Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3320

    Første kamp blir vel Godset away 16.mai?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Første kamp blir vel Godset away 16.mai?
      Ok, tok utgangspunkt i den veloppdaterte terminlista på https://www.lsk.no/terminliste

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1324

        VG skriver at det er et brennhett marked for midtstoppere nå, og at Mjøndalen har avslått en forespørsel fra Stabæk på Solholm Johansen.

        Hvis markedet er sånn, tenker jeg at klubben bør ha is i magen og heller gå inn i sesongen med litt dårlig dekning på stopperplass enn å betale overpris.

        Garnås, Slørdahl, Ogbu og Sandberg er litt tynt, men gi dem sjansen til å vise at de har noe i ES å gjøre!

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2001

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          VG skriver at det er et brennhett marked for midtstoppere nå, og at Mjøndalen har avslått en forespørsel fra Stabæk på Solholm Johansen.

          Hvis markedet er sånn, tenker jeg at klubben bør ha is i magen og heller gå inn i sesongen med litt dårlig dekning på stopperplass enn å betale overpris.

          Garnås, Slørdahl, Ogbu og Sandberg er litt tynt, men gi dem sjansen til å vise at de har noe i ES å gjøre!
          Det interessante for vår del er at vi har bred nok (mange nok) stopper-tropp, men usikre på nivået. Hvis vi er så usikre på Slørdal/Sandberg/Garnås, hva med å smøre dealen med Mjøndalen med å låne ut en av dem i et år mot en fornuftig pakke på Solholm Johansen? Vi har mange nok stoppere, 5 er egentlig en for mye. Det kunne være vinn-vinn, Mjøndalen får en dekning som gjør dem mindre sårbare fram til spillerlogistikken normaliserer seg, samtidig som vi får en god nok(?) spiller. Synes det er meningsløst at vi skal bruke masse penger på en stopper som kanskje er bare marginalt bedre enn de vi har, samtidig som utviklingen stopper opp for talentene på grunn av manglende spilletid.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            Ser ikke behovet. Garnås, etterhvert ble liabil, men pokker det var bingoliga#2 Nå derimot er det bingoliga#1. Mannen hever seg. Som alle gjør med oppgavene de får i fanget. Mjøndarn fisker etter å få mest mulig ut av fysakken

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2001

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Ser ikke behovet. Garnås, etterhvert ble liabil, men pokker det var bingoliga#2 Nå derimot er det bingoliga#1. Mannen hever seg. Som alle gjør med oppgavene de får i fanget. Mjøndarn fisker etter å få mest mulig ut av fysakken
              Jeg er for egen del mer usikker på behovet. At vi investerte i Ogbu er en ting. At vi sier at vi trenger enda en, betyr jo enten at vi ikke har trua på de vi har, eller at man er så usikker på om beina til Sandberg holder at man egentlig tenker at man bare har 3 stoppere. Jeg fatter ikke at man er komfortabel med Ranger/Edh (riktignok fordi man har innsett at man ikke kan få tak i noe særlig bedre) og samtidig pusher videre på midstopperplass, hvor vi har en relativt solid OBOS spiller og tre av landets største talenter. Ok, greit med rutine i midten bak, men likevel? Hvis vi skal ha en inn, bør en ut. Hvem er det man "ikke har troa på"?

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 487

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Jeg er for egen del mer usikker på behovet. At vi investerte i Ogbu er en ting. At vi sier at vi trenger enda en, betyr jo enten at vi ikke har trua på de vi har, eller at man er så usikker på om beina til Sandberg holder at man egentlig tenker at man bare har 3 stoppere. Jeg fatter ikke at man er komfortabel med Ranger/Edh (riktignok fordi man har innsett at man ikke kan få tak i noe særlig bedre) og samtidig pusher videre på midstopperplass, hvor vi har en relativt solid OBOS spiller og tre av landets største talenter. Ok, greit med rutine i midten bak, men likevel? Hvis vi skal ha en inn, bør en ut. Hvem er det man "ikke har troa på"?
                Vil tro det i stor grad handler om at det er mangel på rutine fra øverste nivå og at man ønsker en eldre stopper.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1380

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Vil tro det i stor grad handler om at det er mangel på rutine fra øverste nivå og at man ønsker en eldre stopper.
                  "Er du gammel nok er du god nok", sa Mesfin og Lennartson. Også rykket vi ned.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    Da har vi fått et tredje bud avslått på Solholm Johansen, det siste i millionklassen ifølge RB. Håper vi ikke strekker oss lengre nå. Stinker litt desperasjon av dette opplegget. Hente halve forsvarsrekka til laget som unngikk nedrykk med et nødskrik

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Da har vi fått et tredje bud avslått på Solholm Johansen, det siste i millionklassen ifølge RB. Håper vi ikke strekker oss lengre nå. Stinker litt desperasjon av dette opplegget. Hente halve forsvarsrekka til laget som unngikk nedrykk med et nødskrik
                      Synes ikke det er i forsvaret vi har størst mangler heller. Når man ser førstelaget som ble brukt på trening (DG, TLO, TS) så er det lav kvalitet og lavt potensial sammenligna med forsvaret. Håper man får liv i Helland, men man gambler veldig med angrepet, ved å kun hente inn en som det absolutt ikke er sikkert at kommer til å spille noe særlig for å forsterke en angrepsrekke som ikke satte fyr på OBOS. Om Helland ikke spiller er vi svekka sammenligna med angrepsrekka som var maks brukbar i OBOS, med tanke på de to islendingene som har dratt.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1380

                        Opprinnelig skrevet av HSft

                        Synes ikke det er i forsvaret vi har størst mangler heller. Når man ser førstelaget som ble brukt på trening (DG, TLO, TS) så er det lav kvalitet og lavt potensial sammenligna med forsvaret. Håper man får liv i Helland, men man gambler veldig med angrepet, ved å kun hente inn en som det absolutt ikke er sikkert at kommer til å spille noe særlig for å forsterke en angrepsrekke som ikke satte fyr på OBOS. Om Helland ikke spiller er vi svekka sammenligna med angrepsrekka som var maks brukbar i OBOS, med tanke på de to islendingene som har dratt.
                        Litt tidlig å konkludere med at vi er svekket, synes jeg. Vi har tross alt hentet både Seferi, Braut, Helland og Eriksen. Man skal heller ikke se bort ifra at Svendsen hever seg. Her er det både potensial, rutine og kvalitet.

                        Dersom ingen av disse viser seg å kunne bidra noe særlig i år er jeg enig i at det ser mørkt ut, men enn så lenge har jeg trua. Helland er imidlertid den signeringen jeg er mest skeptisk til, og starten hans er langt ifra lovende...

                        Når det gjelder forsvaret er jeg mer bekymret for dekning på høyreback enn dekning/kvalitet i midtforsvaret.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Synes ikke det er i forsvaret vi har størst mangler heller. Når man ser førstelaget som ble brukt på trening (DG, TLO, TS) så er det lav kvalitet og lavt potensial sammenligna med forsvaret. Håper man får liv i Helland, men man gambler veldig med angrepet, ved å kun hente inn en som det absolutt ikke er sikkert at kommer til å spille noe særlig for å forsterke en angrepsrekke som ikke satte fyr på OBOS. Om Helland ikke spiller er vi svekka sammenligna med angrepsrekka som var maks brukbar i OBOS, med tanke på de to islendingene som har dratt.
                          Jeg er redd du har gode poenger, altså. Det er mange usikre kort i angrepsrekka også, men uenig i at potensialet er lavt. Skal man se mørkt på det har vi DG, som ikke har vært mer enn middels minus i ES, TLO som er et par sesonger unna sin beste form og skadeutsatte Helland av spillere med eliteserieerfaring. I tillegg har vi Svendsen, Seferi, Braut Brunes, Sannes og Eriksen som er usikre kort på det nivået.

                          Det er klart, presterer de etablerte stabilt og opp mot sitt beste nivå har vi et veldig bra angrep, og særlig Svendsen bør vi forvente at begynner å få ut potensialet sitt. På den andre siden, hvis de tre etablerte ikke hever seg fra i fjor, ser det veldig tynt ut.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3318

                            Så lenge Ranger holder seg skadefri, så føler jeg meg komfortabel med troppen slik den er. Jeg tror det blir viktig å spare litt penger til sommervinduet. Da har laget fått noen kamper og vi ser hvilke plasser som må forsterkes. I sommervinduet er det også flere spillere å velge mellom. Den millionen+ vi er villig å bruke på Solholm Johansen kan strekke mye lengre da.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3318

                              Opprinnelig skrevet av BD

                              "Er du gammel nok er du god nok", sa Mesfin og Lennartson. Også rykket vi ned.
                              De som sviktet i 2019 var de rutinerte spillerne. Hele laget bestod av veteraner som knakk under presset. Yngste spillere med signifikant spilletid var Maric på 23 og Krogstad som fylte 24.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 487

                                For min del virker det som man er bekymret for stoppersituasjonen. Med rette vil jeg si, ingen av midtstopperparene presterte særlig bra mot Godset. 1.mill er mye penger for solholm Johansen. Hadde aldri trodd at Mjøndalen ikke ville godtatt et slik bud. Om to måneder kan han signere for en annen klubb. De fleste spillere som gjør det, presterer sjelden bra det siste halvåret i klubben.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1380

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  De som sviktet i 2019 var de rutinerte spillerne. Hele laget bestod av veteraner som knakk under presset. Yngste spillere med signifikant spilletid var Maric på 23 og Krogstad som fylte 24.
                                  Det var også mitt poeng (tror du leste mitt innlegg litt raskt)

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    I følge Itromsø skal vi ha kastet oss inn i kampen om Simen Wangberg. Brann og Stabæk skal også være intressert.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4284

                                      Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                      I følge Itromsø skal vi ha kastet oss inn i kampen om Simen Wangberg. Brann og Stabæk skal også være intressert.
                                      Et rungende NEI!

                                      Tromsø lekker som en sil og har snitta 50 baklengsmål i Eliteserien siden Wangberg kom til klubben i 2014. Da spilte Tromsø i OBOS, samme i 2020. Altså snakker vi 250+ innslupne på de fem resterende årene (2015-2019). Eneste disse sesongene har til felles er at Wangberg har vært fast inventar i alle. Floppa også i Brann før han gikk til TIL, og nå vil dem ha ham tilbake. Typisk håpløs Brann-signering som jeg håper vi holder oss langt unna.

                                      Videre er han kapteinen til Tromsø og dermed neppe en billig mann.

                                      Jeg synes vi har vært edruelige på overgangsmarkedet i vinter, men jeg gidder ikke at vi skal slenge millioner i bordet for en 29-år gammel stopper uten uviklingspotensiale bare fordi han har spilt Eliteserie før. Viktigere er det at han er god nok, altså betydelig bedre enn de vi allerede har. Det er han beviselig ikke.

                                      Han er hjertelig velkommen til å prøve å gjøre mine spådommer til skamme dersom han skulle komme, men jeg kjenner jeg er utrolig skeptisk til dette og håper i det lengste at det ikke er hold i ryktene.

                                      Samtidig lot vi denne karen glippe fordi vi ville bruke ham som back... : https://www.eurosport.no/fotball/eli...33/story.shtml

                                      Kommentar

                                      • niko
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2008
                                        • 440

                                        Det kan jo tenkes at Owusu syntes Odd var mer attraktivt enn LSK?

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                          Et rungende NEI!

                                          Tromsø lekker som en sil og har snitta 50 baklengsmål i Eliteserien siden Wangberg kom til klubben i 2014. Da spilte Tromsø i OBOS, samme i 2020. Altså snakker vi 250+ innslupne på de fem resterende årene (2015-2019). Eneste disse sesongene har til felles er at Wangberg har vært fast inventar i alle. Floppa også i Brann før han gikk til TIL, og nå vil dem ha ham tilbake. Typisk håpløs Brann-signering som jeg håper vi holder oss langt unna.

                                          Videre er han kapteinen til Tromsø og dermed neppe en billig mann.

                                          Jeg synes vi har vært edruelige på overgangsmarkedet i vinter, men jeg gidder ikke at vi skal slenge millioner i bordet for en 29-år gammel stopper uten uviklingspotensiale bare fordi han har spilt Eliteserie før. Viktigere er det at han er god nok, altså betydelig bedre enn de vi allerede har. Det er han beviselig ikke.

                                          Han er hjertelig velkommen til å prøve å gjøre mine spådommer til skamme dersom han skulle komme, men jeg kjenner jeg er utrolig skeptisk til dette og håper i det lengste at det ikke er hold i ryktene.

                                          Samtidig lot vi denne karen glippe fordi vi ville bruke ham som back... : https://www.eurosport.no/fotball/eli...33/story.shtml
                                          Det er ingen klasseforsterkning iallefall, men så ille som du får det til å fremstå er det ikke. Det er flere faktorer enn statistikk med innslupne mål som spiller inn. Som du sikkert vet har Tromsø spilt en fotball under valakari som i beste fall kan kalles naiv, ekstremt mange balltap på egen halvdel som ofte resulteres i baklengsmål.
                                          Har du en spillestil med høy risiko tilater du også mer sjanser imot, som resulterer i flere baklengs.

                                          Jeg er mer skeptisk med tanke på prisen vi er nødt til å betale for å sikre oss han, det ryktes opp mot en mill.
                                          Wangberg har nok kvalitet til å heve vårt forsvar på kort sikt.

                                          Redd Simon har gått på en skikkelig blemme når det kommer til Owusu. Han ville kunne spilt på begge posisjonene vi er ute etter spillere på, var visst ekstremt god som HB i Odd sin treningskamp i helgen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎