Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 489

    Opprinnelig skrevet av HSft

    Ser ut som Zekhnini blir klar for Molde nå, lurer på om LSK var på ballen der og forhørte seg? Uansett ikke sikker på om jeg hadde ønska han til klubben, man ser i Brann nå at kultur er veldig viktig når man signerer spillere, der har LSK vært veldig gode i det siste.
    Som Simon også har sagt så er man veldig forsiktig med hvem man hentet inn pågrunn av at harmonien i gruppa er så bra. Tror nok ikke zekhnini da er den rette profilen, så tviler på at man har sjekket han.

    Man så i går at troppen er ganske sårbar ved skader, vi hadde ikke noen på benken som kunne endret kampbildet. Med troppen i går så er vel egentlig det, det største argumentet for å starte med DG. Slik at Svendsen kunne kommet inn å endret et kampbilde.
    håper og tror vi forsterker oss offensivt.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1385

      Jeg visste ikke at Zekhnini er ansett for å være en urokråke som åpenbart ikke hadde vært bra for miljøet i klubben, men ok. Jeg tror heller ikke han har vært veldig aktuelt for oss - omtrent hele Eliteserien hadde vel tatt imot han, og da har ikke vi råd til å konkurrere. I tillegg hadde vel både kolstreneren i bydelsklubben og Odd ledet på oss av andre grunner.

      Kunne godt tenkt meg en offensiv signering, samtidig vil jeg at vi skal ha plass til Seferi, Mathisen, Åsen og Svendsen neste år. Hvis man fremdeles har trua på at Helland kommer til å spille fotball igjen, så kan man jo regne med han også.

      Hvis rette spilleren er tilgjengelig er det kanskje ok med et lån ut sesongen? Noen tidligere Eliteserien-kjenninger som sliter med spilletid ute i Europa?

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av BD
        Jeg visste ikke at Zekhnini er ansett for å være en urokråke som åpenbart ikke hadde vært bra for miljøet i klubben, men ok. Jeg tror heller ikke han har vært veldig aktuelt for oss - omtrent hele Eliteserien hadde vel tatt imot han, og da har ikke vi råd til å konkurrere. I tillegg hadde vel både kolstreneren i bydelsklubben og Odd ledet på oss av andre grunner.

        Kunne godt tenkt meg en offensiv signering, samtidig vil jeg at vi skal ha plass til Seferi, Mathisen, Åsen og Svendsen neste år. Hvis man fremdeles har trua på at Helland kommer til å spille fotball igjen, så kan man jo regne med han også.

        Hvis rette spilleren er tilgjengelig er det kanskje ok med et lån ut sesongen? Noen tidligere Eliteserien-kjenninger som sliter med spilletid ute i Europa?
        Tenker at et lån er den beste løsningen, bør være noen ute i europa som kan levere på kort sikt hos oss :-)

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1211

          Halvveis og poengfangsten er langt over forventning. Riktignok så har vi fått litt for godt betalt ut i fra hva vi har prestert på banen og det tror jeg heldigvis trenerteamet er helt klar over.

          MHC leverer meget godt selv om de siste kampene kanskje har vært en liten nedadgående trend i forhold til konsentrasjon med ball i beine.

          Ranger startet sesongen temmelig dårlig men spilte seg kjapt opp og forsvarer en plass på laget selv om trenden i de siste kampene har vært noe nedadgående. 6 gule på 13 kamper er også alt for mye.

          Garnås er for meg sesongens store positive overraskelse. Nesen 100% feilfri i det defensive, til tider noe slurvete avleveringer men også noen fine crossere og har tatt seg gjennom pressledd på egenhånd noe som ikke jeg så for meg. Meget bra!

          Ogbu varierer i prestasjoner fra det helt brilliante til å virke noe ukonsentrert og slurvete men ett toppnivå som er best i troppen.

          Dragsnes en spiller som leverer jevnt godt hver gang. Kunne sikkert spilt 90 minutter mange ganger i uke. Godt trent og kanksje den spilleren som jeg syntes er på best oppadgående trend.

          Pettersson ser ut som ett trygt kjøp etter kun 2 kamper men for tidlig å felle noen dom, Slørdahl får etter min mening for mye kjeft i forhold til hva han leverer og håper han kommer sterkt tilbake.

          Mathew er vårt urverk på midtbanen som har levert en god sesong men sliter til tider med at vi blir i undertall på midten og må lete etter passningsalternativer til siden og bakover for mye. Løper mye, aldri skadet. Suverent vår beste på midten.

          Kairinen har imponert mest med at han gjør grovjobben defensivt bedre enn før men også han sliter med undertall på midten. Virker noe skjør og mør til tider.

          Aasen har en passningsfot som er suveren noe som TLO nyter godt av. Vinnervilje til tusen og sikkert suveren å ha i treningshverdagen. Scorer for lite i forhold til hva han har hatt av 100% mulighter og sliter mere enn jeg skulle ønske med ball i beina og i nærspillet. Uansett en av våre beste hittil.

          DG gjør en bra jobb med å ta med seg folk på løpeturer, dekker bra opp sammen med Ranger og er etter min mening en spiller som er fotballklok som gjør mye rett men det mangler en del ballbehandling.
          TS en herlig spiller med ball i beina, kan åpne opp mye på egenhånd men sjansene fra start hitil har ikke vært som innhoppene mot litt møre forsvarere og er spent på om han vil få det like lett når han vil få mere oppmerksomhet fra motsatnderen. Mye å lære i det defensive arbeidet.
          Ulrik Mathiesen noe av det samme som TS men noe ujevn i prestasjonene og på en nedadgående kurve?

          TLO har scoret 13 av våre 21 mål hittil og holder høy klasse i førsteforvarer jobben så lenge han orker og nå i toppfrom klarer han også å holde ballen lenge nok alene på topp. Vår beste!

          Edh må med! Utvilsomt ett stort talent som kan brukes til det meste og har prestert på ett godt nivå men jeg tror det er viktig og ikke gape over for mye nå i begynnelsen.
          Last edited by maxpayne; 17.08.2021, 14:56.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4304

            Bolly lånt ut til Stabæk. Kan det tenkes at vi var inne i bildet her mtp. forrige ukers rykter om kant/spiss på vei inn? Håper fortsatt det kommer inn en sterk lånesignering offensivt samt nok et talent eller to for framtiden før vinduet stenger om to uker-

            Kommentar

            • Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2109

              Det som er ekstra imponerende foreløpig denne sesongen, er jo at vi har en del mere å gå på. Vi har faktisk ennå ikke spilt 2 meget gode omganger i samme kamp ennå vel ? Den dagen vi spiller i nærheten av vårt topp nivå i begge omganger , kan vi slå hvem som helst.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4304

                Opprinnelig skrevet av Playboy1
                Det som er ekstra imponerende foreløpig denne sesongen, er jo at vi har en del mere å gå på. Vi har faktisk ennå ikke spilt 2 meget gode omganger i samme kamp ennå vel ? Den dagen vi spiller i nærheten av vårt topp nivå i begge omganger , kan vi slå hvem som helst.
                Molde er vel det nærmeste vi har vært. Vi er alltid jævla gode mot Molde, men vi vinner svært sjelden. Satser på at vi tar dem i høst!

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1465

                  Opprinnelig skrevet av Playboy1
                  Det som er ekstra imponerende foreløpig denne sesongen, er jo at vi har en del mere å gå på. Vi har faktisk ennå ikke spilt 2 meget gode omganger i samme kamp ennå vel ? Den dagen vi spiller i nærheten av vårt topp nivå i begge omganger , kan vi slå hvem som helst.
                  2 gode omganger.. hvilket år var det vi sist hadde det?
                  Det som ER positivt er at de har fokus på dette- også !

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4304

                    Grunnet laber aktivitet her inne har jeg snekret sammen en liten og svært synsete analyse av de kommende kampene og deres innvirkning på jakten om 4. plassen i årets sesong. Gutta tar kanskje én kamp om gangen, men jeg tar meg friheten til å titte litt dypere inn i krystallkula, altså fram til neste landslagspause 2. oktober, i det den mest spennende høsten i klubbens nyere historie så vidt er i gang.

                    Spillerstall og sommerens overgangsvindu tatt i betraktning må man regne et Molde fritatt for Europa-spill, et Glimt med en sylskarp Pellegrino på topp, og et RBK som omsider (til alle andres fortvilelse) virker å ha forstått at et generasjonsskifte har vært et skrikende behov i flerfoldige sesonger, som favoritter til topp tre. Jeg vil i dette innlegget ta utgangspunkt i at disse tre, i en eller annen konstellasjon, ender på topp sesongen 2021, og kommer derfor ikke til å gå i dybden på medaljefavorittene. Skulle min spådom slå feil og f.eks Fugla klare å karre seg forbi én eller flere av dem, så er jo det kult, men det virker ikke overveiende sannsynlig.

                    I sjiktet bak kommer et kobbel med lag som alle vil kjempe om 4. plassen. Jeg tror dette vil dreie seg om LSK, KBK, Viking og Vålerenga. Jeg synes Haugesund virker for svekka etter å ha mista både Dessler og Wadji. Fire tap siste fem, deriblant en pinlig cup-exit mot Stord, og 15 baklengs i samme periode vitner om en klubb på vei ned heller enn opp. Søderlund kan muligens gjøre en god jobb på topp, men er 34 år, ute av form og muligens over toppen. F.eks Frode Johnsen og Steffen Iversen har gjort slike spådommer til skamme tidligere, men det finnes også flust av eksempler på det motsatte.

                    Røkla bak Haugesund mener jeg har hatt for mager poengfangst og vist for dårlig stabilitet til å melde seg inn i kampen like bak medaljeplassene. Av disse peker jeg ut Sandefjord som "dark horse" – i grunn et utrolig kult lag de har fått snekra sammen i Vestfold. Kudos til Tegström og pappa Ødegaard.

                    Så, til en titt på det jeg mener er favorittene til 4. plassen, analysert etter dagens tabellplassering.


                    LSK (28p, 8 4 4, 24-18, +6)

                    Form siste 5: V-T-U-V-V, 10p, 10-4, +6

                    Neste fem: MIF (B), SKB (H), Odd (B), Tromsø (H), S08 (B)

                    Toppscorere: Lehne Olsen (13), DG (2), Ranger (2)

                    Assists: Åsen (6), Kairinen (3), Mathew (2)

                    Hvem skulle vel tro at denne gjengen skulle befinne seg på 4. plass á poeng med et gulljagende RBK 16 kamper ut i sesongen? I hvert fall ikke undertegnede. Jeg meldte før sesongen at jeg ville vært blid som en sol dersom vi presterte topp 10 i comeback-sesongen. Aldri i min villeste fantasi trodde jeg at det skulle se så lyst ut som det gjør nå. Forsvaret virker potte tett, vi har en målgarantist på topp, og et kollektiv vi ikke har sett siden Uwe var trener.

                    Til forskjell fra de andre lagene like under seg på tabellen, har LSK et relativt overkommelig program de neste fem. Om vi kommer til å være en utfordrer til 4. plassen tror jeg i stor grad kommer til å være avgjort når dommer blåser av bortekampen mot Særp og gutta tar landslagspause 2. oktober. Dersom vi ikke har klart å sanke godt med poeng her, tror jeg lufta går litt ut av ballongen før de presumptivt tøffere kampene mot lagene rundt oss på tabellen ruller i gang. Vi har et knalltøft program etter nevnte landslagspause, og vi er svært avhengig av at den gode formen fortsetter fram til dette. Skulle vi stå med 10+ poeng etter kampen mot S08 kan alt skje. Vi har vært gode i de vanskelig kampene mot lag under oss på tabellen i år, så vi krysser fingrene.

                    Styrke: Kollektivet. Gutta jobber som en enhet. Vi slapp kanskje inn seks mål de første to kampene, men deretter har sentrallinja MHC, Ogbu, Mathew, TLO stått som ei påle i en halv sesong. Garnås har tatt sjumilssteg som stopper, og Petterson inn tror jeg betyr at vi utrolig nok kan snøre igjen enda mer i bakre rekker. Ser ut som en kruttsterk signering, svensken. Vi har sluppet inn smått utrolige 12 mål de siste 14 kampene. Eneste lag som har rundspilt oss siden vi la om formasjon er (et nå veldig svekka) Vålerenga på Intility. Jeg kan rett og slett ikke se for meg at baklengsmålene kommer til å rase inn i høst, og da holder det gjerne med et mål eller to i andre enden for å bikke en U i vår favør. Er også i best form av lagene i dette innlegget

                    Svakhet: Målscorere og bredde i troppen. En skade på nøkkelspillere som TLO, Kairinen, Ogbu eller Åsen (Mathew gidder jeg ikke nevne – den maskinen blir aldri skada) kan fort være døden for våre ambisjoner. TLO har 13 kasser, DG og Ranger har to hver. Ellers finnes det ingen andre som har scora mer enn ett. Dette er bekymringsverdig, og vi må for all del håpe noen andre kan steppe opp litt i målscoringsprotokollen. Vi ligger der vi ligger fordi vi slipper inn få mål, ikke fordi vi scorer motstander i senk.


                    KBK (26p, 8-2-6, 20-19, +1)

                    Form siste 5: T-V-T-V-T, 6p, 9-8, +1

                    Neste fem: MFK (H), SIF (B), FKH (H), SKB (B), RBK (H)

                    Toppscorere: Bye (4), Mucolli, Kartum, Nilsen (3)

                    Assists: Gjertsen (5), Askar (2), 8 spillere med én assist

                    Det var nok også ganske få som trodde Michelsen og KBK skulle ligge så godt an etter 16 runder. Et lag helt uten store stjerner (Polen-floppen Gjertsen er vel den største) som i hovedsak har holdt seg i øvre sjikte av tabellen gjennom å være svært gjerrige bakover. KBK mangler en utpreget toppscorer, men har til gjengjeld hatt mange som har bidratt i målprotokollen. De har hentet inn Moses Mawa, som jo har et stort uforløst potensiale, og i så måte kan vise seg å være en joker i toppkampen. Bakerst har de en McDermott som muligens har vært ligaens beste keeper i år, og foran ham har Hopmark og Coly stått fjellstøtt ... helt til i det siste, i alle fall. Nær halvparten av KBKs baklengsmål har kommet i de siste fem kampene, og det kan virke som om det begynner å slå litt sprekker defensivt. 3 tap siste 5 er bekymringsverdig, og KBK er nødt til å snu den vonde trenden om de ikke skal bli hektet av i toppen. Fikk juling mot Glimt sist, og nå venter en annen gullfavoritt i Molde til helga. Skal også møte RBK før landslagspausen 2. oktober, så her skal topp 4-ambisjonene til KBK virkelig få testet seg.

                    Styrke: Trener Michelsen er helt fantastisk på å skape gull av gråstein, så igjen i år. Utrolig undervurdert trener som gang på gang leverer langt over evne for en klubb av KBKs størrelse.

                    Svakhet: 20 mål på 16 kamper er ikke et snitt som tilsier 4. plass. Dersom de ikke holder koken oppe i forsvar har jeg vanskelig for å se at KBK ikke skal falle på tabellen. Har en xGA som tilsier at de har vært svært heldige med antall innslupne mål så langt (nest verst totalt med 1,58 xGA, nest verst med 1,42 xGA hjemme og tredje verst med 1,73 xGA borte


                    Viking (25p, 7-4-5, 31-32, -1)

                    Form siste 5: U-V-V-T-U, 8p, 10-9, +1

                    Neste fem: RBK (H), STB (B), B/G (H), Molde (B), Sandefjord (H)

                    Toppscorere: Berisha (10), Tripic (6), Nilsen Tangen (4)

                    Assists: Bell (4), Pattynama (4), Berisha/Kabran (3)

                    Som Fuglas rake motsetning ligger ikke Viking der de ligger fordi de slipper inn få mål, men heller fordi de scorer motstanderne i senk. 32 baklengs er like mange som håpløse Brann, og kun Stabæk har flere innslupne med sine 35. Til gjengjeld er det kun trioen på topp som scorer flere enn siddisene. Viking har hentet hjem gamle helter i Berisha og Tripic, og det har de gjort lurt i. Duoen står for over halvparten av scoringene til klubben, og skader på en av disse vil være krise, om ikke nysigneringen Mai Traoré skulle finne på å sette fyr på ligaen. Sannsynligvis trenger han litt tilvenningstid.

                    Viking har en fin miks av rutinerte spillere og svært spennende talenter. Heggheim blir det noe stort av, Nilsen Tangen er en finfin spiller, og Joe Bell er utrolig undervurdert. Sistnevnte kan fort forsvinne ut før overgangsvinduet, men Viking har allerede videreført Oseania-satsningen på midtbanen ved å sikre seg en ny 99-årgangs Kiwi, denne gang med det norskklingende etternavnet Stensness . I tillegg har de hentet inn en meget spennende midtstopper i den slovenske U-21 spilleren David Brekalo. For Vikings del får man håpe han kan bidra til å demme igjen bakover, for et snitt tilsvarende 60 baklengs på én sesong lukter ikke akkurat 4. plass.

                    Kampprogrammet de neste fem er knalltøft, men det positive for Vikings del er at de, i likhet med KBK, vil være ferdige med topp 3 innen starten av oktober. Og Molde har de jo allerede slått -- en meget sterk prestasjon, og et forrykende comeback

                    Styrke: Gir seg aldri. Kan ligge under med flere mål og virke fortapte, men kommer tilbake gang på gang, nå senest mot Molde. Har angrepsspillere i ypperste ES-klasse, og er dødelig effektive i angrep (kun Molde (1,79) med høyere Xg enn Viking (1,68))

                    Svakhet: Slipper inn alt for mange mål, og virker generelt ustabile. dupper opp og ned på tabellen. Mangler den defensive robustheten til LSK og KBK, spesielt på bortebane hvor deres xGA (1,82) kun toppes av Stabæk (2,25)


                    VIF (23p, 5-8-3, 27-22, +5)

                    Form siste 5: U-U-T-U-U, 4p, 6-8, -2

                    Neste fem: STB (H), SF (B), MFK (H), B/G (B), SIF (H)

                    Toppscorere: Dønnum (6, solgt), Udahl (5), Tollås Nation/Borchgrevink (3)

                    Assist: Dønnum (3), Sahraoui (3), Borchgrevink (3)

                    De er nok skuffa på Valle. Tenk å ligge bak nyopprykkede Lillestrøm etter 16 spilte kamper. De har det i kjeften, men ikke i beina virker det som. Kødden fra Eidsvoll, Rolex-Dønnum, er borte, og med det nesten alt krydderet i Fagermos luftslott. De må lene seg på magikeren Sahraoui og håpe Kjartansson kommer seg i form veldig snart, ellers tror jeg de skal få det trått. Søpla har sluppet inn få mål i år, men nå har overhypede Klaesson bestemt seg for å slite benk i England for noen år, og med det står NAVerne igjen med svært urutinerte Haug og totalt urutinerte Sjøeng. I tillegg har strikkmotoren på backen, Adekugbe, flytta til Tyrkia.

                    Fagermo har messa mye om at man i Enga heller tar en 7. plass enn å signere middelmådigheter. Dette etter å ha henta svensk-makedonsk vrakgods ved navn Leonard Zuta fra Serie B. Albin Mörfeldt er kanskje spennende han, men når man gir 10ern til en 20-åring som har spilt 6 kamper for Varberg BOIS, så framstår jo det litt pussig. Nicolaj Thomsen virker for så vidt som en merittert og sterk signering, men her har VIF i kjent stil altså henta en midtbanespiller for å erstatte en back (Adekugbe). Vinduet er ikke over, men jeg vurderer VIF som overgangstaper i sommer. Gledelig nok litt tilbake til gamle synder på overgangsfronten.

                    Så ... hvorfor har jeg dem med i denne vurderingen? Det har seg sånn at de har noen spillere i ypperste ES-klasse i Sahraoui, Kjartansson og Bjørdal. Dersom de klarer å få alle disse tre til å skinne, og i tillegg får i gang Layouni, kan de bli farlige utover høsten. Fagermo er et rasshøl, men samtidig en veldig slu trener som er flink til å få mye ut av lite. Si hva du vil om fyren, men hvordan han bygget opp Odd var forbilledlig. Nå som han er borte, er Odd igjen på vei inn i glemselens dal der de hører hjemme. Jeg tror VIF er såpass svekka at de ikke er favoritten til 4. plassen, men de kan veldig fort overraske.

                    VIF har også et ganske så tøft kampprogram med Molde hjemme og B/G borte. De er avhengig av poeng i minst en av disse, men det er lite som tilsier at dette skal skje slik ting ser ut nå.

                    Styrke: Fagermo er en av landets dyktigste trenere, og det er mange talentfulle gutter på vei opp. Sahraoui er så god at jeg håper han forsvinner ut av landet ASAP, og Kjartansson er en målgarantist når han er skadefri. Bjørdal er ekstremt undervurdert i fotball-Norge, og er limet som binder dette VIF-laget sammen. Udahl har vist seg som en klok signering, og Odin Thiago Holm og Seedy Jatta kommer til å bli veldig gode. Vi håper de venter litt lenger på det definitive gjennombruddet.

                    Svakhet: Mistet tre nøkkelspillere i sommer. Resultatene i det siste har vært langt under forventning (eller over forventning sett med gulsvarte briller), og Søpla er nødt til å komme seg opp på hesten igjen om de skal havne noe høyere enn den 7. plassen Fagermo etter sigende gjerne tar imot. Keeperplassen er ekstremt svekket, og det pene baklengssnittet kan fort se langt verre ut dersom ikke urutinerte Haug vokser raskt inn i rollen. Er inne i en svak formkurve.


                    Hva tror så mine meddebattanter om de kommende kampene?
                    Last edited by Kanarivogel89; 26.08.2021, 21:15.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2046

                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      Det som er ekstra imponerende foreløpig denne sesongen, er jo at vi har en del mere å gå på. Vi har faktisk ennå ikke spilt 2 meget gode omganger i samme kamp ennå vel ? Den dagen vi spiller i nærheten av vårt topp nivå i begge omganger , kan vi slå hvem som helst.
                      Så langt har 1 god omgang holdt mot de aller fleste. Tøft kampprogram, vettu' greit å spare på kreftene

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2871

                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                        Eneste lag som har rundspilt oss siden vi la om formasjon er (et nå veldig svekka) Vålerenga på Intility.
                        ...og Glimt på Åråsen! Så ærlige må vi være, for å parafrasere en av våre profilerte tilhengere fra Skedsmokorset. Ellers kunne du også trukket fram X-faktoren til Tobias og den lite spektakulære, men uhyre viktige jobben til DG og Vetle som viktige elementer i den oppturen vi har opplevd hittil.

                        Imponerende god gjennomgang, btw.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4304

                          Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                          ...og Glimt på Åråsen! Så ærlige må vi være, for å parafrasere en av våre profilerte tilhengere fra Skedsmokorset. Ellers kunne du også trukket fram X-faktoren til Tobias og den lite spektakulære, men uhyre viktige jobben til DG og Vetle som viktige elementer i den oppturen vi har opplevd hittil.

                          Imponerende god gjennomgang, btw.
                          Takk for det!

                          Jeg er enig i at Glimt var klart sterkest i banespillet, men jeg satt egentlig ikke og venta på at de skulle score. Målet til Botheim var en sjelden forsvarstabbe. Bakover hadde vi for det meste grei kontroll. Mot VIF kunne vi fort sluppet inn sju.

                          Også gode poenger ang Vetle, DG og Svendsen. De to førstnevnte faller jo litt under det jeg kaller «kollektivet». Synes absolutt alle har jobba utrettelig i gjenvinningsfasen, og dette er en stor del av grunnen til at vi ligger der vi ligger. Svendsen har vært glimtvis strålende, men ikke like toneangivende som flere andre sesongen sett under ett. Mathisen var jo den tidlige vårens Svendsen, så da måtte jeg nesten trukket fram ham og. Når Svendsen stabiliserer seg på det nivået vi vet han har inne blir han en nøkkelspiller for oss. Inntil videre regner jeg ham mer som en joker.

                          Forsøkte å holde meg så nøktern som mulig angående vurderinga av Fugla og prøvde derfor å holde analysen mer generell heller enn å fokusere for mye på enkeltspillere.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4304

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                            Grunnet laber aktivitet her inne har jeg snekret sammen en liten og svært synsete analyse av de kommende kampene og deres innvirkning på jakten om 4. plassen i årets sesong. Gutta tar kanskje én kamp om gangen, men jeg tar meg friheten til å titte litt dypere inn i krystallkula, altså fram til neste landslagspause 2. oktober, i det den mest spennende høsten i klubbens nyere historie så vidt er i gang.
                            Så var det dette med å analysere lag før vinduet stenger da. VIF har henta Dyngeland på lån og er dermed betydelig styrka på keeperplass. Ser farligere ut nå, knarkerne.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2288

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Så var det dette med å analysere lag før vinduet stenger da. VIF har henta Dyngeland på lån og er dermed betydelig styrka på keeperplass. Ser farligere ut nå, knarkerne.
                              Dyngeland til søpla ...Passer som hånd i hanske. Nesten poetisk. Måtte de bli full klaff med såpglatte hansker

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Så var det dette med å analysere lag før vinduet stenger da. VIF har henta Dyngeland på lån og er dermed betydelig styrka på keeperplass. Ser farligere ut nå, knarkerne.
                                Dyngeland har knapt spilt siste par åra, ikke sikkert han er førstevalg engang. Tror ikke det er noe særlig til forsterkning.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4304

                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                  Dyngeland har knapt spilt siste par åra, ikke sikkert han er førstevalg engang. Tror ikke det er noe særlig til forsterkning.
                                  Jøss, én kamp for Elfsborg ja. Mener å huske han var meget god for Sogndal, men dette var da voldsomt til flopp. Ser også Enga-fansen er misfornøyd med at han kommer og tar plassen fra Haug. Da satser vi på at dette blir en bomsignering

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 403

                                    Ut med X-faktor og inn med gråstein. 7/11 kan bli en nydelig dag. Bare ikke det jævla K-viruset kommer i veien. Eller puslete pinneraketter skutt mot egne spillere. For noen idioter.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2046

                                      Regnet litt på resten av sesongen. Vi har nå 31 poeng. Vi har igjen 7 hjemmekamper, alle mot lag under oss på tabellen. Kristiansund, Enga, Godset, Sandefjord, Tromsø, Stabæk og Brann. Litt optimistisk, men hvis vi holder nivået hittil i sesongen, burde 5-1-1 i disse kampene være helt mulig. Det gir oss 16 poeng til. Borte har vi tre helveteskamper (Molde, Glimt og Bart), Vi kan tape alle tre, men er faktisk ikke sikker på at vi gjør det. Ingen av dem er tapt på forhånd, og på en god dag kan vi vinne mot alle disse, men vi har selvfølgelig ikke 3 så gode dager. La oss nøkternt si 0-1-2. Da har vi igjen bortekamper mot Odd, S08 og Viking. Tre helt åpne kamper. Formen hittil skulle tilsi at vi kunne vinne alle, eller i hvert fall ikke tape noen av dem. Nøkternt, 1-1-1, og 4 poeng til. Det vil gi oss 21 poeng på de siste 13 kampene. (et snitt på 1,61 poeng per kamp, mot 1,82 hittil) I så fall ender vi med 52 poeng. De siste sesongene har det holdt til (Jeg tar utgangspunkt i at målforskjell neppe vil tale til vår fordel i de fleste tilfeller) 5-4-4-3-3-7(!)-4-3-4-3. I snitt 4 plass. Vi må vel forvente at vi på et eller annet tidspunkt får en downperiode. På den annen side, har vi sanket bra med poeng på dårlige dager, mens vi bare i korte perioder i enkeltkamper har vært strålende. Det er både en mulighet og en trussel.

                                      De 7 hjemmekampene blir nøkkelen til å henge med i toppen. Her møter vi 7 lag vi bør slå, eller i hvert fall bør KUNNE slå basert på resultatene så langt. Vi tåler neppe noe særlig dårligere poenghøst enn det jeg antydet over. De 6 bortekampene vil avgjøre om vi kan kjempe om noe mer. Det å vinne borte mot et av topplagene vil kunne være nok til å sikre medalje hvis vi leverer i de andre kampene.

                                      Mitt pessimistiske alter ego forventer at vi ryker allerede hjemme mot Brann. De spiller bedre enn poenghøsten skulle tilsi, de tåler riktignok ikke motgang så bra, men det blir en tøffere kamp enn tabellen skulle tilsi. Vi er i en posisjon nå hvor det er lett å bli defensive i hodet, og har på mange måter alt å tape i en kamp vi på papiret SKAL vinne.

                                      Hadde jeg før sesongen blitt spurte hvilke kamper vi SKAL vinne i år, ville jeg sagt INGEN. Jeg ville nok sagt at det er tre hjemmekamper vi MÅ vinne hvis vi skal ha mulighet til å overleve: Mjøndalen, Tromsø og Sandefjord.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4304

                                        Viking seiler opp som en veldig farlig utfordrer. Gjort unna Molde og RBK med full pott. Skulle veldig gjerne sett en U i Stavanger.

                                        Ellers er det jo litt pinlig det Molde holder på med. Bør cruise gjennom sesongen lett mtp. hvor hinsides mye penger de svir av på å sope fotball-Norge for talenter, men roter bort poeng i kamp etter kamp. Oppskrytt søppellag

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Vi er skjøre ved skader på sentralinja, overgangsvinduet stenger i morgen. Skal vi dra i land en solid forsterkning eller står vi med de vi har? Noen som har hørt noe?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎