Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1386

    Sinyan ut med skade for mfk. Håper det setter han ut i hvert fall en kamp. Haugen byttet innpå, bare å håpe på gult kort der, så er han suspendert mot oss

    Kommentar

    • bema0806
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2011
      • 521

      Opprinnelig skrevet av BD
      Sinyan ut med skade for mfk. Håper det setter han ut i hvert fall en kamp. Haugen byttet innpå, bare å håpe på gult kort der, så er han suspendert mot oss
      Og gult på Ohi!

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4318

        Opprinnelig skrevet av BD
        Sinyan ut med skade for mfk. Håper det setter han ut i hvert fall en kamp. Haugen byttet innpå, bare å håpe på gult kort der, så er han suspendert mot oss
        Det ønsket ble jo innfridd det! Betydelig svekket defensivt nå, Molde. Og ingen mål på Ohi. For en toppscorerduell det blir neste helg!

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2298

          Opprinnelig skrevet av BD
          Sinyan ut med skade for mfk. Håper det setter han ut i hvert fall en kamp. Haugen byttet innpå, bare å håpe på gult kort der, så er han suspendert mot oss
          Haugen fikk gult og er ute mot oss. molde har 2 mål dårligere enn Glimt så de må satse framover for alt der er verdt mot oss. Og hvilken duell det blir mellom TLO og Ohi!
          Kan vel si resultatene gikk vår vei bortsett fra i Skien. Det blir to herlige rysare av noen runder

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1386

            Opprinnelig skrevet av kunden

            Haugen fikk gult og er ute mot oss. molde har 2 mål dårligere enn Glimt så de må satse framover for alt der er verdt mot oss. Og hvilken duell det blir mellom TLO og Ohi!
            Kan vel si resultatene gikk vår vei bortsett fra i Skien. Det blir to herlige rysare av noen runder
            Tja, det ene poenget RBK tok mot Glimt var ikke helt bra, var mulig å håpe på Glimt-seier der. Dersom RBK tar 4 poeng på de to siste hadde vi holdt dem bak oss selv med tap mot mfk , det går ikke nå.

            Med Ellingsen, Haugen og (forhåpentligvis) Sinyan ute kan det være gode muligheter for oss mot mfk. Vi må gå for 3 poeng, særlig dersom RBK leder mot Stabæk.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4318

              Akor Adams er en fantastisk signering! Kan det tyde på at Lehne drar i vinter?

              Sogndal er jo i ferd med å bli farmerklubben vår

              Kommentar

              • Snow
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2019
                • 179

                Fantastisk og fantastisk. Ser på KFUM-Sogndal kampen og han imponerer meg ikke akkurat. Når det gjelder TLO så ikke glem at for 1 år siden så sleit han i OBOS ligaen. Er LSK smarte så selger de TLO nå når han er på topp og de får brukbart med penger for han.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2298

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Akor Adams er en fantastisk signering! Kan det tyde på at Lehne drar i vinter?

                  Sogndal er jo i ferd med å bli farmerklubben vår
                  Ikke umulig TLO drar, men Helland forsvinner vel?

                  Edit: Han spiller kant mot Kåffa nå

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3956

                    Opprinnelig skrevet av kunden

                    Ikke umulig TLO drar, men Helland forsvinner vel?
                    Han har kontrakt ut 2022, så hvis du vet noe vi andre ikke vet, kan du kanskje dele det med oss?
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      Ikke umulig TLO drar, men Helland forsvinner vel?

                      Edit: Han spiller kant mot Kåffa nå
                      Hvorfor skulle Helland forsvinne? Et år igjen på kontrakten, flytta til Romerike med familie og hele pakka. Også ingen annen klubb i Norge som tar Helland med hans kontrakt på bakgrunn av skadeproblemene han har hatt i år. Brann kanskje eneste unntak men vil vel heller spille her enn i OBOS.

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2298

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Han har kontrakt ut 2022, så hvis du vet noe vi andre ikke vet, kan du kanskje dele det med oss?
                        2? Javel. Var sikker på han bare fikk en sesong. Da er det nok påregnet at han vil slite ut fysion neste år også. En midtbanespiller nå så er vi godt forskanset allerede

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1340

                          Gledelig at vi allerede nå har en ny spiss på plass. Jeg har sett veldig lite av ham - er det noen med peiling som vil si litt som spillertypen, styrker/svakheter og sånn?

                          Ellers tviler jeg veldig på at dette er et tegn på at Lehne er på vei bort. Ifølge statistikkene hans er det ingenting som tyder på at han er en stabil midtspiss på et eliteserielag per i dag.

                          Kommentar

                          • ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 303

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Gledelig at vi allerede nå har en ny spiss på plass. Jeg har sett veldig lite av ham - er det noen med peiling som vil si litt som spillertypen, styrker/svakheter og sånn?

                            Ellers tviler jeg veldig på at dette er et tegn på at Lehne er på vei bort. Ifølge statistikkene hans er det ingenting som tyder på at han er en stabil midtspiss på et eliteserielag per i dag.
                            Tipper heller Braut Brunes lånes ut.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1386

                              Opprinnelig skrevet av kunden

                              En midtbanespiller nå så er vi godt forskanset allerede
                              Alt kommer jo an på hvem vi eventuelt selger, men jeg mener vi trenger en vingback mer enn en midtbanespiller, gitt at ingen selges. Gustafsson forsvinner som backup og Baccay som er på utgående er trolig ferdig etter manglende tillit i lang tid. På midtbanen har vi i mine øyne p.t. god dekning.

                              På kantene ser jeg helst at vi ikke henter flere, selv om DG forsvinner. Vi har mange som kan spille her, både etablerte og yngre, forhåpentligvis fremadstormende (Åsen, Svendsen, Helland, Mathisen, Knudsen, Seferi, Sannes, Braut(?), Adams(?)).

                              Er spesielt spent på utviklingen til Seferi inn mot neste sesong!

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1340

                                På utgående kontrakt har vi Simen Kind, Erik Tobias, Baccay og DG. Jeg tror det er sannsynlig at alle fire forsvinner. SKM og DG er mer eller mindre bekrefta ut, Baccay har spilt lite og har kanskje godt av å prøve seg i en annen klubb hvor han blir satsa på. Sandberg, på sin side, har ikke klart p etablere seg hos oss, men har hatt en god sesong i OBOS.

                                Basert på spilletid og rolle i årets stall tror jeg også det er en god sjanse for at Krogstad blir solgt og at Slørdahl blir lånt ut eller solgt.

                                Får jeg rett i de spådommene er venstre vingback og stopper de klart største hullene i troppen. Edh kan spille på venstre også, men det blir veldig tynt uten noen nye inn.

                                Uavhengig av om Slørdahl blir eller ikke, trenger vi også minst én stopper. Vi har vært heldige i høst som ikke har hatt mer enn en av de fire alternativene der ute med skade/karantene.

                                Utover det blir det viktigste nok en gang å beholde de viktigste spillerne våre. Kairinen håper har blitt litt mindre attraktiv for utenlandske klubber etter å ha mista mye av høsten med skade. Mathew og Lehne har begge bare ett år igjen av kontrakten og Ogbu bør være aktuell for større ligaer allerede.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4318

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  På utgående kontrakt har vi Simen Kind, Erik Tobias, Baccay og DG. Jeg tror det er sannsynlig at alle fire forsvinner. SKM og DG er mer eller mindre bekrefta ut, Baccay har spilt lite og har kanskje godt av å prøve seg i en annen klubb hvor han blir satsa på. Sandberg, på sin side, har ikke klart p etablere seg hos oss, men har hatt en god sesong i OBOS.

                                  Basert på spilletid og rolle i årets stall tror jeg også det er en god sjanse for at Krogstad blir solgt og at Slørdahl blir lånt ut eller solgt.

                                  Får jeg rett i de spådommene er venstre vingback og stopper de klart største hullene i troppen. Edh kan spille på venstre også, men det blir veldig tynt uten noen nye inn.

                                  Uavhengig av om Slørdahl blir eller ikke, trenger vi også minst én stopper. Vi har vært heldige i høst som ikke har hatt mer enn en av de fire alternativene der ute med skade/karantene.

                                  Utover det blir det viktigste nok en gang å beholde de viktigste spillerne våre. Kairinen håper har blitt litt mindre attraktiv for utenlandske klubber etter å ha mista mye av høsten med skade. Mathew og Lehne har begge bare ett år igjen av kontrakten og Ogbu bør være aktuell for større ligaer allerede.
                                  Ang. midtstopper så hadde jeg ikke sagt nei til FKHs kaptein, Benjamin Tiedemann Hansen. Er på utgående kontrakt. Solid stopper i sin beste alder (27). Må da være lei av å leve i ingenmannsland etter tre år i Haugesund?...

                                  Seferi er fortsatt veldig ung, men verdt å nevne at han har fått prøve seg, og levert bra, på vingback på U-18. Kan bli et alternativ der!

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1386

                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                    På utgående kontrakt har vi Simen Kind, Erik Tobias, Baccay og DG. Jeg tror det er sannsynlig at alle fire forsvinner. SKM og DG er mer eller mindre bekrefta ut, Baccay har spilt lite og har kanskje godt av å prøve seg i en annen klubb hvor han blir satsa på. Sandberg, på sin side, har ikke klart p etablere seg hos oss, men har hatt en god sesong i OBOS.

                                    Basert på spilletid og rolle i årets stall tror jeg også det er en god sjanse for at Krogstad blir solgt og at Slørdahl blir lånt ut eller solgt.

                                    Får jeg rett i de spådommene er venstre vingback og stopper de klart største hullene i troppen. Edh kan spille på venstre også, men det blir veldig tynt uten noen nye inn.

                                    Uavhengig av om Slørdahl blir eller ikke, trenger vi også minst én stopper. Vi har vært heldige i høst som ikke har hatt mer enn en av de fire alternativene der ute med skade/karantene.

                                    Utover det blir det viktigste nok en gang å beholde de viktigste spillerne våre. Kairinen håper har blitt litt mindre attraktiv for utenlandske klubber etter å ha mista mye av høsten med skade. Mathew og Lehne har begge bare ett år igjen av kontrakten og Ogbu bør være aktuell for større ligaer allerede.
                                    Enig i det meste av det du skriver, men at Sandberg sin kontrakt ikke forlenges samtidig som Slørdahl selges tror jeg ikke noe på. Slørdahl fylte 21 for bare et par uker siden - han er et stort talent som vi må ta vare på. Sandberg er faller også inn under kategorien som stort stoppertalent, i hvert fall i norsk målestokk.

                                    Alternativet blir fort utfordrer/stallfyllkvalitet på 27 år. Jeg grøsser av tanken - slik stinker av overgangstaktikken som førte oss til nedrykk.

                                    Minst en av Slørdahl og Sandberg med videre. Signer begge, så slipper vi tenke mer på midtstoppere før vi må selge Ogbu (som heldigvis har kontrakt i fire sesonger til) og har norske stjernestoppere i laget om et par år (eller noen måneder).

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      Opprinnelig skrevet av kunden

                                      2? Javel. Var sikker på han bare fikk en sesong. Da er det nok påregnet at han vil slite ut fysion neste år også. En midtbanespiller nå så er vi godt forskanset allerede
                                      Du har sikkert, som jeg, blandet Åsens og Hellands kontraktslengder. Helland fikk to år, mens Åsen var på utlån i ett år. Men nå har vi jo kjøpt Åsen, og det er nok langt vikltigere enn at Helland er med ett år til. Hvis Helland kan levere noe i nærheten av det han har gjort i år i de to kampene (les: den første) mot rbk, tror jeg dessverre det er det vi skal forvente med hans historikk. Åsen, derimot, mener jeg har en stor del av æren for den utviklinga vi har sett hos flere av de unge. Og hovedæren etter TLO selv, for at TLO har funnet målet så til de grader. Jeg tror kanskje Åsen er klubbens aller viktigste spiller! Og det til tross for at han er vaksinert mot å score selv!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Aderyn
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Dec 2020
                                        • 133

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Alt kommer jo an på hvem vi eventuelt selger, men jeg mener vi trenger en vingback mer enn en midtbanespiller, gitt at ingen selges. Gustafsson forsvinner som backup og Baccay som er på utgående er trolig ferdig etter manglende tillit i lang tid. På midtbanen har vi i mine øyne p.t. god dekning.

                                        På kantene ser jeg helst at vi ikke henter flere, selv om DG forsvinner. Vi har mange som kan spille her, både etablerte og yngre, forhåpentligvis fremadstormende (Åsen, Svendsen, Helland, Mathisen, Knudsen, Seferi, Sannes, Braut(?), Adams(?)).

                                        Er spesielt spent på utviklingen til Seferi inn mot neste sesong!
                                        Vi har mange vingtyper, men ingen av de har fart. Bortsett fra Seferi som jeg er usikker på hvor stor rolle får neste sesong. Drømmemannen min inn er Ismaheel fra Fredrikstad. Kjapp ving med ekstreme 1v1 ferdigheter. Synes det er noe vi mangler litt i dagens stall, selv om akkurat han sikkert er urealistisk. Blir nok høy overgangssum og sikkert interesse fra noen av de to-tre største eller utlandet. Spent på å se om Seferi er tiltenkt en rolle i a-stallen eller det blir et utlån, kan ikke si det gikk altfor bra i Skeid akkurat. Tipper OBOS utlån på Braut og Knudsen ser jeg på som en sentral midt nå med hvor bra han har spilt der i det siste. Dette vil gi oss Åsen, Svendsen, Seferi som venstrekanter og Helland, Mathisen høyre. Ny ving er nok ikke først på agendaen selv om jeg mener vi kunne trengt enda en kvalitetsspiller der.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1340

                                          Opprinnelig skrevet av BD

                                          Enig i det meste av det du skriver, men at Sandberg sin kontrakt ikke forlenges samtidig som Slørdahl selges tror jeg ikke noe på. Slørdahl fylte 21 for bare et par uker siden - han er et stort talent som vi må ta vare på. Sandberg er faller også inn under kategorien som stort stoppertalent, i hvert fall i norsk målestokk.

                                          Alternativet blir fort utfordrer/stallfyllkvalitet på 27 år. Jeg grøsser av tanken - slik stinker av overgangstaktikken som førte oss til nedrykk.

                                          Minst en av Slørdahl og Sandberg med videre. Signer begge, så slipper vi tenke mer på midtstoppere før vi må selge Ogbu (som heldigvis har kontrakt i fire sesonger til) og har norske stjernestoppere i laget om et par år (eller noen måneder).
                                          Sandberg skulle jeg også ønske at ble med videre, men jeg er i tvil om han vil det selv. Han er åpenbart et stort talent, men han har etablert seg på et bra obos-lag i år. Mulig det er bedre for ham å spille fast der et år til enn å være reserve hos oss.

                                          Slørdahl mener jeg ville hatt godt av å spille på et lavere nivå en periode. Han har kontrakt en stund til, så utlån er nok det mest naturlige. Men - etter min mening har han ikke vist at han er klar for Eliteserien per i dag.

                                          Slik troppen ser ut i dag er det veldig lite konkurranse om plassene på stopperplass, og jeg ønsker meg en ny - gjerne i tillegg til Sandberg - inn for å skape bredde og konkurranse. Det trenger ikke være stallfylll på 27, men kanskje et talent a la Skjærvik fra kamma eller en ellever-spiller som Hovland.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎