Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Gir fortsatt ikke helt opp håpet om at vi legger om formasjonen litt. Synes ikke vi har spillere som passer. Ingen vinger som får meg til å reise meg i sofaen når de mottar ball og hverken Matthew eller Kairinen er veldig gode alternativ som indreløpere i en treer.

    Får vi med Kairinen og Matthew neste sesong så har vi derimot en veldig bra sentral duo. I tillegg har vi gode spennende spisser som gjør at jeg gjerne vil ha to spisser på banen. På kantene har vi fler unggutter som vil passe som innoverkanter. Svendsen og Knudsen, kanskje Seferi og Edh?

    Lehne/Braut - Bergmann/DG
    Knudsen/Seferi - Kairinen - Matthew/Mathiesen - Svendsen/Edh
    Dragnes/??? - Garnås/Slørdahl - ????/Sandberg - ????/Ranger
    Christiansen/Coppens

    Synes det hadde sett ryddig ut. Eid kunne vært bra på høyrebacken, Owusu som stopper. Tviler påmat Baccqyblir, men hadde selvfølgelig vært gunstig for lsk med han som backuppå venstre om han forlenga.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1353

      Enig, det begynner å komme seg.

      Hvis det er sant at Mathew skriver ny kontrakt, har vi klart å beholde de tre beste på utgående. Det er viktig, men det er ikke noen forsterkning fra i fjor. Per i dag er det Dragsnes inn for Rafn, som kanskje er en liten forbedring, men ellers er vi fortsatt svekka uten Haraldsson, Krogstad og Amundsen spesielt.

      Fortsatt mulig at Krogstad blir, men spesielt Amundsen må erstattes og da helst med en ordentlig god spiller.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1403

        Opprinnelig skrevet av Mouelhi

        Meget spennende i min bok. Er imidlertid usikker på om vi har midlene til det - bør være en ettertraktet back for flere ES-klubber (spesielt nå som flere må se til OBOS-ligaen som følge av korona).

        Et annet moment; kan det hindre mulig spilletid for Ranger? Sistnevnte har kanskje godt av en annen back som er mer etablert og rutinert og han kan konkurrere med og lære av.
        Ranger har jo slitt med tillit også når han har vært skadefri, så jeg tror ikke vi kan belage oss på han som førstevalg i år. I tillegg er det vel ingen som blir overrasket dersom han får er nytt år med skadetrøbbel.

        Jeg mener det fint kan forsvares at vi bruker forholdsvis mye av budsjettet på en spiller som Eid - han holder et ganske godt nivå, spilte alt i fjor for Sogndal og er fremdeles i utvikling. I tillegg trenger vi desperat en høyreback som kan gå rett inn på laget. Jeg krysser fingrene og håper klubben går langt i å forsøke å få til denne overgangen.

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 307

          Lillestrøm er interessert i Gjermund Åsen.

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 737

            Opprinnelig skrevet av ChrisK
            Lillestrøm er interessert i Gjermund Åsen.
            Hvor har du det ifra?

            Kommentar

            • ChrisK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2013
              • 307

              Opprinnelig skrevet av armykanari

              Hvor har du det ifra?
              Arilas Ould-Saada. RBK vil at lånende klubb skal betale hele lønna hans, så jeg tror ikke overgangen vil skje.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1353

                VG har det med som en slags fotnote

                Det er helt naturlig at LSK ser på den muligheten, men jeg er ikke så fan av Åsen og ser heller at vi går for noen andre.


                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1403

                  En 30-årig benkesliter på et ganske dyrt lån? Håper inderlig at det ikke skjer, men dessverre høres dette ut som en typisk Mesfin-signering...

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Om man absolutt skal spille 433 med KAirinen og MAtthew, så er kanskje en type som Åsen noe som hadde passa inn som tredje person på midten? Men ikke en veldig spennende signering...

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3332

                      Hever millionlønn. Håper vi lander noe annet.

                      Kommentar

                      • lsk_rob
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2016
                        • 139

                        Håper virkelig ikke han er aktuell, ser ikke hvor han skulle passe inn hos oss. Vi har trolig ikke råd til lønnen han hever i RBK likevel, så dette er vel ikke så veldig sannsynlig.

                        Kommentar

                        • Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2127

                          Opprinnelig skrevet av BD
                          En 30-årig benkesliter på et ganske dyrt lån? Håper inderlig at det ikke skjer, men dessverre høres dette ut som en typisk Mesfin-signering...
                          Håper selv ikke dette er løsningen ?

                          Men en typisk Mesfin-signering ville vel ikke dette vært vel ? Er vel ikke mange flere enn reserve-keeperen vår som her kan sammenlignes , eller husker jeg helt feil ?

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 489

                            Om ikke Gjermund Åsen er godt nok er jeg redd vi må senke kravene. Vi er også nødt til å ha rutinerte spillere i laget, Gjermund Åsen har spilt 22 kamper for RBK i 2020. Han ble først mindre brukt når Hareide kom inn.

                            Argumentet om at han ikke passer inn kjøper jeg iallfall ikke, han har vært i Rosenborg fra ung alder og har 4-3-3 spesielt indreløper rollen i blodet. Ville uten tvil vært en forsterking og en signering jeg ville vært fornøyd med. Spesielt tatt i betraktning det som er ut til å være et vanskelig vindu.

                            tror dog dette ikke skjer da Tromsø ser ut til å være noen steg foran pr nå.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2188

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Om man absolutt skal spille 433 med KAirinen og MAtthew, så er kanskje en type som Åsen noe som hadde passa inn som tredje person på midten? Men ikke en veldig spennende signering...
                              Kan aldri tenke meg at vi har råd til ham, men hvis dette ikke ville være en spennende signering, så lurer jeg på hva som ville være det. Et større navn kan jeg ikke se for meg at vi har mulighet til å hente. Vi har nok unge fremadstormende, så vi trenger først og fremst rutine som kan supplere Matthew og Kairinnen. Om han er sjefsemnet som jeg har etterlyst har jeg ingen formening om, og han er åpenbart ingen mann for framtiden. Det han kan tilføre er massevis av rutine på høyt nivå (noe vi mangler) og kjøper et år til for unggutta. Som sagt, tviler på at det kommer til å skje, og det kan godt hende han ikke er den mannen vi trenger, men å si at han ikke er spennende nok, synes jeg var direkte pussig.

                              Kommentar

                              • lsk_rob
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Mar 2016
                                • 139

                                Grunnen til at jeg er skeptisk er at han har virket å være på en nedadgående kurve, samt vil kreve en høy lønn. Men det er godt mulig jeg ikke har sett nok av RBK ifjor til å fastslå dette med nedadgående kurve. Jeg husker hvor godt han leverte i Tromsø for noen sesonger siden, da var han veldig god. Jeg tror uansett ikke dette er en sannsynlig overgang grunnet økonomi, og hvis Tromsø er ute etter han så foretrekker han nok å reise tilbake dit.

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1353

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Kan aldri tenke meg at vi har råd til ham, men hvis dette ikke ville være en spennende signering, så lurer jeg på hva som ville være det. Et større navn kan jeg ikke se for meg at vi har mulighet til å hente. Vi har nok unge fremadstormende, så vi trenger først og fremst rutine som kan supplere Matthew og Kairinnen. Om han er sjefsemnet som jeg har etterlyst har jeg ingen formening om, og han er åpenbart ingen mann for framtiden. Det han kan tilføre er massevis av rutine på høyt nivå (noe vi mangler) og kjøper et år til for unggutta. Som sagt, tviler på at det kommer til å skje, og det kan godt hende han ikke er den mannen vi trenger, men å si at han ikke er spennende nok, synes jeg var direkte pussig.
                                  Han har et stort navn og tilfører rutine, det kan vi være enige om. Han har en veldig bra pasningsfot, men produserer lite målpoeng og mangler tempo både i beina og i pasningsspillet, sånn jeg ser det. Åsen var tidvis veldig god i Tromsø, som jo gjorde at han ble henta til Rosenborg, men har ikke vært like god siden. Så lenge vi har Kairinen synes jeg heller ikke han er spillertypen vi trenger.
                                  Last edited by Sailor Man; 15.01.2021, 15:43.

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 408

                                    Om målet er å unngå nedrykk-super signering!

                                    Om målet er å bygge lag og etablere oss i toppen-tviler!

                                    Så kan det selvfølgelig være kortsiktige og langsiktige mål.

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                                      Om målet er å unngå nedrykk-super signering!

                                      Om målet er å bygge lag og etablere oss i toppen-tviler!

                                      Så kan det selvfølgelig være kortsiktige og langsiktige mål.
                                      Jeg mener at det vil være en bra signering, men ikke en langsiktig løsning da det i følge ryktene er mest sannsynlig at det er snakk om en låneavtale.

                                      Så tror jeg at vi skal ha fokus på først og fremst å holde oss, forhåpentligvis topp 10.

                                      men det å etablere seg i toppen tar ikke et år, derfor vil jeg vært mer skeptisk om denne overgangen skjedde om 1-2 år

                                      Kommentar

                                      • *eLSKerLSK*
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 408

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                        Jeg mener at det vil være en bra signering, men ikke en langsiktig løsning da det i følge ryktene er mest sannsynlig at det er snakk om en låneavtale.

                                        Så tror jeg at vi skal ha fokus på først og fremst å holde oss, forhåpentligvis topp 10.

                                        men det å etablere seg i toppen tar ikke et år, derfor vil jeg vært mer skeptisk om denne overgangen skjedde om 1-2 år
                                        Tja. Glimt brukte ett år(11.), før 2. og 1. plass fulgte. Mener ikke at dette er regelen, nei

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4402

                                          Beklager avsporing, men jeg ser Søpla er i ferd med å hente inn Layouni. Han har 10 mill i lønn i Egypt og skal etter sigende være lite keen på å gå ned særlig. Hvor pengedopa er slumsøstrene egentlig? Tydelig at vi er langt unna budsjettnivåene til ganske mange klubber i Elitserien.

                                          For øvrig helt greit om Søpla slenger millionene etter Layouni. God i Glimt-systemet, men særdeles middelmådig karriere på svensk og norsk nivå to ellers.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎