LSK utestenger 25 stk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gutt94
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2007
    • 3271

    #81
    jeg fikk ikke lest igjennom alt. Det jeg håper er at UFC og andre personer som har blidt berørt av denne utestengelsen og uønskheten på åråsen går til avisen med saken.
    LSK virker utrolig usportslig på mange måter. Jgeer suportere. Ønsker ikke tilskuere på tribunen. Utenforstående sittende LSK supportere er kanske på UFC sin side i saken.

    UT I MEDIA MED SAKEN!
    KnutHSolberg

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #82
      Opprinnelig skrevet av UltraFo
      Så vis flertallet endrer seg og vil ha tilbake UFC som UFC så enderer KFL regla?
      Det er vel sånn et demokrati fungerer, ja. :P
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #83
        Opprinnelig skrevet av Seb.R
        Det er vel sånn et demokrati fungerer, ja. :P

        Da får vi starte tidenes ringeaksjon da

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          #84
          Trenger ikke ringe meg. Min støtte har dere fått for lenge siden.
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #85
            Opprinnelig skrevet av UltraFo
            Vi er IKKE en egen gruppe men en UNDERGRUPPE!
            Hvis flertallet i UFC ikke er medlemmer/ikke ønsker å være medlemmer av KFL, synes jeg det er litt pussig å hevde at UFC er en undergruppe og ikke en egen gruppe. Når det er sagt, oppfatter jeg det slik at flertallet i KFL ønsker alle ultras velkomne tilbake på kanarifeltet, hvis dere ønsker å følge tribunereglementet. Da blir spørsmålet: Hvorfor er det viktigere å kunne vise ultraseffekter enn å stå sammen på kanarifeltet?
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • UltraFo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 800

              #86
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Hvis flertallet i UFC ikke er medlemmer/ikke ønsker å være medlemmer av KFL
              Flere som er medlemer og som ikke har noe imot å ha medlemsskap i KFL. Når UFC var på feltet var det vell bare ett få tall som ikke var medlem i KFL.
              UFC ~ Gulsvarte Brødre

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #87
                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                Flere som er medlemer og som ikke har noe imot å ha medlemsskap i KFL.
                Fortsett med det.
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                  Angående utestengelsen/uønskheten så har jeg problemer med å forstå hvorfor LSK kommer med dette nå. Etter det nye tribunereglementet har kommet så har vi i UFC stått sammen, enten vi har vært 3 stk i Tromsø, eller 40 stk i Drammen. I tillegg har vi vært 20-50 mann på Felt P under hele fjorårsesongen. Det skjedde ikke noe annet i går, så hvorfor utestengelsen/uønskheten plutselig kom nå skjønner jeg fint lite av.
                  Jeg må si meg enig i denne. Ettersom utestegningene ikke kom forrige sesong tok jeg det litt for gitt at LSK hadde lempet litt på tribunereglementet, men uten å kommunisere dette.

                  Så ikke denne komme i forbindelse med gårsdagens kamp.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    #89
                    For oss som sitter opp i det hele oppleves som en mobbekampanje fra LSK mot enkelte supportere som ikke er medlemmer i KFL.

                    Man trakkaserer enkelte mennesker med det latterlige regelverket sitt med intensjonen om at de til slutt ikke kommer til å orke å gå på kamp mer.
                    Det kommer ikke til å skje, vi støtter klubben uansett hva dere synes om det.

                    Det som er trist er at det har blitt en aksept i supportermiljøet i Lillestrøm for at folk som ikke er medlemmer av KFL, ja de er fritt vilt.
                    Har man valgt å stå utenfor, ja da kan man takke seg selv. Da fortjener man virkelig tyn og trusler om utestengelse. Man kan ikke forventet å bli behandlet likt som andre og med respekt, det skulle tatt seg ut.

                    Jeg forventer ikke at KFL skal jobbe for UFC.

                    En annen ting er menneskelige relasjoner her. Folk man har dratt på turer med, drikki øl med og støtte fugla med i mange år skiter lang vei i at tidligere venner/kompiser blir gang på gang behandlet som dritt av LSK.
                    Jeg vet at jeg hadde sagt ifra hvis noen av mine venner/bekjente i KFL hadde blitt behandlet som kriminielle av klubben de elsker.

                    Og tilslutt, slutt og si at reglene er sånn og det er det LSK som har satt.
                    KFL var med å laget disse reglene sammen med LSK, stå for det som har blitt gjort og ikke gjem dere bak LSK hver jævla gang. Det begynner å bli pinlig.

                    KFL har skaffet seg en jævlig bra deal som en eneste godkjente supportergruppe av klubben. På veien mot supportermonopolet(som blir kalt en enhet) har man sett igjennom fingrene på at fans som har bidratt svært mye for supporterkulturen i Lillestrøm nå er uønsket av klubben fordi man står med kompiser på kmp.
                    Likegyldigheten kjenner ingen grenser.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • stian
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2004
                      • 156

                      #90
                      Mange sier at de er utestengt eller uønsket fordi de står med venner, jeg står med venner på hver kamp jeg! Men hvorfor er det så viktig å ha et kallenavn på den gruppa, og hvorfor må dere være gruppe og ikke bare en vennegjeng med bra mentalitet som IKKE slåss!
                      stian;);)

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #91
                        Kan dere ikke bli enige om at dere alle melder dere inn i KFL alle sammen? Da har dere rettigheter på lik linje som alle andre medlemmer forutsatt at dere følger tribunereglene uansett hvor idiotiske dere måtte mene de er, så får dere heller komme med forslag til endringer etterhvert, still opp på årsmøter, bli en del av tribunegruppa og generelt prøv å få til de endringene dere ønsker innenfra, jeg sier ikke at det går, det vil tiden vise. Men da har dere iaffall prøvd. Går ikke det så får dere melde dere ut igjen og akseptere at LSK/KFL ikke ønsker denne formen for supporterkultur og heller stå på utsiden. Forholdet mellom KFL og LSK er såpass sterkt at jeg tror å endre på dette monopolet kan dere bare glemme med det første.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av stian
                          ikke bare en vennegjeng med bra mentalitet som IKKE slåss!
                          Du har jo skjønt det da. Har vi noen gang vært representert i slosskamp?

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av stian
                            Mange sier at de er utestengt eller uønsket fordi de står med venner, jeg står med venner på hver kamp jeg! Men hvorfor er det så viktig å ha et kallenavn på den gruppa, og hvorfor må dere være gruppe og ikke bare en vennegjeng med bra mentalitet som IKKE slåss!
                            Identitet tror jeg er ett stikkord her, Symbolikk, navn etc er en stor del av identiteten til enhver gruppe. Om det så er en syklubb, ultrasgruppe, ett politisk parti osv. Hadde LSK krevd at kanarifansen skulle bytta navn til LSK Fans og at vi ikke fikk lov til å bruke KFL logoer så hadde det helt sikkert blitt sterke reaksjoner på det. Litt av disse følelsene tror jeg UFC sitter med.

                            KFL er en gruppe jeg kan identifisere meg med så for meg så er det ikke ett problem.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Ytre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 773

                              #94
                              Imponerende at dere orker/gidder å kjempe for å bli trodd og respektert av en klubb som har drevet med maktmisbruk sammenhengende de siste 2 åra. Uthengelser i media til stadighet og generellt urettferdig drittkasting.

                              De fleste med en gjennomsnittlig ryggrad ville lagt inn årene for lenge siden, vitner om ett glødende engasjement og ett bankende hjerte for Lillestrøm Sportsklubb.

                              Selv orka jeg ikke mer April 08, og har vel egentlig ikke fått motivasjonen ordentlig tilbake ennå, ender vel opp med 15-20 matcher i år som i fjor. Makter ikke mer for en klubb som ikke ønsker tilskuere på match.

                              Respekt for de som gidder å kjempe for rettferdighet.
                              I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                              Kommentar

                              • stian
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Sep 2004
                                • 156

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Du har jo skjønt det da. Har vi noen gang vært representert i slosskamp?
                                enig at det var å være litt brå, men det var vel etter bråket borte mot stabæk dere ble utesteng fra feltet? Eller blander jeg nå?
                                stian;);)

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  #96
                                  Trodde ikke LSK hadde råd til å utestenge folk jeg...
                                  X antall stk ganger årskort, drakt, pølse & cola gjennom en hel sesong blir jo penger!!!

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av stian
                                    enig at det var å være litt brå, men det var vel etter bråket borte mot stabæk dere ble utesteng fra feltet? Eller blander jeg nå?
                                    Joda, men da var det en hel haug som ble utestengt, ink styremedlemmer blant annet.

                                    Kommentar

                                    • Jesse Livermore
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Nov 2009
                                      • 93

                                      #98
                                      Nå må dette tullet ta slutt snart. Makan til barnehagementalitet er det sjelden man ser.

                                      Denne konflikten er en verkebyll som snart tar livet av supportermiljøet rundt LSK.

                                      Fakta i saken:

                                      - UFC har blussa ulovlig. KFL-styret har gjort det samme.
                                      - UFC har vært involvert i div. bråk. KFL-styret har vært det samme.
                                      - UFC har rakka unødvendig mye ned på KFL. KFL har gjort det samme mot UFC.

                                      Lista er lengre enn dette, men poenget er at begge sider har gjort mye dumt i denne konflikten. Ingen er noe bedre eller verre enn den andre!

                                      Konflikten må legges død så snart som mulig. Det viktige er IKKE hva man heter, hva man er, hva man har gjort tidligere eller hvordan man går kledd. Det viktige er at man holder seg unna direkte skadelige ting som

                                      - vold.
                                      - rasisme.
                                      - uansvarlig pyrobruk (uansvarlighet kan gå på det økonomiske eller det sikkerhetsmessige).
                                      - hærverk.

                                      Jeg synes det blir helt feil at personlige meninger skal spille en så stor rolle. Jeg er enig med dem som f.eks. mener at ultras ødelegger for seg selv og sender ut feil signaler ved å gå utpreget "pent kledd". Men er dette nok til å nekte dem adgang til KFL-feltet eller Åråsen? Nei, selvsagt ikke.

                                      Personlig misliker jeg flere enkeltpersoner og gjenger i KFL, men ønsker jeg å nekte dem adgang til KFL-feltet eller Åråsen? Selvfølgelig gjør jeg ikke det.

                                      Jeg er oppriktig redd for mangfoldet i supportermiljøet hvis man skal nekte folk adgang fordi de kler seg feil eller har et annet syn på supporterkultur.

                                      Den eneste gode løsningen er å starte på nytt med blanke ark. La oss, for supportermiljøets framtid, legge til side (men ikke nødvendigvis glemme) det UFC-medlemmer, KFL-medlemmer og styremedlemmer i KFL har gjort galt opp gjennom årene.

                                      Derimot må vi være knallharde når det blir begått grove regelbrud som de jeg nevnte ovenfor. Vold, rasisme, uansvarlig pyrobruk og hærverk er totalt uakseptabelt og har ingenting på vår supportertribune å gjøre.

                                      Til UFC, KFL-styret og alle KFL-medlemmer: Skjerp dere! Vær ydmyke og tolerante overfor folk som holder seg innenfor de rammene jeg har skissert ovenfor. Sportslig sett ligger det an til en opptur denne sesongen. Hva med å virkelig gå inn for at vi på tribunen også skal få et løft i 2010?

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #99
                                        Hør hør, begge parter!

                                        Kommentar

                                        • Lovefool
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 495

                                          Jeg er i utgangspunktet drittlei denne debatten, men klarer ikke holde meg unna. Jeg anser meg selv som relativt nøytral i forhold til begge parter, og ønsker å stille UFC følgende spørsmål:

                                          1. Dere sier dere ønsker å bli en del av KFL igjen. Om dere fikk komme tilbake på feltet, ville samtlige UFC-medlemmer melde seg inn i KFL og forholde seg til de reglene som KFL og LSK har satt for tribuneliv på Åråsen?

                                          2. Dere sier at dere ønsker busser med mindre fyll på borteturer, og at dette er grunnen til at dere har satt opp egne busser tidligere. Om det hadde blitt tilbudt en egen "roligbuss" på borteturene i 2010, ville dere benyttet dere av disse? Dere sier at det ikke kan sees på som konkurranse når dere setter opp egne busser. Om det kun er kompisgjengen som reiser, så er jeg forsåvidt enig i det, men med en gang dere får med utenforstående på deres buss, tar dere potensielle kunder fra KFL, som er avhengig av at folk deltar på deres turopplegg siden de tilbyr sterkt rabatterte priser.

                                          For min del ønsker jeg et samlet KFL som har fokus på tribuneliv i sesongen 2010. Etter å ha lest side opp og side ned med UFC-diskusjoner sitter jeg dessverre igjen med et inntrykk av at UFC-medlemmene ødelegger stort for seg selv ved å hele tiden slenge dritt og å legge skylden på noen andre. For å kunne løse en konflikt er man nødt til å kunne ha selvinnsikt. Man kommer ingen vei med den drittkastingen som nå dominerer UFC-debattene.

                                          Som det så kjent sies: En sak har alltid tre sider. Din, min og sannheten.
                                          Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                                          http://www.lovefool.org

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎