Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Å ta sitt eget liv, er så nære toppen av egoisme det går ann å komme. Det er en ufyselig handling ofte gjort i beruset tilstand, som ALDRI går utover den som tar selvmord og ALDRI er til det beste for de som står igjen med sorgen.

    Dermed er min konklusjon at dersom disse bannerne er rettet direkte mot de to som har tatt sitt eget liv, fair enough. Er det derimot rettet mot de som står igjen (venner/familie) er det helt og fullstendig usmakelig og jeg skammer meg så til de grader for å ha bidratt med synging av den ene sangen... Sorry Tony.
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
      Å ta sitt eget liv, er så nære toppen av egoisme det går ann å komme. Det er en ufyselig handling ofte gjort i beruset tilstand, som ALDRI går utover den som tar selvmord og ALDRI er til det beste for de som står igjen med sorgen.

      Dermed er min konklusjon at dersom disse bannerne er rettet direkte mot de to som har tatt sitt eget liv, fair enough. Er det derimot rettet mot de som står igjen (venner/familie) er det helt og fullstendig usmakelig og jeg skammer meg så til de grader for å ha bidratt med synging av den ene sangen... Sorry Tony.
      Selvmord er utrolig egoistisk, der gir jeg deg rett. Men det er som regel personlige tragedier bak som er så mørke at man ikke kan sette seg inn i det.. Sangen og banneret var kvalmt uansett hvordan man vinkler det.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
        Dermed er min konklusjon at dersom disse bannerne er rettet direkte mot de to som har tatt sitt eget liv, fair enough.
        Dette er det mest innsiktsløse idioti... Du liker å sette deg inn i ting, Holter. Gå hjem og gjør det!
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

          Dermed er min konklusjon at dersom disse bannerne er rettet direkte mot de to som har tatt sitt eget liv, fair enough. Er det derimot rettet mot de som står igjen (venner/familie) er det helt og fullstendig usmakelig
          Du kødder med meg? Tror du de etterlatte skiller på dette? Menneskeheten slutter aldri å forundre meg.

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            Både jeg og andre i UFC har opplevd selvmord og forsøk i familien. Banneret var heller ikke signert UFC så folk får gjøre seg opp en mening etter det.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av UltraFo
              Både jeg og andre i UFC har opplevd selvmord og forsøk i familien. Banneret var heller ikke signert UFC så folk får gjøre seg opp en mening etter det.
              Etter hva jeg har forstått så var det også ufc som startet disse sangene. At det ikke står ufc på banneret har da virkelig ikke noe å si? Enten tar dere avstand eller innrømmer kollaps i medmenneskelighet. Slik det fremstår nå, så virker det som at dere er tannløse og uten baller. Man står for sine valg, uansett. Den indrejustisen det snakkes så varmt om virker utad fraværende.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Både jeg og andre i UFC har opplevd selvmord og forsøk i familien. Banneret var heller ikke signert UFC så folk får gjøre seg opp en mening etter det.
                Det beste var hvis vi kunne få slippe å gjøre opp en mening om det. At dere går ut og tydeliggjør dere standpunkt i denne saken. Da slipper dere misforståelser og vi slipper å lure. Vinn vinn..
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • *46*

                  Denne saken tror jeg kommer til å bli ganske enkel. NFF ser naturligvis rødt og kommer nok til å ta saken. Bøter deler dem neppe ut, men jeg tipper man vi se en rekke personer som slipper å gå på fotballkamper her hjemme i et gitt tidsrom. Lukter utestengelse lang vei:

                  Reagerer på selvmords-banner

                  Fotballforbundet - og klubbene - har få virkemidler til disposisjon.

                  - Det eneste vi kan gjøre, er å stenge folk ute. Vi kan ikke gi noen bøter, vi kan ikke fengsle noen, men vi kan nekte folk adgang, sier Siem.
                  Noe annet man kan lese, er også spennende å se om det gjør noe med:
                  Generalsekretæren deltok nylig på et møte med de andre forbundene i Norden. Der ble blant annet supporterkultur debattert.

                  - Danskene advarte oss mot å anerkjenne mer enn én supportergruppering i hver klubb. De sa at man ikke må godta flere grupperinger. Disse vil kreve egne talerør og egne plasser, og så baller det på seg og blir vanskelig å kontrollere, forteller Siem.
                  Synes det høres fornuftig ut. Færre ledere å forholde seg til og det gjør det lettere å få ledelsen i tale. Grupperingene vil være av en viss størrelse og dem må nødvendigvis være åpne - ikke lukket slik UFC fremstår (og som en ikke-demokratisk organisasjon slik jeg ser det, men mye mulig jeg tar feil - de fremstå uansett ikke veldig demokratiske). Kan være en gyllen vei bort fra alt bråket. NFF har all mulighet til å legge føringer og være den upopulære kødden som setter beinet ned. Det vil gjøre ting enklere for klubbene.

                  Slik det er i dag, så tar jo LSK enten folk for hardt eller for lett. Enten blir dem beskyldt for å drepe tribunelivet eller så blir dem beskyldt for å være for veike. Setter NFF føttene ned, rettes kritikken mot NFF. Lettere for klubben og mer upersonlig.

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Dette er det mest innsiktsløse idioti... Du liker å sette deg inn i ting, Holter. Gå hjem og gjør det!
                    Tror dere nå glemmer hva slags folk vi har med å gjøre her... Det er snakk om hensynsløse pøbler som gjerne angriper tilfeldige supportere uten å løfte et øyenbryn. Setter man det sammen med et høyst sannsynlig rusmisbruk, er det vel ikke hverken sjokkerende eller spesielt trist at de har valgt å kaste inn håndkledet? Sorry folkens, men jeg kommer ALDRI til å føle sympati for noen som holder på sånn som dissa folka, selv om de lider aldri så tragiske skjebner
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • forzafugla!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 461

                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                      Tror dere nå glemmer hva slags folk vi har med å gjøre her... Det er snakk om hensynsløse pøbler som gjerne angriper tilfeldige supportere uten å løfte et øyenbryn. Setter man det sammen med et høyst sannsynlig rusmisbruk, er det vel ikke hverken sjokkerende eller spesielt trist at de har valgt å kaste inn håndkledet? Sorry folkens, men jeg kommer ALDRI til å føle sympati for noen som holder på sånn som dissa folka, selv om de lider aldri så tragiske skjebner
                      Er enig med deg i at en god casual er en dau en, og når det gjelder de som evt tok selvmord, så tror jeg ikke akkurat de fikk se banneret der de ligger nå. Dog så setter det ikke klubben i særlig godt lys, og ei heller gjør det oss noen tjeneste når det kommer til å bli kvitt disse taperne. I det en lager et banner til dem så legitimerer man jo det at de finnes, og at en gjerne vil ha de der for å ha noen å kjempe mot. Men så var det jo også noen som møtte dem dem på natta før kampen..

                      En positiv ting var ihvertfall at de møttes for å sloss midt på natta så færrest mulig uskyldige ble innblandet. Forøvrig gøy å se hvordan noen svære slosskjemper ikke tør å møtes uten å måtte ta med slagvåpen

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                        Tror dere nå glemmer hva slags folk vi har med å gjøre her... Det er snakk om hensynsløse pøbler som gjerne angriper tilfeldige supportere uten å løfte et øyenbryn. Setter man det sammen med et høyst sannsynlig rusmisbruk, er det vel ikke hverken sjokkerende eller spesielt trist at de har valgt å kaste inn håndkledet? Sorry folkens, men jeg kommer ALDRI til å føle sympati for noen som holder på sånn som dissa folka, selv om de lider aldri så tragiske skjebner
                        Skremmende, håper ikke du er medlem av KFL.

                        Kommentar

                        • bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 2886

                          Har allerede kommentert banneret og syns det er like forjævlig som alle andre. Pinlig, ekkelt og totalt usmakelig. Når det er sagt vil jeg gi Tony litt kred for å forsøke å få med seg folk på synginga igår. Var til tider elendig der jeg sto til venstre for mål, men Tony gikk hele tiden frem og tilbake for å få med seg flest mulig. Mulig Rønnern gjorde dette også men så ikke dette fra min posisjon. Bra innsats!
                          I år så tar vi alt

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            Jeg tror det er rimelig trygt å frikjenne UFC som gruppe for de famøse bannerne. Dermed er det heller ikke noen grunn til noen krav om at de som gruppe må ta kollektivt avstand fra dem.

                            UFC får nok tyn fra andre alternative grupper over å ha mista banneret sitt, og har sikkert nok med å posisjonere seg som gruppe i forhold til uskrevne kodekser. Det kan de få lov til å holde på med i fred.

                            Drep dem, la han dø og lignende tribunerop har vært ganske mye brukt fra ulike tribuner opp gjennom åra, sjøl om heller ikke det går under begrepet høy klasse. Uten å ha noe kjennskap til bakgrunnen for bannerne ble det derfor heller ikke reagert så raskt og tydelig på dem som man i etterpåklokskapens navn nok burde ha gjort.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

                              Som sagt tidligere så sto jeg rett ved ufc, oppfattet ikke at de som startet den drittsangen var ufc (selv om flere ble med) og Tony gjorde en stor innsats for å strupe den med en gang, hver gang. Dermed virker ikke den sangen som noe ufc var enige i som gruppe hvertfall.

                              Banneret er utrolig stygt når man hører at det også var myntet på noen...

                              Kommentar

                              • alvar
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Dec 2005
                                • 100

                                Mulig det har stått her, men hvorfor hadde vi ikke noen tifo igår? Ble vi nektet pga ifjor? Fikk med meg at de gjorde et poeng ut av det på fotball xtra igår.

                                Kommentar

                                • KFL109
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1958

                                  Opprinnelig skrevet av alvar
                                  Mulig det har stått her, men hvorfor hadde vi ikke noen tifo igår? Ble vi nektet pga ifjor? Fikk med meg at de gjorde et poeng ut av det på fotball xtra igår.
                                  OH var bannlyst pga. blussredsel. Har blitt velkjent at bluss dras av under OHer for å skjule hvem som blusser.
                                  Vidar Evje

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1818

                                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                                    OH var bannlyst pga. blussredsel. Har blitt velkjent at bluss dras av under OHer for å skjule hvem som blusser.
                                    kanskje dumt spørsmål, men hva står OH for ?

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                      kanskje dumt spørsmål, men hva står OH for ?
                                      OverHead
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • Jan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2007
                                        • 386

                                        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                        kanskje dumt spørsmål, men hva står OH for ?
                                        Overhead-banner

                                        Kommentar

                                        • jeykey
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2012
                                          • 452

                                          Ingen som filmet oppgjøret?
                                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                          - Sitat Grusom B

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎