Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Holterkanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 560

    Med skade på en sentral spiller kan det stoppe helt- vi vinner ikke uten å putte mål- BG har et snitt på 2 mål per kamp. Da må vi putte 3......
    ________________________
    TB

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2046

      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
      Jeg regner dagens poengtap som en ordentlig skrell, så da er vi tilbake fullskjerpa mot glimt i neste match. Edh kommer til å dominere høyresida fullstendig, Pettersson kommer til å lokkere alle skudd og Åsen kommer til å finte hele glimt på rævva.
      Du satser hardt på en ny skuffelse, ser jeg Bra med optimisme. Jeg klarer for øvrig ikke å regne poengtapet i Sandefjord som noen skrell. Se hvilke resultater de har i det siste.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2046

        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Er det bekymringsverdig at det så til de grader er en eneste spiller som putter alle måla våre? Burde ikke resten av laget ha putta ti til på dette tidspunktet?
        Ja, det er bekymringsverdig. Samtidig, da han ikke scoret, var det bekymringsverdig. Hadde gjerne hatt mål fra andre i tillegg. I går var det muligheter nok for de andre. Åsen, Svendsen og Dragsnes spesielt, som kanskje ikke er de mest kliniske avslutterne.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2046

          Opprinnelig skrevet av Holterkanari
          Med skade på en sentral spiller kan det stoppe helt- vi vinner ikke uten å putte mål- BG har et snitt på 2 mål per kamp. Da må vi putte 3......
          De fleste lag scorer færre mot oss enn mot snittet. Vi slipper til relativt lite bakover. Vi har også vært best mot de gode motstanderne. En svakhet i år så langt er at for mange lag spiller oss lave i for lange perioder. Vi må evne å styre spillet i større deler av kampen hvis vi skal komme oss videre. Særlig gjelder dette så lenge kontringsspillet vårt er såpass fraværende som det har vært i år. Det er bare unntaksvis at vi har klart å skape farligheter på dette.

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 863

            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Vi må evne å styre spillet i større deler av kampen hvis vi skal komme oss videre. Særlig gjelder dette så lenge kontringsspillet vårt er såpass fraværende som det har vært i år. Det er bare unntaksvis at vi har klart å skape farligheter på dette.
            Det er veldig sjelden vi evner kontringer når vi vinner ballen ved lav presshøyde ja. Det blir vel ofte en konsekvens når man jobber med å bli mer spillende og ikke ta alle kontringsmuligheter at man ikke gjenkjenner de mulighetene man SKAL ta.

            Har ingenting til å underbygge annet enn en følelse av at det er sånn, men tror vi er avhengige av at det er Mathew eller Kairinen som får ballen lavt da og det er at nettopp en av de vinner ballen som setter igang løpa fremover.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2872

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Særlig gjelder dette så lenge kontringsspillet vårt er såpass fraværende som det har vært i år. Det er bare unntaksvis at vi har klart å skape farligheter på dette.
              Ummm... What?!?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2046

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                Ummm... What?!?
                Er du uenig i at til å tilbringe såpass mye tid i forsvar skaper vi lite på overgang?

                Kommentar

                • Dumbo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 465

                  Opprinnelig skrevet av Patriot
                  Spiss/kant på vei inn. Klar i løpet av uka, visstnok. Noen som har hørt navn?
                  Spennende å se om det er en erfaren spiller som skal gå rett inn på laget eller om det er nok et yngre talent.

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1328

                    Emil Ødegaard er klar for KFUM. Da regner jeg med at det bare er kort tid til det er klart at Skjærstein går motsatt vei.

                    - En svært lovende, ung og spennende keepertype.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2872

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                      Er du uenig?
                      Yes!

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1385

                        Opprinnelig skrevet av Dumbo

                        Spennende å se om det er en erfaren spiller som skal gå rett inn på laget eller om det er nok et yngre talent.
                        Det er vel logisk at det er en spiller som er yngre og/eller mindre etablert enn Eriksen.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1328

                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Det er vel logisk at det er en spiller som er yngre og/eller mindre etablert enn Eriksen.
                          Gitt at vi har Braut som backupspiss allerede, tenker jeg at det naturlige vil være å hente en litt annen spillertype - gjerne en bakromstrussel som også kan spille på kanten. Eriksen ble jo henta med tanke på at han kunne brukes i begge rollene, som en erstatning for Haraldsson.

                          Men jeg ser ærlig talt ikke helt behovet for en ny offensiv spiller, vi har TLO og Braut som rene spisser, hvor DG kan steppe inn hvis det trengs. På kantene har vi massevis av alternativer i Svendsen, Mathisen, Åsen, DG og kanskje Helland. Allerede en god miks av etablerte og unge spillere med forskjellige egenskaper.

                          Noen som tenker annerledes om det?

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 882

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Men jeg ser ærlig talt ikke helt behovet for en ny offensiv spiller, vi har TLO og Braut som rene spisser, hvor DG kan steppe inn hvis det trengs. På kantene har vi massevis av alternativer i Svendsen, Mathisen, Åsen, DG og kanskje Helland. Allerede en god miks av etablerte og unge spillere med forskjellige egenskaper.

                            Noen som tenker annerledes om det?
                            Nei, ikke egentlig, med mindre det er et mer langsiktig prosjekt, eller at man ønsker å låne/leie ut Braut sånn at han får mer spilletid (og dermed trenger en ny backup for TLO). Hvis det ikke er det så er det litt vanskelig å se behovet, siden det enten betyr at man henter inn et tredjevalg eller at Braut blir skjøvet ned til tredjevalg (noe som neppe er spesielt heldig for motivasjonen).

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1328

                              Flyttet innlegg fra ryktetråd til denne tråden.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1385

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Gitt at vi har Braut som backupspiss allerede, tenker jeg at det naturlige vil være å hente en litt annen spillertype - gjerne en bakromstrussel som også kan spille på kanten. Eriksen ble jo henta med tanke på at han kunne brukes i begge rollene, som en erstatning for Haraldsson.

                                Men jeg ser ærlig talt ikke helt behovet for en ny offensiv spiller, vi har TLO og Braut som rene spisser, hvor DG kan steppe inn hvis det trengs. På kantene har vi massevis av alternativer i Svendsen, Mathisen, Åsen, DG og kanskje Helland. Allerede en god miks av etablerte og unge spillere med forskjellige egenskaper.

                                Noen som tenker annerledes om det?
                                Du har i et poeng i at vi har god dekning, men det er vel å forvente at man vil ha en noe større stall enn det vi har vært vant med, ref. Bakkes spillerlogistikkhistorikk (nytt favorittord). Jeg vil nødig se DG som spiss i den formasjonen vi spiller nå, ettersom han er en veldig annerledes spillertype enn både TLO eller Braut. Frykter det kan ødelegge for taktikken / hvordan laget fungerer nå. Da kommer det an på hvor sikker man er på at Braut holder seg skadefri. Vi må ha et alternativ til TLO utover høsten.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1385

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  Flyttet innlegg fra ryktetråd til denne tråden.
                                  Vet dette er off topic, men hadde det vært en idé å flytte ryktetråden til hovedforumet? Det er ikke så ofte at det kommer nye innlegg utenfor hovedforumet, så tror ikke det er alle som får det med seg.
                                  Last edited by BD; 12.08.2021, 12:20.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4304

                                    Veldig deilig at vi forlenger med Slørdahl. Knakandes fin fyr som har tatt enorme steg de siste årene. Håper så inderlig at han kan bli ES-materiale om et år eller to!

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                      Veldig deilig at vi forlenger med Slørdahl. Knakandes fin fyr som har tatt enorme steg de siste årene. Håper så inderlig at han kan bli ES-materiale om et år eller to!
                                      Det viser at klubben har trua på at han blir eliteseriemateriale og. Kontrakta gikk først ut etter neste sesong, så ikke noen hast med å forlenge sånn sett, men vi havner da mest sannsynlig ikke i en stabæksituasjon hvor spilleren står fritt til å forhandle med andre klubber når han omsider får gjennombruddet.

                                      Jeg liker måten klubben drives på nå, og det er uavhengig av resultatene vi har hittil.

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1385

                                        Det var flere habile spillere på benken mot Glimt, men lite x-faktor (med Braut som et mulig unntak, men der har vi liksom TLO i storform i hans posisjon). Helland kan vi ikke regne med at spiller noe som helst, og med Eriksen ut, Svendsen i startoppstillingen og Mathisen skadet er ikke benken vår veldig spennende likevel. Så...

                                        - Noen som vet hva slags skade Mathisen har / om det er langvarig?

                                        - Er det noen som vet om det er hold i ryktet om en ny offensiv signering (ref. ryktetråden forrige uke)?

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av BD

                                          - Er det noen som vet om det er hold i ryktet om en ny offensiv signering (ref. ryktetråden forrige uke)?
                                          Ser ut som Zekhnini blir klar for Molde nå, lurer på om LSK var på ballen der og forhørte seg? Uansett ikke sikker på om jeg hadde ønska han til klubben, man ser i Brann nå at kultur er veldig viktig når man signerer spillere, der har LSK vært veldig gode i det siste.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎