Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Er slett ikke sikker på det. Har riktignok bare sett et par treninger, så meningsgrunnlaget er tynt, men Uranik virker på meg som en spiller som fortjener å få prøve seg. Svendsen er kanskje et tryggere valg, men imponerte ingen sist. Uranik har et mye høyere toppnivå, men spiller samtidig med mye høyere risiko. Så får man velge hva som er viktigst. Skal vi underholde eller dyrke X-faktor, så er valget lett synes jeg.
    Har ikke sett han nok selv til å mene noe sterkt. Men spennende er han, og godset spilte med en fra samme årgang fra start på midten mot oss.

    Kommentar

    • Snow
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Jul 2019
      • 179

      Når er det en under 20 år som har startet for LSK. Satse på unge «kiss my ass». Bakke liker ikke å bruke unge. Han går etter alder og erfaring. Han kan takke seg selv når han bruker spillere nærmere 30 åra som er halv uføre.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1328

        Opprinnelig skrevet av Snow
        Når er det en under 20 år som har startet for LSK. Satse på unge «kiss my ass». Bakke liker ikke å bruke unge. Han går etter alder og erfaring. Han kan takke seg selv når han bruker spillere nærmere 30 åra som er halv uføre.
        Vi brukte vel bare én spiller som har fylt 30 i kampen mot Godset, men til gjengjeld fem på 22 eller yngre. Jeg synes ikke vi savna flere unggutter på banen i den kampen. Denne våren gir vi flere unge spillere uten erfaring på nivået muligheten til å vise seg fram: Slørdahl, Ogbu og Ranger er store talenter og blir satsa på som førstevalg. Det gikk så som så i første kamp, men jeg tror de vil vokse med oppgaven.

        Kommentar

        • Tjodleif
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2017
          • 848

          Opprinnelig skrevet av Snow
          Når er det en under 20 år som har startet for LSK. Satse på unge «kiss my ass». Bakke liker ikke å bruke unge. Han går etter alder og erfaring. Han kan takke seg selv når han bruker spillere nærmere 30 åra som er halv uføre.
          11-ern i første runde:

          25
          22 21 20 27
          22 24 29
          30 29 21


          Nei, her satses det ikke på unge spillere i det hele tatt.

          Kommentar

          • Snow
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2019
            • 179

            Les en gang til......Når er det en under 20 år.

            Kommentar

            • Tjodleif
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2017
              • 848

              Opprinnelig skrevet av Snow
              Les en gang til......Når er det en under 20 år.
              Opprinnelig skrevet av Snow
              Når er det en under 20 år som har startet for LSK.
              Ikke så lenge siden som du skal ha det til å høres ut som. Slørdahl fylte 20 i november, MHC i oktober.

              Opprinnelig skrevet av Snow
              Satse på unge «kiss my ass». Bakke liker ikke å bruke unge. Han går etter alder og erfaring. Han kan takke seg selv når han bruker spillere nærmere 30 åra som er halv uføre.
              Er ikke 20-22 ungt i Eliteserien? Halve laget, det. Kunne valgt Garnås, Krogstad og Kent foran disse.

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2864

                Opprinnelig skrevet av Snow
                Les en gang til......Når er det en under 20 år.
                Så hvis man stiller med et lag bestående av 21 og 22 åringer så satser man ikke ungt i din bok?
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9370

                  Opprinnelig skrevet av Tjodleif

                  11-ern i første runde:

                  25
                  22 21 20 27
                  22 24 29
                  30 29 21
                  Keeper
                  Rask, veit ikke men trur rask, rask, veit ikke
                  Treig, treig, treig
                  Treig, treig, treig

                  4-3-3 skal dem ha

                  Kommentar

                  • Tjodleif
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2017
                    • 848

                    Opprinnelig skrevet av knut

                    Keeper
                    Rask, veit ikke men trur rask, rask, veit ikke
                    Treig, treig, treig
                    Treig, treig, treig

                    4-3-3 skal dem ha
                    Hehe, kan jo bli mye bra humor av alternativ oppstillingsformidling!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3349

                      Kampen mot Godset ble ødelagt av lagoppstillingen og den elendige starten den resulterte i. Jeg regner med at mot Viking er vi tilbake til normal lagoppstilling, og da blir det en helt annen kamp.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3323

                        Hva er normal lagoppstilling?

                        Kommentar

                        • Håvard Ottesen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2012
                          • 128

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Kampen mot Godset ble ødelagt av lagoppstillingen og den elendige starten den resulterte i. Jeg regner med at mot Viking er vi tilbake til normal lagoppstilling, og da blir det en helt annen kamp.
                          Var ikke dette normalt lagoppstilling slik vi venta oss? Bortsett fra at kantene bytta? Vil et kantbytte ha alt å si?

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3349

                            Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen

                            Var ikke dette normalt lagoppstilling slik vi venta oss? Bortsett fra at kantene bytta? Vil et kantbytte ha alt å si?
                            Kantbyttet var etter min mening avgjørende. DG jobber oppofrende hjemover, Svendsen er ikke like ivrig. På 1-0 følger ikke Svendsen Parrs løp slik at han får slått ballen inn foran mål igjen. I forkant av straffa har Svendsen igjen ikke kontroll på Parr som stikker bak han og kan slå upresset inn mot Friday. Han har ytterligere et løp hvor han ikke klarer å holde følge med Parr, men headingen gikk heldigvis utenfor. Svendsen trenger mer rutinerte spillere bak seg mens DG gjør en uvurderlig jobb med å hjelpe Ranger.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3349

                              Opprinnelig skrevet av LS89
                              Hva er normal lagoppstilling?
                              DG på høyre og Svendsen på venstre.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3146

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Svendsen trenger mer rutinerte spillere bak seg mens DG gjør en uvurderlig jobb med å hjelpe Ranger.
                                Ja, DG fortjener all hyllest han kan få. Men å forvente at Svendsen skal gjøre det samme, samtidig som han skal utgjøre en trussel fremover er i overkant blåøyd. Han virker ikke å ha hverken fart eller kapasitet til det. Da vil jeg heller se Seferi få en mulighet.Mulig det ikke blir bedre defensivt av det, men da har vi i det minste en som kan begeistre fremover på banen.

                                Etter en tung, treg og ganske så veik sesongstart er jeg åpen for spillere som er litt lekne (Seferi og Mathisen), og spillere som tar for seg litt (Garnås og Krogstad).

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  I utgangspunktet er det ikke så viktig hvilken side man spiller på, det handler mer om hvilke kvaliteter du har som passer til hvilken side.
                                  men det jeg reagerer på er at Bakke gjør det foran en seriestart og ikke i treningskamper. I toppfotball jager man hele tiden marginer da er det dumt at man ikke legger opp til å bygge relasjoner med de som spiller på samme side.

                                  Men man skal ikke unnskylde Svendsen for den defensive jobben, det var så tynn suppe at det er lenge siden jeg har sett maken. Det første man lærer bort kantspillere når man begynner å spille 11’er er at du iallefall må følge backen når han går. At det glipper en gang er selv for mye, også attpåtil skjer det 3....

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                    I
                                    men det jeg reagerer på er at Bakke gjør det foran en seriestart og ikke i treningskamper. I toppfotball jager man hele tiden marginer da er det dumt at man ikke legger opp til å bygge relasjoner med de som spiller på samme side.
                                    Jeg stussa på at ikke DG ble brukt på venstre i treningskampene, siden det er et naturlig trekk når Helland kommer inn. Veldig overraskende at man ignorerer det gjennom alle treningskampene for så å gå for det i første kamp.

                                    Høyresiden blir også noe svekka defensivt av at man har en indreløper med feil fot der, som også trekker høyere opp i banen.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av HSft

                                      Jeg stussa på at ikke DG ble brukt på venstre i treningskampene, siden det er et naturlig trekk når Helland kommer inn. Veldig overraskende at man ignorerer det gjennom alle treningskampene for så å gå for det i første kamp.

                                      Høyresiden blir også noe svekka defensivt av at man har en indreløper med feil fot der, som også trekker høyere opp i banen.
                                      Jeg synes det er litt spesielt ja, men DG har riktignok spilt en del på Venstre på trening etter hva jeg har forstått.

                                      kjøper ikke helt hvorfor man blir svekket defensivt på grunn av indreløper med venstrebein på høyreside?

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                        Jeg synes det er litt spesielt ja, men DG har riktignok spilt en del på Venstre på trening etter hva jeg har forstått.

                                        kjøper ikke helt hvorfor man blir svekket defensivt på grunn av indreløper med venstrebein på høyreside?
                                        Ikke noen voldsom forskjell, men det påvirker oss defensivt på to måter.

                                        1. Rolla er ulik den vi har på motsatt side. Når man har en med feil fot er det mer naturlig å trekke inn sentralt for å bruke riktig for, da blir det mer åpent på kontringer i mot.

                                        2. Det er mer naturlig å forsvare seg mot riktig fot. Mindre naturlig å takle med feil fot f.eks. Det blir det samme som når man har en stopper med feil fot. Det går fint, men det er bedre for en stopper å spille på venstre om du er venstrebent eller høyre når du er høyrebeint. Når man er høyrebent vil man ofte naturlig lede motspiller mot sin høyre f.eks. Løper man ved siden av en spiller så er det enklere å sette inn en takling om han er på samme side som feil fot. Blir detaljer, men selv profesjonelle spillere ser man utføre litt klønete taklinger med riktig fot istedenfor å svinge rundt med feil fot og ha mer kontroll.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av HSft

                                          Ikke noen voldsom forskjell, men det påvirker oss defensivt på to måter.

                                          1. Rolla er ulik den vi har på motsatt side. Når man har en med feil fot er det mer naturlig å trekke inn sentralt for å bruke riktig for, da blir det mer åpent på kontringer i mot.

                                          2. Det er mer naturlig å forsvare seg mot riktig fot. Mindre naturlig å takle med feil fot f.eks. Det blir det samme som når man har en stopper med feil fot. Det går fint, men det er bedre for en stopper å spille på venstre om du er venstrebent eller høyre når du er høyrebeint. Når man er høyrebent vil man ofte naturlig lede motspiller mot sin høyre f.eks. Løper man ved siden av en spiller så er det enklere å sette inn en takling om han er på samme side som feil fot. Blir detaljer, men selv profesjonelle spillere ser man utføre litt klønete taklinger med riktig fot istedenfor å svinge rundt med feil fot og ha mer kontroll.
                                          Tja, det er vel ikke så glassklart. Det avhenger av hvilken vei du skal spille osv. vår midtbanetrio er ganske dynamisk, med en del plassbytter. Det i seg selv gjør at risikoen ved brudd er større. Det har ikke noe med hvilken fot man har og ikke.

                                          punkt 2 er jeg enig i mye, men når det kommer til det defensive som indreløper så handler det om å dekke rom og stenge linjer. Da er det irrelevant hvilke fot man har.

                                          Jeg ser hvor du vil hen med sammenligningen med stopper posisjon, men det er en helt annen rolle. Jeg vil si at det viktigere at man har en venstrefotet stopper på V.stopper plass enn at en Venstre indreløper har venstrebein. Det handler om hvordan type pasninger man slår og kroppsstilling ved frispilling osv.

                                          Uansett så er det som du også påpeker detaljer som det er vanskelig å måle effekt av.


                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎