Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3324

    Vi må uansett luke unna det å gi bort tosifret antall cornere i hver kamp. De siste årene har klubben vært ekstremt sårbare på defensive dødballer og det kan fort bli akillleshælen i år også.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2290

      Potensielt mer penger inn på bok!

      Slavia Praha har lagt inn et tosiffret millebeløp på Sheriff. Hvordan var videresalgsklausulen?
      Molde nærmer seg et salg av midtstopper Sheriff Sinyan (24), bekrefter klubben. Ifølge VGs opplysninger er det snakk om Slavia Praha og en overgangssum på et tosifret antall millioner.

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 850

        Vi trenger da ingen ny stopper inn... Slørdahl er jo god nok til å være på alle Eliteserie-annonsene sammen med Zachariassen og Eikrem!

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 438

          Opprinnelig skrevet av kunden
          Potensielt mer penger inn på bok!

          Slavia Praha har lagt inn et tosiffret millebeløp på Sheriff. Hvordan var videresalgsklausulen?
          https://www.vg.no/sport/fotball/i/eK...for-andre-gang
          "Klubben er også sikret prosenter ved et eventuelt videresalg,...sier Simen Mesfin."
          Ref: https://www.lsk.no/nyheter/et-salg-som-skal-styrke-lsk
          ​​​​​​Så da kan vi håpe på noen forholdsvis uventete millioner inn på bok.

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3324

            Sandberg klar for Jerv på lån, men kan kalles tilbake umiddelbart hvis det trengs (Samme som Knudsen i Kisa).
            Da står vi p.t med tre midtstoppere i stallen. Noe tynt, eller er det noe på vei inn likevel?

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Opprinnelig skrevet av LS89
              Sandberg klar for Jerv på lån, men kan kalles tilbake umiddelbart hvis det trengs (Samme som Knudsen i Kisa).
              Da står vi p.t med tre midtstoppere i stallen. Noe tynt, eller er det noe på vei inn likevel?
              Sandberg kan hentes tilbake om man skulle trenge det, dette kan gjøres når som helst. Det er nettopp det som er så bra med utlånsordningen for unge spillere.

              Kommentar

              • ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 302

                Får håpe det kommer en stopper til inn, men med utlånsreglene kan klubben hente tilbake Sandberg på kort varsel om det skulle være nødvendig.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3324

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Sandberg kan hentes tilbake om man skulle trenge det, dette kan gjøres når som helst. Det er nettopp det som er så bra med utlånsordningen for unge spillere.
                  Vet det, men i en optimal treningshverdag er det alltids en fordel å være fire. Samtidig forstår jeg valget at de sender han på lån. Åpenbart fjerdevalg.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1330

                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Sandberg klar for Jerv på lån, men kan kalles tilbake umiddelbart hvis det trengs (Samme som Knudsen i Kisa).
                    Da står vi p.t med tre midtstoppere i stallen. Noe tynt, eller er det noe på vei inn likevel?
                    Noe tynt er en understatement, synes jeg. Gikk ikke klubben ut i går og forklarte at det var usannsynlig å signere noen nå? Mulig Sandberg ikke blir vurdert som klar for ES-spill ennå, men han er da vitterlig bedre enn ingenting?

                    Slik jeg ser det har vi knapt med nødløsninger også. Ranger må spille på HB, SKM er skadet. Én skade og én karantene er nok til at vi må sette inn en junior eller noen uten erfaring som stopper, og man kan være helt sikker på at både Garnås og Ogbu kommer til å dra på seg karantener..

                    Kommentar

                    • ChrisK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2013
                      • 302

                      Lukter ny stopper inn. Tipper Solholm Johansen blir klar innen kort tid.

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 489

                        Opprinnelig skrevet av LS89

                        Vet det, men i en optimal treningshverdag er det alltids en fordel å være fire. Samtidig forstår jeg valget at de sender han på lån. Åpenbart fjerdevalg.
                        Joda, men da henter man inn en juniorspiller som kan steppe inn som den 4 stopperen i treningshverdagen.
                        Selvom nivået på trening blir litt lavere er det viktigere at sandberg får spilletid på et relativt bra nivå. På sikt vil det sannsynligvis lønne seg

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                          Joda, men da henter man inn en juniorspiller som kan steppe inn som den 4 stopperen i treningshverdagen.
                          Selvom nivået på trening blir litt lavere er det viktigere at sandberg får spilletid på et relativt bra nivå. På sikt vil det sannsynligvis lønne seg
                          Sikkert greit at han 16-åringen som får alle a-lagsstopperne til å se ut som hobbiter får trene litt med a-laget, men tror det må være en ny stopper på vei inn nå.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Kanskje Arnesen har funnet ut at det ikke er så moro med backpacking midt i koronapandemien. Tar et år til med fotball?

                            Ellers er det vel ikke helt usansynlig at LSK så tydelig uttalte at de ga opp SSJ for å få Mjøndalen til å kaste korta.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              Opprinnelig skrevet av HSft

                              Sikkert greit at han 16-åringen som får alle a-lagsstopperne til å se ut som hobbiter får trene litt med a-laget, men tror det må være en ny stopper på vei inn nå.
                              Jeg tenker at det ikke nødvendigvis trenger å henge sammen. Om sandberg ses på som 4.valg så er utlån helt riktig i hans alder, det trenger ikke å være noe mer enn det.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                Jeg tenker at det ikke nødvendigvis trenger å henge sammen. Om sandberg ses på som 4.valg så er utlån helt riktig i hans alder, det trenger ikke å være noe mer enn det.
                                Sandberg trenger uansett regelmessig spilletid, så om man har fått tydelige signaler fra Jerv om at han er tiltenkt plass i elveren så er det uansett et fornuftig lån, ja. Ingen krise om u17-landslagsspillerne våre får være med på a-treningene litt.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4313

                                  Med Sandberg ut, noe som er forståelig og fornuftig mtp. spilletid, og ferske Sheriff-kroner på bok blir jeg overrasket om det ikke kommer noen inn nå. Virker ekstremt hasardiøst å gå inn i sesong med tre alternativer på stopperplass, evt. fire med Balatoni eller annen junior.

                                  Eneste jeg kan se for meg er Solholm Johansen siden vi ikke kan hente fra utlandet. Jeg har vært skeptisk hele tiden, men la gå da, vi tar'n. Trenger styrken på defensiv dødball.

                                  Samtidig stiller dette signeringen av Garnås i et noe merkelig lys. Lik i stilen som SSJ, men tydeligvis ikke vurdert som god nok. Sikkert en grei squadspiller, men var det en liten blemme å signere ham?

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    Med Sandberg ut, noe som er forståelig og fornuftig mtp. spilletid, og ferske Sheriff-kroner på bok blir jeg overrasket om det ikke kommer noen inn nå. Virker ekstremt hasardiøst å gå inn i sesong med tre alternativer på stopperplass, evt. fire med Balatoni eller annen junior.

                                    Eneste jeg kan se for meg er Solholm Johansen siden vi ikke kan hente fra utlandet. Jeg har vært skeptisk hele tiden, men la gå da, vi tar'n. Trenger styrken på defensiv dødball.

                                    Samtidig stiller dette signeringen av Garnås i et noe merkelig lys. Lik i stilen som SSJ, men tydeligvis ikke vurdert som god nok. Sikkert en grei squadspiller, men var det en liten blemme å signere ham?
                                    Hvis man tenker på stallsammensetning er det vel egentlig Ogbu som er den merkeligste signeringen. Vi hadde allerede to stoppertalenter født samme år som han. Samtidig er forhåpentligvis Ogbu et så stort talent at vi "ikke hadde råd til" å unnlate å benytte muligheten - selv om dette trolig fører til lite satsing på enten Slørdahl eller Sandberg og at vi starter 2022 uten minst en av dem. Begge er på utgående kontrakt og vil trolig ha bedre muligheter andre steder neste år enn som fjerdevalg hos oss.

                                    Jeg er ikke like sikker på at det kommer noen inn. Som sagt før er midstoppermarkedet i Norge knusktørt og f.eks. Brann har både mer penger og færre stoppere enn oss...

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4313

                                      Opprinnelig skrevet av BD

                                      Hvis man tenker på stallsammensetning er det vel egentlig Ogbu som er den merkeligste signeringen. Vi hadde allerede to stoppertalenter født samme år som han. Samtidig er forhåpentligvis Ogbu et så stort talent at vi "ikke hadde råd til" å unnlate å benytte muligheten - selv om dette trolig fører til lite satsing på enten Slørdahl eller Sandberg og at vi starter 2022 uten minst en av dem. Begge er på utgående kontrakt og vil trolig ha bedre muligheter andre steder neste år enn som fjerdevalg hos oss.

                                      Jeg er ikke like sikker på at det kommer noen inn. Som sagt før er midstoppermarkedet i Norge knusktørt og f.eks. Brann har både mer penger og færre stoppere enn oss...
                                      Godt poeng angående Ogbu. Ingenting hadde gledet meg mer enn om Ogbu/Slørdahl viser seg som det hardeste stopperparet siden Bjarmann og Kippe herja sammen, men Ogbu kan fort ende opp med å stå i veien for "våre egne". Vårt dyreste kjøp på et tiår bør selvsagt spille så mye som mulig.

                                      Samtidig blir Slørdahl 21 i år og har fortsatt tid. Han er jo veldig fersk i en rolle hvor rutine er uvurderlig. Så skal det sies at han har tatt helt enorme steg de siste par årene. Ny kontrakt asap, please. Digger sånne karer som kommer inn fra sidelinja uten å ha gått gradene på U-landslag eller noe. Vitner om knallhard jobbing, og ingenting gratis.
                                      Last edited by Kanarivogel89; 06.05.2021, 17:54.

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Edit: Valsvik har signert for Godset alt...

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2290

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Vi er jo glad i å hente de som faller gjennom i rosenborg om dagen. Så når Sandberg blir lånt ut og Valsvik frigjort på samme uke, så er kanskje ikke Valsvik totalt usannsynlig inn?

                                          https://www.aftenposten.no/sport/fot...ig-i-rosenborg
                                          Skrev under for Godset for 2 dager siden, ut 2023

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎