Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2109

    Opprinnelig skrevet av Fugggel

    Fair det. Men i konkurranse idrett bør den beste spille, det handler ikke om gamle meritter. Kan være enig i at jeg var litt bastant, som BD skrev så bør prestasjon på trening avgjøre hvem som spiller. Men etter hva jeg har sett av Pettersson har han kvaliteter som går utenpå dragsnes, det er også fair for dragsnes at han får utfordre i sin faste posisjon.
    Absolutt ikke uenig dette . Mitt svar var litt mere sånn for å få en debatt og generelt om virkelig det er bare å ‘spasere’ seg inn på LSK lag som har gjort det så bra til nå ?

    Jeg kjenner alt for lite til Petterson og har ikke anledning til å følge treninger , eller kunnskap nok på det ene eller andre om han foreløpig . Får virkelig håpe han er såpass god , at de rundt laget mener at denne mannen har vi ikke ‘råd til’ å ha på benken ?

    Hvis så , håper jeg personlig at det ikke er Edh som blir ‘ofret’ ? Men stoler likevel 100% på Bakke og Co her også da.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4308

      Én kamp om gangen, men.... Glimt tar en halv Käerjeng og presterer å tape mot FC Prishtina. De tar sikkert kosovittene på jukseplasten sin, men nå må de i det minste stille toppa og bruke masse krefter neste torsdag. Mesterne ser virkelig skranglete ut om dagen, spesielt i forsvar. To helt sinnsvake tabber de slipper inn på.

      Her er det muligheter neste søndag!

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2872

        Hadde ikke Kent Håvard Eriksen noen spillertråd hos oss?

        Uansett, vi går videre uten den uheldige krigeren fra Odalen som den gode squadplayeren han var tiltenkt som. Lykke til videre, Kenta, ønsker du gjør suksess med bruntrøyene, bare ikke mot oss.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3323

          Ifølge Sves jobbes det med erstatter, spennende.

          Synd det ikke funka, virker som en tvers igjennom solid og hel ved person. Bare å ønske lykke til videre!

          Kommentar

          • OlaG
            Oversetterdrone
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 882

            Gitt at han ikke har gjort noe særlig ut av seg for oss er det jo greit nok, men synes det er litt synd. En av de spillerene jeg hadde unnet å få noen gode opplevelser i LSK, nok fyr som virker som en fin type og som har hatt en litt trøblete tid. Bra jobba å selge for ~samme sum som vi kjøpte for gitt at han nesten ikke har spilt.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 489

              Kjedelig at det ble sånn, han har egentlig kvaliteter som vi kunne dratt nytte av. Men som alle vet så har ikke det vært så lett.

              Det viktigste er at vi kan hente inn noen som styrker oss og som kanskje først og fremst er en kant som kan spille spiss og ikke omvendt.

              Må gi ros til klubben at man fattet en god beslutning her og ikke minst fikk inn så og si overgangssummen som ble betalt. (Ref Svesengen)

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Fornuftige avgjørelser av klubben. Både Craninx og Eriksen fremstod som feilsigneringer, og klubben tar grep istedenfor å tviholde på avgjørelsene sine.

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 441

                  Synes det er litt tidlig å avskrive Eriksen som en feilsignering når man tenker på hvordan det medisinske apparatet til Ulf leverte han fra seg. Tror han kunne vært en nyttig squadplayer når han var tilbake i full matchform. Men når han ønsket mere spilletid og vi fikk igjen penga virker det som en kurant løsning for alle parter (spesielt hvis Mesfin har noen andre i kikkerten).

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3349

                    Opprinnelig skrevet av Playboy1

                    Absolutt ikke uenig dette . Mitt svar var litt mere sånn for å få en debatt og generelt om virkelig det er bare å ‘spasere’ seg inn på LSK lag som har gjort det så bra til nå ?

                    Jeg kjenner alt for lite til Petterson og har ikke anledning til å følge treninger , eller kunnskap nok på det ene eller andre om han foreløpig . Får virkelig håpe han er såpass god , at de rundt laget mener at denne mannen har vi ikke ‘råd til’ å ha på benken ?

                    Hvis så , håper jeg personlig at det ikke er Edh som blir ‘ofret’ ? Men stoler likevel 100% på Bakke og Co her også da.
                    Tipper Petterson får sin debut i cupen. Det er ingen grunn til å ta sjanser ved å rokere på laget mot Sandefjord, men mot Grorud så får han en litt mykere start.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • kunden
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 2288

                      Opprinnelig skrevet av niko
                      Synes det er litt tidlig å avskrive Eriksen som en feilsignering når man tenker på hvordan det medisinske apparatet til Ulf leverte han fra seg. Tror han kunne vært en nyttig squadplayer når han var tilbake i full matchform. Men når han ønsket mere spilletid og vi fikk igjen penga virker det som en kurant løsning for alle parter (spesielt hvis Mesfin har noen andre i kikkerten).
                      Tidlig? Nå får han ikke flere sjanser så da må signeringen vurderes ut ifra den tiden han har hatt hos oss.
                      Hvor mange kamper og mål ble det? Var det verdt 600' pluss lønn og belastning på det medisinske appratet)?
                      Ser også bort ifra at vi har fått kjøpesummen dekt, noe som er det eneste positive slik jeg kan se det. Og at det kommer ny spiss inn.

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Tipper Petterson får sin debut i cupen. Det er ingen grunn til å ta sjanser ved å rokere på laget mot Sandefjord, men mot Grorud så får han en litt mykere start.
                        Det skal spilles seks serierunder før 3.runde i cupen, 22/23. september, så det blir vel litt drøyt?

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2055

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Tipper Petterson får sin debut i cupen. Det er ingen grunn til å ta sjanser ved å rokere på laget mot Sandefjord, men mot Grorud så får han en litt mykere start.
                          Her har du nok blingsa litt på datoer, Morten. Det blir for lenge å vente. Tipper derimot at han fases inn gjennom innbytter i serien. I tillegg vil han selvfølgelig vurderes på trening opp mot alternativene.

                          Synd for Slørdahl, som ser ut til å måtte spille 3. div resten av sesongen. Lurer på hvordan han (kontrakt ut neste år) og Sandberg (kontrakt ut året) vurderes med tanke på videre spill. Slørdahl var god i fjor, men har slitt i år. Synes ikke han har sett spesielt bra ut når han har fått sjansen i andre posisjoner enn venstre midtstopper heller. Det oser ikke autoritet av ham i år, men det er selvfølgelig litt mye forlangt med den tilliten han har fått.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2109

                            500 borte fans( maks kapasitet) imorgen leser jeg.
                            Så stolt over dem som har anledning !

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3323

                              Tempoet i ES virker noe raskt for Slørdahl. Hadde nok hatt godt av et utlån til Obos som Sandberg.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3349

                                Opprinnelig skrevet av McGuffy

                                Det skal spilles seks serierunder før 3.runde i cupen, 22/23. september, så det blir vel litt drøyt?
                                Faen, er det så lenge til? Med det tette kjøret som har vært, så regnet jeg med at neste runde kom etter Glimt-kampen. ‍♂️
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3349

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Her har du nok blingsa litt på datoer, Morten. Det blir for lenge å vente. Tipper derimot at han fases inn gjennom innbytter i serien. I tillegg vil han selvfølgelig vurderes på trening opp mot alternativene.

                                  Synd for Slørdahl, som ser ut til å måtte spille 3. div resten av sesongen. Lurer på hvordan han (kontrakt ut neste år) og Sandberg (kontrakt ut året) vurderes med tanke på videre spill. Slørdahl var god i fjor, men har slitt i år. Synes ikke han har sett spesielt bra ut når han har fått sjansen i andre posisjoner enn venstre midtstopper heller. Det oser ikke autoritet av ham i år, men det er selvfølgelig litt mye forlangt med den tilliten han har fått.
                                  Kluss i kalenderen, helt klart.

                                  Når det gjelder Slørdahl, så har han vel ikke fått så mange sjanser på andre plasser? Jeg tror at dersom Garnås hadde blitt satt på venstre midtstopper, så hadde det vært han som røk ut av laget. Jeg tror ikke Slørdahls plass i troppen er truet per nå. Spørsmålet er når noen av talentene våre tar steget opp, men det kan fort bli noen år til. Han er fortsatt ung, spesielt som midtstopper, og kan fort bli en nøkkelspiller om det skulle bli noen skader.

                                  Når det gjelder Sandberg, så tror jeg klubben fort kan forlenge dersom han klarer å holde seg skadefri i år. ETS trenger å ta igjen det tapte etter skademarerittene.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2055

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Kluss i kalenderen, helt klart.

                                    Når det gjelder Slørdahl, så har han vel ikke fått så mange sjanser på andre plasser? Jeg tror at dersom Garnås hadde blitt satt på venstre midtstopper, så hadde det vært han som røk ut av laget. Jeg tror ikke Slørdahls plass i troppen er truet per nå. Spørsmålet er når noen av talentene våre tar steget opp, men det kan fort bli noen år til. Han er fortsatt ung, spesielt som midtstopper, og kan fort bli en nøkkelspiller om det skulle bli noen skader.

                                    Når det gjelder Sandberg, så tror jeg klubben fort kan forlenge dersom han klarer å holde seg skadefri i år. ETS trenger å ta igjen det tapte etter skademarerittene.
                                    Slørdahl fikk vel sjansen som en av to sentrale i de to første kampene. Gikk ikke så mye bedre det. Han var riktignok også da på venstre siden. Mener å huske at Slørdahl og Ogbu byttet plass ved pause i en av kampene, muligens Viking? Problemet for Slørdahl er at han p.t. er backup for Garnås, som neppe kommer til å spille seg ut, og Ogbu, som i hvert fall ikke kommer til å spille seg ut. De to drar på seg bemerkelsesverdig få kort. 3. div er ingen arena for ham. Som 21 åring trenger han å spille på et godt nivå, men han er akkurat ikke god nok nå til at vi kan forsvare å matche ham noe særlig. Dette var i sin tid det samme problemet vi hadde med Ohi, som måtte ut av klubben for å få en sjanse. Han ble dårligere og dårligere det siste halvannet året hos oss.

                                    Enig med deg om at Garnås sannsynligvis ville lidd samme skjebne hvis han var blitt satt på venstre.

                                    Spent på hva som skjer nå framover, det blir vanskelig å sette Petterson eller Dragsnes på benken "fast", men Edh har gjort det så bra at det ville være veldig feil hvis han blir skadelidende. Vil hevde at Edh kan spille i alle fire brede roller - både midt og front, høyre og venstre, men han er neppe tjent med å flyttes alt for mye rundt heller.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      Jeg regner dagens poengtap som en ordentlig skrell, så da er vi tilbake fullskjerpa mot glimt i neste match. Edh kommer til å dominere høyresida fullstendig, Pettersson kommer til å lokkere alle skudd og Åsen kommer til å finte hele glimt på rævva.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4308

                                        Det jeg kanskje liker aller best med årets utgave av Fugla er stabiliteten. Totalt Hawaii i de andre toppkampene (5-4 og 3-2 etter masse ræva forsvar- og keeperspill), mens vi knapt slipper til noe som helst. At Molde slipper inn 3 før pause mot Haugesund er egentlig helt krise og jeg gleder meg veldig over hvordan vi framstår i år. Et godt fundament er veldig mye enklere å bygge videre på enn et luksuslag bestående av ES-stjerner

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2872

                                          Er det bekymringsverdig at det så til de grader er en eneste spiller som putter alle måla våre? Burde ikke resten av laget ha putta ti til på dette tidspunktet?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎