Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 261

    Selv ikke TIL-supporterne har mye positivt å si om Wangberg, så her må vi styre unna. Sats heller på egne talenter enn å hente rutine for enhver pris.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1385

      Hvis vi skal ha inn en rutinert midtstopper er jeg ganske positiv til Wangberg, men jeg synes ikke han er verdt over en million kroner...

      Kommentar

      • ChrisK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2013
        • 301

        Simon avkreftet på Twitter at LSK vil hente Wangberg.

        Kommentar

        • Fugggel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2020
          • 489

          Opprinnelig skrevet av niko
          Det kan jo tenkes at Owusu syntes Odd var mer attraktivt enn LSK?
          Ja, etter at han hadde vært på Åråsen og fått beskjed av Simon at de så på han som Back.

          Kommentar

          • niko
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2008
            • 441

            Opprinnelig skrevet av Fugggel

            Ja, etter at han hadde vært på Åråsen og fått beskjed av Simon at de så på han som Back.
            Odd har vel vært det i snitt beste laget bak Molde og RBK de siste ti sesongene? Mens vi stort sett har kjempet mot nedrykk i samme periode. Virker ikke helt utenkelig at noen spillere kan foretrekke Odd foran LSK rent sportslig.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Opprinnelig skrevet av niko

              Odd har vel vært det i snitt beste laget bak Molde og RBK de siste ti sesongene? Mens vi stort sett har kjempet mot nedrykk i samme periode. Virker ikke helt utenkelig at noen spillere kan foretrekke Odd foran LSK rent sportslig.
              Absolutt ikke. Poenget er uansett at Owusu var i møte med Lsk før han ble Odd spiller. I dette møtet ble han forespeilet en annen posisjon enn han har primært har spilt i Raufoss. Da skjønner jeg godt hvorfor Odd er mer attraktiv sportslig.

              Ingen vet om han hadde valgt Lsk før Odd uansett, men tror ikke våre kort ble styrket når du forespeiler en spiller å spille en annen plass enn hva han beviselig har vært meget bra i.

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                Absolutt ikke. Poenget er uansett at Owusu var i møte med Lsk før han ble Odd spiller. I dette møtet ble han forespeilet en annen posisjon enn han har primært har spilt i Raufoss. Da skjønner jeg godt hvorfor Odd er mer attraktiv sportslig.

                Ingen vet om han hadde valgt Lsk før Odd uansett, men tror ikke våre kort ble styrket når du forespeiler en spiller å spille en annen plass enn hva han beviselig har vært meget bra i.
                Det blir jo bare spekulasjoner. Det kan liksågodt ha med hvilken klubb som tilbød høyest lønn å gjøre.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 489

                  Opprinnelig skrevet av banan

                  Det blir jo bare spekulasjoner. Det kan liksågodt ha med hvilken klubb som tilbød høyest lønn å gjøre.
                  Naturligvis er det spekulasjoner, men det er vel det meste vi diskuterer her inne.

                  Men VG meldte blant annet at dette var en grunn for at han valgte Odd.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3349

                    Skal vi hente en stopper nå, så bør det være høy klasse. Ideelt sett vil jeg holde på pengene og se hva troppen vi har kan utrette, og evt. hente forsterkninger til sommeren.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      Owusu som stopper hadde vel eventuelt vært istedenfor Ogbu. Individuelt god, men ikke mannen som skal styre resten av forsvaret.

                      Det vi trenger er en klok og rutinert mann til å holde ordem på resten av forsvaret

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4304

                        Sakser denne fra en TIL-supporter på VGD:

                        "Får vi 1 mill for Wangberg så la oss selge.
                        Ja han er kaptein og sånn sett viktig for oss, men føler aldri han har tatt det store steget hos oss, selv om han nå har vært her i 7 år.
                        God på hodet og sterk i kroppen, men har andre mangler som år etter år han kostet oss baklengsmål. Trekker spesielt frem dårlig tempo og fryktelig svak langs bakken når han blir presset.

                        Synes 4-2 tapet borte mot Stjørdals/Blink i fjor høst, oppsummerer litt av det jeg sier. Vi leder 0-1 og har egentlig full kontroll. Så skal Simen skjerme en enkel ball over dødlinja, men roter det til. Blir frarøvet ballen og på vei inn i feltet for å rette opp egen feil feller han motstanderen og gir straffe, dermed 1-1 og full fyr i kampen igjen. Slike og andre feil med ballen har jevnt over kostet oss en del baklengsmål hvert år."


                        Godt å høre at Mesfin avkrefter. Dette er ikke vår mann.

                        Kommentar

                        • Mouelhi
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Jan 2021
                          • 4

                          https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...21-lillestrom/

                          Breddeorakel Jørgen Tjernås tipper oss på 10. plass. Fornuftige betraktninger i mine øyne.

                          Dog er jeg av den oppfatning at Slørdahl er et knepp foran Garnås i den forventede elleveren, og i tillegg er vel heller ikke Craninx nødvendigvis garantert en startplass, basert på hans prestasjoner i de to første treningskampene.

                          Tjernås nevner også "Fire gode alternativer til tre plasser på midtbanen (..)" som en styrke, og sikter til Kairinen, Mathew, Åsen og Krogstad, men det finnes fem meget gode alternativer etter min oppfatning. Tror Ulrik Mathisen kan ta kvantesprang i årets sesong.

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Sakser denne fra en TIL-supporter på VGD:

                            "Får vi 1 mill for Wangberg så la oss selge.
                            Ja han er kaptein og sånn sett viktig for oss, men føler aldri han har tatt det store steget hos oss, selv om han nå har vært her i 7 år.
                            God på hodet og sterk i kroppen, men har andre mangler som år etter år han kostet oss baklengsmål. Trekker spesielt frem dårlig tempo og fryktelig svak langs bakken når han blir presset.

                            Synes 4-2 tapet borte mot Stjørdals/Blink i fjor høst, oppsummerer litt av det jeg sier. Vi leder 0-1 og har egentlig full kontroll. Så skal Simen skjerme en enkel ball over dødlinja, men roter det til. Blir frarøvet ballen og på vei inn i feltet for å rette opp egen feil feller han motstanderen og gir straffe, dermed 1-1 og full fyr i kampen igjen. Slike og andre feil med ballen har jevnt over kostet oss en del baklengsmål hvert år."


                            Godt å høre at Mesfin avkrefter. Dette er ikke vår mann.
                            Basert på det du leser fra en Tromsø supporter på VGD så er ikke det vår mann?

                            Sikkert greit at vi ikke signerer Wangberg, tror dog han hadde styrket oss på kort sikt, men på lang sikt og kombinert med pris er det ok at vi styrer unna.

                            Kommentar

                            • Radulovic
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Mar 2016
                              • 86

                              Opprinnelig skrevet av Mouelhi
                              https://www.nordicbet.com/no/blogg/f...21-lillestrom/

                              Breddeorakel Jørgen Tjernås tipper oss på 10. plass. Fornuftige betraktninger i mine øyne.

                              Dog er jeg av den oppfatning at Slørdahl er et knepp foran Garnås i den forventede elleveren, og i tillegg er vel heller ikke Craninx nødvendigvis garantert en startplass, basert på hans prestasjoner i de to første treningskampene.

                              Tjernås nevner også "Fire gode alternativer til tre plasser på midtbanen (..)" som en styrke, og sikter til Kairinen, Mathew, Åsen og Krogstad, men det finnes fem meget gode alternativer etter min oppfatning. Tror Ulrik Mathisen kan ta kvantesprang i årets sesong.
                              Helt enig, tror han fort kan spille seg inn på laget utover sesongen.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1385

                                10 dager til generalprøve borte mot Stabæk.
                                13 dager til overgangsvinduet stenger.
                                17 dager til serieåpning
                                25 dager til første hjemmekamp på nytt gress.

                                Fremtiden ser lys (eller i det minste spennende) ut!

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4304

                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Basert på det du leser fra en Tromsø supporter på VGD så er ikke det vår mann?

                                  Sikkert greit at vi ikke signerer Wangberg, tror dog han hadde styrket oss på kort sikt, men på lang sikt og kombinert med pris er det ok at vi styrer unna.
                                  Stemmer overens med det jeg har hørt tra TIL-folk tidligere.

                                  Men det spiller ingen trille. Han kommer ikke hit uansett.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    Å hente spillere fra utlandet er mer aktuelt nå ifølge denne dagsferske artikkelen:
                                    Flere klubber har fått tillatelse – andre venter i spenning - Eurosport

                                    Prøvespill er vel fremdeles ikke mulig (eventuelt tidkrevende og vanskelig på grunn av karantenebestemmelser).

                                    Kommentar

                                    • Aderyn
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Dec 2020
                                      • 133

                                      Opprinnelig skrevet av BD
                                      Å hente spillere fra utlandet er mer aktuelt nå ifølge denne dagsferske artikkelen:
                                      Flere klubber har fått tillatelse – andre venter i spenning - Eurosport

                                      Prøvespill er vel fremdeles ikke mulig (eventuelt tidkrevende og vanskelig på grunn av karantenebestemmelser).
                                      Mesfin prøvde vel å hente inn en back fra Italia på lån i Januar, men ble for vanskelig med innreiseforbudet. Skal vi hente inn noe mer nå synes jeg det bør være noe fra utlandet. Stoppermarkedet i Norge er helt krise, halve ligaen sikler etter Wangberg og Solholm Johansen, som ikke akkurat er klassespillere på ESN nivå. Skal vi forsterke vil jeg da ha noen fra utlandet, eller bare stå med det vi har. Er jo heller ikke så veldig lenge til sommervinduet åpner, kan være greit å ha litt cash å rutte med til å gjøre forsterkninger da også.

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2109

                                        Tror absolutt vi har en god mulighet å holde oss i TL etter denne sesongen. Men noe særlig mer enn det tørr jeg ikke håpe på.
                                        Da det verken lukter mål eller farligheter av en forventet start- angrepsrekke bestående av Daniel Gustafsson, Thomas Lehne Olsen, Tobias Svendsen.
                                        Kan jo ikke påstå at noen av dem holder god TL klasse. Midtbanen er vår sterkeste lagdel , men selv ikke dem kan stå for vårt offensive på egen hand da.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2288

                                          Har tidligere vært positiv til å kjøre på med de midstopperne vi har pdd. Men etter Mjøndalen kampen er jeg blitt usikker. Vi ser fryktelig sårbare ut på defensiv dødball.
                                          Ser at Stabæk signet Wangberg fra TIL for 1mill. Ikke at han er en åpenbaring, men han har tung ES erfaring. Noe jeg ser nå vi sårt mangler.
                                          Ettersom jeg anser og antar Ogbu som fast blir Philip og Espen nødt til å heve seg minst to hakk om dette ikke skal gå strake veien ad undas
                                          (får vi nok et Kippe comeback?)

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎