Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Molde skal vel ha stopper nå som de selger Sheriff, de liker jo å hente folk som nettopp har signert for oss, så vil ikke bli ekstremt overraska om de forhører seg om Ogbu. Ser for meg at han ikke blir veldig lenge i klubben, selv om jeg tror vi motstår et eventuelt bud fra Molde i denne omgang.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4304

      Ser Glimt snuser på lillestrømling og tidligere LSK-junior Lasse Nordås (19). Vi er jo godt forspent på spissplass, men ville vært veldig synd å se en lokal unggitt forsvinne til feil gul-svarte klubb. Noen som kjenner denne spilleren godt?

      https://www.eurosport.no/fotball/eli...19/story.shtml

      Kommentar

      • Aderyn
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2020
        • 133

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Molde skal vel ha stopper nå som de selger Sheriff, de liker jo å hente folk som nettopp har signert for oss, så vil ikke bli ekstremt overraska om de forhører seg om Ogbu. Ser for meg at han ikke blir veldig lenge i klubben, selv om jeg tror vi motstår et eventuelt bud fra Molde i denne omgang.
        Tenkte faktisk tanken sjæl. Molde gir faen i at en spiller akkurat kom til en ny klubb(eller ny kontrakt), det så vi med en viss Islending. Så ville ikke blitt overrasket om de prøvde seg på han, om han fortsatt var i Sogndal nå hadde Molde hentet han 100%. Vi kan uansett ikke selge en stopper nå så bør være helt uaktuelt med mindre vi får en astronomisk sum.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4304

          Opprinnelig skrevet av Aderyn

          Tenkte faktisk tanken sjæl. Molde gir faen i at en spiller akkurat kom til en ny klubb(eller ny kontrakt), det så vi med en viss Islending. Så ville ikke blitt overrasket om de prøvde seg på han, om han fortsatt var i Sogndal nå hadde Molde hentet han 100%. Vi kan uansett ikke selge en stopper nå så bør være helt uaktuelt med mindre vi får en astronomisk sum.
          Min ideelle fantasi, sett med de tjukkeste gul-svarte brilleglass: Ogbu spiller helt avsindig bra i år og selges direkte til utlandet etter sesongen for tosifra antall mill. Slørdahl gjør en stødig jobb som fast makker og fortsetter å ta steg. Erik Tobias dominerer for Jerv og får endelig gjennombruddet vi alle har ventet på. LSK stiller til seriestart 2022 med Sandberg stinn av selvtillit og en Slørdahl med 30+ ES-kamper i lomma, begge på rykende ferske fireårskontrakter.

          Å så deilig det hadde vært

          Realiteten:

          Molde henter Ogbu i sommervinduet for 3 mill + Erling Knudtzon på lån motsatt vei. Slørdahl gjør det OK, men ikke noe mer. Sandberg slår opp skaden etter å ha hatt en kanonsesong for Jerv.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3146

            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
            Samtidig stiller dette signeringen av Garnås i et noe merkelig lys. Lik i stilen som SSJ, men tydeligvis ikke vurdert som god nok. Sikkert en grei squadspiller, men var det en liten blemme å signere ham?
            Nei og atter nei. Minst like god som SSJ, og klart min favoritt kultspiller i dagens LSK. Gi Garnås spilletid, og det vil ikke være en spiss i Eliteserien som ikke gruer seg til å møte oss!

            Kommentar

            • Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1328

              Jeg tror ikke vi hadde rykka opp i fjor uten Garnås, han har fortjent både lønn og overgangssum allerede. Og han vil ha noe å bidra med i ES også, alle LSK-lag må ha minst én knallhard og kompromissløs midtstopper.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2288

                Slik stallen ser ut nå er Garnås viktig. Smerter meg å si det men vi har en puslete stall fysisk. Skulle hatt en kreativ murbrekker på midten også, men de er ikke lette å komme over og ikke minst beholde (hei, molde).
                Garnås ga oss en annen dimensjon ifjor, fear factor, og gjorde sikkert sitt til at angripere tenkte seg om mer enn en gang før de gikk inn i dueller og ofret lemmer og ev liv

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1385

                  Hva skjer med Mads? Er lenge siden RB sa at han kom til å signere ny kontrakt, men det har fremdeles ikke kommet ut bekreftelse på dette. Har det skjært seg?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3173

                    Snakka med Mesfin ved treninga i dag - på god avstand. Spurte om akkurat det. Han forklarte at han strengt tatt var i karantene, og derfor ikke kunne møte Mads i samme rom, for å skrive under.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3173

                      Opprinnelig skrevet av banan

                      "Klubben er også sikret prosenter ved et eventuelt videresalg,...sier Simen Mesfin."
                      Ref: https://www.lsk.no/nyheter/et-salg-som-skal-styrke-lsk
                      ​​​​​​Så da kan vi håpe på noen forholdsvis uventete millioner inn på bok.
                      15 prosent, sier mine kilder.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3173

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Ser Glimt snuser på lillestrømling og tidligere LSK-junior Lasse Nordås (19). Vi er jo godt forspent på spissplass, men ville vært veldig synd å se en lokal unggitt forsvinne til feil gul-svarte klubb. Noen som kjenner denne spilleren godt?

                        https://www.eurosport.no/fotball/eli...19/story.shtml
                        Skårte vel minst ett av de ni måla i OBOS i fjor mot oss. Sies at han gjerne vil tilbake til LSK, men det spørs vel om vi har råd og plass til flere unge spisstalenter enn Braut og Sannes. Men hadde selvsagt vært moro. Husker han gjorde godt inntrykk som yngre LSK-spiller.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • fredpet76
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2004
                          • 1211

                          Opprinnelig skrevet av gilbert

                          Skårte vel minst ett av de ni måla i OBOS i fjor mot oss. Sies at han gjerne vil tilbake til LSK, men det spørs vel om vi har råd og plass til flere unge spisstalenter enn Braut og Sannes. Men hadde selvsagt vært moro. Husker han gjorde godt inntrykk som yngre LSK-spiller.

                          gilbert
                          Rb skriver at vi har klausul på tilbakekjøp for 150.000,-
                          Er det noe å lure på da? Vi må jo utnytte det og heller leie han eller Sannes ut?

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4304

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Rb skriver at vi har klausul på tilbakekjøp for 150.000,-
                            Er det noe å lure på da? Vi må jo utnytte det og heller leie han eller Sannes ut?
                            Dæven. Vil jo være tjenesteforsømmelse om vi lar ham gå til B/G. 9 mål i OBOS som 18-åring er veldig, veldig sterkt. Sånn sett bevist langt mer enn Sannes, som jo også har en fæl skade å komme seg etter. Sannes ville nok uansett blitt lånt ut om han var tilgjengelig tenker jeg. Veien fram er lang på spissplass.

                            Kanskje kan vi løse ut klausulen og låne ham ut til Strømmen ut sesongen? Virker som en no-brainer.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Dæven. Vil jo være tjenesteforsømmelse om vi lar ham gå til B/G. 9 mål i OBOS som 18-åring er veldig, veldig sterkt. Sånn sett bevist langt mer enn Sannes, som jo også har en fæl skade å komme seg etter. Sannes ville nok uansett blitt lånt ut om han var tilgjengelig tenker jeg. Veien fram er lang på spissplass.

                              Kanskje kan vi løse ut klausulen og låne ham ut til Strømmen ut sesongen? Virker som en no-brainer.
                              Bevist både mer enn Sannes og Braut i tillegg er han yngre en Braut. Når vi får høre om en så lav klausul er det uten tvil en no brainer. Antar at den er så lav på grunn av utdanningskompensasjon som strømmen måtte betalt til Lsk, vil tro de ikke har hatt råd til å gjøre det og da har lsk heller godtatt en lav klausul.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1211

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Dæven. Vil jo være tjenesteforsømmelse om vi lar ham gå til B/G. 9 mål i OBOS som 18-åring er veldig, veldig sterkt. Sånn sett bevist langt mer enn Sannes, som jo også har en fæl skade å komme seg etter. Sannes ville nok uansett blitt lånt ut om han var tilgjengelig tenker jeg. Veien fram er lang på spissplass.

                                Kanskje kan vi løse ut klausulen og låne ham ut til Strømmen ut sesongen? Virker som en no-brainer.
                                Mesfin sier de følger han tett og har god dialog med Strømmen. Blir spennende å se, for om Lehne har en skade som det kan ta tid å bli kvitt har vi kun Eriksen pr nå.

                                Kommentar

                                • Aderyn
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2020
                                  • 133

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Kanskje kan vi løse ut klausulen og låne ham ut til Strømmen ut sesongen? Virker som en no-brainer.

                                  Kan ikke helt forestille meg at spilleren selv skal gå med på det. Ville vært smart for LSK ja men Nordås forlot jo nettopp klubben for spilletid og en klubb som han vet satser på han. Ser ikke helt at han skal gå tilbake til Lillestrøm med mindre vi har en plass i a-lagstroppen tilgjengelig. I tillegg hvis Glimt ryktene stemmer tror jeg det skal mye til for at han velger oss over dem. Spesielt hvis han faktisk får en plass i Glimt sin tropp, Strømmen vil vel også sikkert tilby han til hele Eliteserien(og noen i OBOS som har vært ute etter han) for litt mer enn den tilbakekjøpsklausulen antagelig skal ligge på. Med det sagt, hvis summen stemmer så bør vi i hvert fall prøve. Veldig bra deal hvis han av en eller annen grunn går med på det.

                                  Kommentar

                                  • Snow
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2019
                                    • 179

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Bevist både mer enn Sannes og Braut i tillegg er han yngre en Braut. Når vi får høre om en så lav klausul er det uten tvil en no brainer. Antar at den er så lav på grunn av utdanningskompensasjon som strømmen måtte betalt til Lsk, vil tro de ikke har hatt råd til å gjøre det og da har lsk heller godtatt en lav klausul.
                                    Hvor mye spilletid fikk Sannes sammenlignet med Nordås? Litt større konkurranse i LSK og det mot TLO. Hadde Sannes (Vi hadde ikke Braut da) fått like mye spilletid så hadde det sikkert blitt noen mål på han.

                                    Blir spennende fremover med de unge men de trenger spilletid.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av Snow

                                      Hvor mye spilletid fikk Sannes sammenlignet med Nordås? Litt større konkurranse i LSK og det mot TLO. Hadde Sannes (Vi hadde ikke Braut da) fått like mye spilletid så hadde det sikkert blitt noen mål på han.

                                      Blir spennende fremover med de unge men de trenger spilletid.
                                      Selvfølgelig et godt poeng, var ikke noe nivåsammenlignig. Så skal det sies at Nordås også spilte på et mye dårligere lag.
                                      Poenget var at jeg synes ikke vi skal la en slik muglihet glippe, 150K er ekstremt billig for en så ung spiller som nesten scoret tosifret på nivå 2.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1328

                                        Ser av tabelltipsene at vi stort sett blir tippa på nedre halvdel, ofte rundt 10.-plass. Jeg mener at øvre halvdel av tabellen bør være helt realistisk med det laget vi har i dag. Vi har en av de bedre midtbanene i ES, en absolutt godkjent angrepsrekke, men lite rutine bakover.

                                        Mangelen på rutine i forsvarsleddet og på keeperplass kan bli et problem, men ferdighetsmessig synes jeg forsvaret vårt ser bra ut. Ranger har et skyhøyt toppnivå, Ogbu det samme. Dragsnes har bevist at han er en bra ES-back, og Slørdahl har tatt ytterligere steg etter en alt i alt god sesong i fjor. Han blir nå tydeligvis rangert foran Garnås.

                                        Førsteelleveren vår mener jeg er god nok for topp 6 med litt flyt, men vi trenger flere forsvarsspillere og helst en rutinert og ballsikker makker til Ogbu. Ellers ser det riktig så fint ut!

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1328

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                          Selvfølgelig et godt poeng, var ikke noe nivåsammenlignig. Så skal det sies at Nordås også spilte på et mye dårligere lag.
                                          Poenget var at jeg synes ikke vi skal la en slik muglihet glippe, 150K er ekstremt billig for en så ung spiller som nesten scoret tosifret på nivå 2.
                                          Pluss lønnsutgifter så klart.

                                          Enig i at 150k er billig for en så god spiller, men det er jo ikke plass til ham i troppen. Vi har gått for Braut Brunes som utfordrer på spissplass, og så lenge vi bare spiller med én ren spiss vil det bli veldig vanskelig for Nordås å få noe særlig med spilletid så lenge TLO er kaptein og førstevalg og Eriksen er henta for å avlaste ham.

                                          Hvis vi ville ha Nordås, tror jeg vi ville henta ham i vinter - istedenfor Braut.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎