Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4427

    Bare å legge press på Bjørkan i semifinalen, gutter. Klapper sammen som et korthus. Makan til ynkelig opptreden i norsk landslagsdrakt har jeg ikke sett siden venstrebackkollega Aleesami dreit på leggen mot Italia for noen år siden.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2318

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Føler meg ganske sikker på at vi endrer til 3-4-3 dersom Akor selges. Eneste grunn til at vi la om til 3-5-2 var fordi vi ikke kan sette TLO eller Akor på benken. Åsen og Ibrahimaj kommer mer til sin rett som vinger fremfor indreløpere.

      Dersom vi evt skal fortsette i 3-5-2 etter et salg, så blir det hentet en erstatter med mindre vi ligger i ingenmannsland og velger å benytte de overnevnte.
      Ikke så sikker Akor selges med det første. Har en del mangler. Hva har skjedd med mottaket? Før skuldeskaden virket han ustoppelig. Har ikke kommet tilbake på samme nivå enda.

      Åsen kan vel spille på kant på midt i en 352, eller blir det for mye defensivt ansvar? Åsen-Uba-Knudsen-Hoff-Ibra/Ranger/Vindheim feks

      Kommentar

      • Kjøttkaka
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2012
        • 296

        Jeg håper stort sett alltid å få se gode spillere på Åråsen så lenge som mulig, og i hvert fall hele sesongen, men jeg håper Akor selges i sommer etter å ha storspilt på våren.

        Dette er vår mulighet til et skikkelig gigantsalg, og alt ligger til rette for det om Akor presterer som i fjor vår. Det er hype rundt spillere fra Norge for tiden, og en ung kraftpakke fra Nigeria er enda heitere på markedet nå etter Fofana-overgangen til Chelsea, og suksessen til Gift Orban og Boniface i Belgia.

        Herenveen kjøpte jo Karlsbakk for 30 millioner, og jeg er bombesikker på at Sørloth, Strand Larsen og ikke minst Haaland økte prisen på "ung, lang og norsk spiss betraktelig". Nå har garantert europeiske klubber fått opp øynene for muligheten til å hente afrikanske spissjuveler i Norge.

        Spiller Akor bra og scorer mål, så er vi garantert et rekordsalg, og det er ikke utenkelig at han går for dobbelt så mye som Ogbu. Og når det skjer, så blir det lagt merke til i Afrika, og vi blir enda mer attraktive for unge afrikanske talenter som vil ta et mellomsteg på vei til toppen.

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2206

          Opprinnelig skrevet av kunden

          Ikke så sikker Akor selges med det første. Har en del mangler. Hva har skjedd med mottaket? Før skuldeskaden virket han ustoppelig. Har ikke kommet tilbake på samme nivå enda.

          Åsen kan vel spille på kant på midt i en 352, eller blir det for mye defensivt ansvar? Åsen-Uba-Knudsen-Hoff-Ibra/Ranger/Vindheim feks
          Det tror jeg han kan, men vil du sette ut Dragsnes? Må innrømme at jeg er vel så interessert i om Tønnesen kunne fylle Åsens plass. Åsen ser bra ut akkurat nå, men usikker på om han er god for 30 kamper på toppnivå.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3175

            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Det tror jeg han kan, men vil du sette ut Dragsnes? Må innrømme at jeg er vel så interessert i om Tønnesen kunne fylle Åsens plass. Åsen ser bra ut akkurat nå, men usikker på om han er god for 30 kamper på toppnivå.
            Godt spørsmål (og nei - jeg ser ikke hvordan Dragsnes kan / bør settes ut i dagens situasjon). Samtidig: Jeg er også veldig nysgjerrig på Tønnesen, Basert på det jeg har sett tror jeg at han kan blomstre veldig hos oss

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 683


              Dessverre ikke veldig oppløftende nyheter ang skader. Lundemo, Vindheim, Solberg og Edh virker alle veldig usikre fremover og spesielt Lundemo virker å være ute veldig mye lengre enn først uttalt.

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1467

                Ang skadeliste så synes jeg det er positivt at det er Vindheim som er lengst fremme. Holder han så kan det bli et bra alternativ for Ranger, som er der vi er tynnest besatt

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1408

                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                  Ang skadeliste så synes jeg det er positivt at det er Vindheim som er lengst fremme. Holder han så kan det bli et bra alternativ for Ranger, som er der vi er tynnest besatt
                  Jeg er positiv til Ranger, men det er ingen tvil om at vi mangler dekning, så enig med deg i at dette var gode nyheter. Det hadde vært enda bedre nyheter hvis det var Edh som kunne vært klar til seriestart, men i hans fravær er det godt å se at Vindheim er på tur.

                  De uttalelsene om Edh er nedslående. Leser man mellom linjene forstår man at det ikke ser lovende ut, i hvert fall ikke på flere måneder. Synd for klubben og veldig synd, og ufortjent, for Eskil sin del den situasjonen her.

                  Mye tyder vel på at Lundemo, som man kunne forvente, er den nye Helland når det kommer til skader. Kommer han seg i kampform til 5-6 kamper får det være bonus, og ikke noe man kan regne med.

                  Kommentar

                  • AB40
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2015
                    • 54

                    avtalen med Lundemo har vært en ren gambling og vi kan vel allerede nå fastslå at det har vært et tapsprosjekt for oss.
                    Ser ingen grunn til å forlenge hans kontrakt når dette er stadig gjentakende. Håper Mesfin bruker tiden godt nå og finner en erstatning som kan ta hans plass fra 1.1

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4427

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      De uttalelsene om Edh er nedslående. Leser man mellom linjene forstår man at det ikke ser lovende ut, i hvert fall ikke på flere måneder. Synd for klubben og veldig synd, og ufortjent, for Eskil sin del den situasjonen her.
                      Er bare å utløse opsjonen på Vindheim hvis situasjonen er såpass mørk ja. Med forbehold om at bergenseren klarer å holde seg skadefri da, selvsagt...

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2318

                        [QUOTE=Kanarivogel89;n96204

                        Er bare å utløse opsjonen på Vindheim hvis situasjonen er såpass mørk ja. Med forbehold om at bergenseren klarer å holde seg skadefri da, selvsagt...[/QUOTE]

                        Det ville vært typisk LSK. Fight fire with paper. Erstatte en invalid med en annen. Sats heller på han som har navnet de færreste klare å uttale. Eller så får Svendsen eller Uba steppe inn i den rollen.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4427

                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          Det ville vært typisk LSK. Fight fire with paper. Erstatte en invalid med en annen. Sats heller på han som har navnet de færreste klare å uttale. Eller så får Svendsen eller Uba steppe inn i den rollen.
                          Derav mitt nevnte forbehold. Murugesapillai er vel venstreback? Dessuten er han utlånt til Træff i PostNord. La oss nå vente litt lenger før vi dømmer Vindheim. Er en del av gamet at spillere blir skadet. Jevnt over har vi kommet godt ut av hardkjøret i vinter. Er du også skuffet over at vi i sin tid hentet Petterson selv om også han gikk mye skadet?

                          Skal vi først trekke en fra midten ned i vingbackrolle, så får det blir Knudsen. Han har allerede bevist at han behersker det. Svendsen har ikke de defensive kvalitetene til å spille vingback. Uba mangler den taktiske skoleringen enn så lenge.

                          Alt dette spiller selvsagt ingen rolle så lenge vi har Lars på vingbacken. Han kommer til å spille alt så lenge Vindheim og Edh er utilgjengelige. Sannsynligvis sitter Vindheim på benken mot Godset 10. april.

                          Kommentar

                          • fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1222

                            Leser på FB at lørdagens match er flytta til Skien. Er sikkert fornuftig.

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1224

                              Det er fortsatt j..... frustrerende at vi står med ett alternativt bak der. Ranger er en helt grei spiller men altfor ustabil til å forsvare en startplass i hver bidige kamp. Det ser det nok en gang ut til at han må gjøre i lang fremtid. Vindheim har jeg forsåvidt trua på men med denne starten og historikken så begynner jeg å bli skeptisk. Lundemo sin skade er tragisk for han selv men svekker laget lite så lenge de andre på midten er skadefrie. Tromsø kampen viste at Ranger absolutt er brukbar men en horribel avgjørelse i det 120 minutt kunne selvsagt ødelagt alt. Nå er det på tide at han plukker av seg de negative tingene som gjør at han stort sett alltid blir ett samtalemene. Opp i ringa Ranger, og hold deg for guds skyld skadefri.

                              Kommentar

                              • plantemiddel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2012
                                • 802

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Er du også skuffet over at vi i sin tid hentet Petterson selv om også han gikk mye skadet?
                                Jeg tar sikkert feil nå, men slik jeg skjønte det fra dødball podcasten var en av grunnene klubben ikke ville signere Petterson på nytt var at de mente det ble for dyrt ift at han ikke holdt en hel sesong.

                                Det henger for meg ikke på grep ift all den kjeksen man har signert i det siste, men som sagt, jeg tar sikker feil. Og regner jo med at klubben har håpet i det lengste at de kan reparere kjeks.

                                Men i framtiden håper jeg klubben stopper å gamble med å signere spillere med omfattende skadehistorikk, selv om det betyr at en må hente en spiller på hylla under.

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 683

                                  Da ser man ut til å starte med Tønnesen-Garnås-Slørdahl-Roseth-Dragsnes i serieåpningen. Får virkelig ikke håpe den skaden til Ruben er alvorlig, men såg ut som noe som kan ta både uker og måneder.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4427

                                    Opprinnelig skrevet av Pad
                                    Da ser man ut til å starte med Tønnesen-Garnås-Slørdahl-Roseth-Dragsnes i serieåpningen. Får virkelig ikke håpe den skaden til Ruben er alvorlig, men såg ut som noe som kan ta både uker og måneder.
                                    Blir heldigvis klar Og det får vi håpe Ranger blir og. Forhåpentligvis bare en føre var at han sto over i går. Dette blir bra, det!
                                    Last edited by Kanarivogel89; 02.04.2023, 13:48.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4427

                                      Heller ingen skade på Akor, for de som var bekymra over at han gikk ut til pause mot Odd. Kilde: Geir Bakke via Tom Nordlie i Dødball.

                                      Lars melder ellers i intervju med Stokken på LSK.no at han var i full spurt igjen på trening i går og er i rute til mandagen.

                                      Som sagt, dette blir bra!

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2318

                                        Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, men denne tråden er kanskje den mest nærliggende.

                                        Et talent som glapp mellom fingrene våres(?):

                                        Han kom først til Vålerenga som 12-åring, etter at han hadde spilt i barndomsklubben Romsås siden han var liten. På Valle ble det tre år på guttelaget før «det skjedde noe greier». Deretter gikk turen innom Lillestrøm og etter hvert Grorud, før han igjen ble hentet tilbake til Vålerenga før kommende sesong.
                                        Jeg har ikke noe forhold til Lillestrøm. Hvordan det ble løst der på slutten synes jeg ikke var helt greit. Jeg fikk ingen begrunnelse om hvorfor de ikke ville ha meg med videre. Jeg følte meg ikke likt behandlet som andre, forklarer han.
                                        Ellers dreier det seg mest om enga. For masochister:
                                        – Jeg ønsker å gå ut på Intility en dag å være den store stjernen, og alle skal vite at «han der kommer fra Groruddalen», sier Omar Bully Drammeh (20).
                                        Last edited by kunden; 05.04.2023, 08:03.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4427

                                          Bully har jo lenge vært en jævel på å stelle i stand drama. Hatt noen skikkelige holdningsproblemer i ungdomsåra. Ser ut som han har lagt fra seg noe av det nå. Vi får se. En dårlig start på Søpla, så blir det alt annet enn hyggelig å møte opp på jobb framover. Den trykkokeren er i ferd med å eksplodere, skal man tro ryktene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎