LSK utestenger 25 stk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    De fleste ville sikkert blitt medlem igjen hvis ting ble sånn som det var i 2007 ja.

    Angående egne bussturer så er det flere ting enn fylla som spiller inn. Vi har som regel ordnet oss billigere turer enn det KFL kan stille med. I tillegg så har det vært mye mere "frihet" med tanke på at vi styrer mye mer når man vil ha stoppepauser og matpauser istedenfor å bli nektet matpauser og "tvunget" til å kjøpe dvasne pølser av bussjaføren osv.

    Men den vikitgste grunnen til at vi setter opp egne busser er fordi vi mener det er den beste måten å få med flere folk for å støtte fugla landet rundt. De gangene vi har satt opp egne busser har fortsatt KFL satt opp busser, så det økonomiske aspektet kjøper jeg ikke.
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Takk til King_Raymond for et saklig svar på Lovefools innlegg; tenk om debatten kunne fortsette på den måten - da kunne den kanskje føre oss noen skritt videre.

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        Opprinnelig skrevet av UFM1
        foreslår at du har litt peiling før du skriver.. UFC vil være en gruppe og støtte LSK på den måten. de vil bare støtte LSK. det er derfor dem sitter på andre sia. syns LSK lager litt bål også jeg.. hva er problemet med å godta Ultras? de er ikke farlige, eller voldsmenn.. de har tatt ansvar for det LILLE dem har vært blanda opp i i år.. som i trondheim.

        men ikke kom hit å si a dem ikke vil støtte LSK..
        Det står kolossalt mye informasjon om oppførselen til alternative grupper i andre tråder fra rundt 2006. Mer enn nok til å gjøre seg opp en mening. Som jeg også skriver; detta virket overdrevet fra lsk's side.

        Man trenger ikke være klin midt oppi all driten for å skjønne litt. Og du er altså 14 år og veit alt? Gjesp.

        "men ikke kom hit å si a dem ikke vil støtte LSK.." Det utsagnet er jo bare vås. Alle veit at de støtter lsk. Burde gå an å se at det ikke var poenget mitt (selv om jeg tok i litt). Men alle grupper har sin egen agenda, det er drivkreftene i oss mennesker det. Vi skal tøffe oss sammen liksom, værra unike, ikke underordne oss. Står i bøkene det
        Last edited by Yellow-not-jella; 30.01.2010, 22:01.

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          Opprinnelig skrevet av Tony
          Jøsses. Flott at du har så god innsikt som du har da. Selvsagt er ikke vår jobbå gi LSK best mulig støtte på tribunen. Det har det aldri vært heller det...


          Ta deg en bolle og skriv når du har noe mer fornuftig å si. For du skjønner visst ingenting
          Det er visst typisk deg å svare på den måten. Ta rennafart å hopp oppi en stamp med brøddeig.

          Men ellers vil jeg også ønske deg og likesinnede velkommen til Åråsen, og lykke til med sesongen. Vi trenger biologisk mangfold i norsk natur! Og på Å...

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Hvem som har sagt og gjort hva av den ene eller den andre part får andre diskutere. Jeg er mer interessert i hva Lillestrøm Sportsklubb tenker på (med?)

            Må man være medlem av KFL for å (allernådigst) få lov til å holde med LSK?

            Slik jeg ser det, er jo det den naturlige konsekvensen av hvordan LSK holder på.
            Knurr...

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              Opprinnelig skrevet av Leif A
              Hvem som har sagt og gjort hva av den ene eller den andre part får andre diskutere. Jeg er mer interessert i hva Lillestrøm Sportsklubb tenker på (med?)

              Må man være medlem av KFL for å (allernådigst) få lov til å holde med LSK?

              Slik jeg ser det, er jo det den naturlige konsekvensen av hvordan LSK holder på.
              Det jeg ikke skjønner er hvorfor LSK plutselig skal ta oss nå etter 1 sesong med nåværende reglement og dem ikke grep inn ifjor. Det blir veldig vanskelig å forstå. Men vi får nå bare se hva som skjer fremover. Heldigvis "lenge" til seriestart.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Opprinnelig skrevet av Jesse Livermore
                Nå må dette tullet ta slutt snart. Makan til barnehagementalitet er det sjelden man ser.

                Denne konflikten er en verkebyll som snart tar livet av supportermiljøet rundt LSK.

                Fakta i saken:

                - UFC har blussa ulovlig. KFL-styret har gjort det samme.
                - UFC har vært involvert i div. bråk. KFL-styret har vært det samme.
                - UFC har rakka unødvendig mye ned på KFL. KFL har gjort det samme mot UFC.

                Lista er lengre enn dette, men poenget er at begge sider har gjort mye dumt i denne konflikten. Ingen er noe bedre eller verre enn den andre!

                Konflikten må legges død så snart som mulig. Det viktige er IKKE hva man heter, hva man er, hva man har gjort tidligere eller hvordan man går kledd. Det viktige er at man holder seg unna direkte skadelige ting som

                - vold.
                - rasisme.
                - uansvarlig pyrobruk (uansvarlighet kan gå på det økonomiske eller det sikkerhetsmessige).
                - hærverk.

                Jeg synes det blir helt feil at personlige meninger skal spille en så stor rolle. Jeg er enig med dem som f.eks. mener at ultras ødelegger for seg selv og sender ut feil signaler ved å gå utpreget "pent kledd". Men er dette nok til å nekte dem adgang til KFL-feltet eller Åråsen? Nei, selvsagt ikke.

                Personlig misliker jeg flere enkeltpersoner og gjenger i KFL, men ønsker jeg å nekte dem adgang til KFL-feltet eller Åråsen? Selvfølgelig gjør jeg ikke det.

                Jeg er oppriktig redd for mangfoldet i supportermiljøet hvis man skal nekte folk adgang fordi de kler seg feil eller har et annet syn på supporterkultur.

                Den eneste gode løsningen er å starte på nytt med blanke ark. La oss, for supportermiljøets framtid, legge til side (men ikke nødvendigvis glemme) det UFC-medlemmer, KFL-medlemmer og styremedlemmer i KFL har gjort galt opp gjennom årene.

                Derimot må vi være knallharde når det blir begått grove regelbrud som de jeg nevnte ovenfor. Vold, rasisme, uansvarlig pyrobruk og hærverk er totalt uakseptabelt og har ingenting på vår supportertribune å gjøre.

                Til UFC, KFL-styret og alle KFL-medlemmer: Skjerp dere! Vær ydmyke og tolerante overfor folk som holder seg innenfor de rammene jeg har skissert ovenfor. Sportslig sett ligger det an til en opptur denne sesongen. Hva med å virkelig gå inn for at vi på tribunen også skal få et løft i 2010?
                Må bare takke for et fantastisk innlegg,og håper alle parter kan glømme alt det som har skjedd og tenke FREMOVER takk igjen for årets beste innlegg.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Jeg tror hvis konflikten fortsetter hvor den er på vei nå, så er de på vei mot to supportergrupper, det kan faktisk bli realiteten. Hvem vil at det skal bli det??!

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Jeg tror hvis konflikten fortsetter hvor den er på vei nå, så er de på vei mot to supportergrupper, det kan faktisk bli realiteten. Hvem vil at det skal bli det??!
                    Om man ikke kan bli enige om hvordan man skal opptre er vel det en grei løsning?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Om man ikke kan bli enige om hvordan man skal opptre er vel det en grei løsning?
                      Tviler på det.

                      Kommentar

                      • Emil B
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 5921

                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Om man ikke kan bli enige om hvordan man skal opptre er vel det en grei løsning?
                        Si det...... Etter jeg har hørt så kommer aldri UFC inn på feltet som en gruppe igjen. Det er fordi KFL/LSK-syret tror at UFC blir en konkurrent til KFL.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Emil B
                          Tviler på det.
                          Uavhengig av den på/evigvarende konflikten/debatten mellom KFL og UFC (med venner?) mener jeg det kan være en helt greit løsning. Det er ikke slik at man nødvendigvis klarer å tilfredsstille alle i en organisasjon, hvorfor ikke la de som faller utenfor formalisere sin egen?

                          Det vil åpenbart gi pent kledte ultras, sittende anti-støyende og andre potensielle supportergrupperinger muligheten og plikten til å diskutere/forhandle direkte med LSK ut i fra sine egne ønsker.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Si det...... Etter jeg har hørt så kommer aldri UFC inn på feltet som en gruppe igjen. Det er fordi KFL/LSK-syret tror at UFC blir en konkurrent til KFL.
                            Som KFL'er har jeg absolutt ingenting i mot "konkurrerende"/alternative supportergrupper.

                            Det jeg derimot er sterkt i mot er at KFL skal løpe ærend for de som ikke ønsker å være en del av KFL.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Ferry
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Sep 2007
                              • 148

                              godtar man kun en supporterklubb på kampene til Lillestrøm sportsklubb?


                              hvis man velger og stå utenfor den offiesielle supporterklubben vil man da bli henvist vekk fra stadion og kampene med lsk.hvis man ikke står med den offisielle supprterklubben?


                              er det i det hele tatt ett alternativ utenom den offisielle supporterklubben?
                              AC/DC

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                Nå er dette en grautetråd som, i tillegg til å diskutere utestengelsen av de 25, debatterer emner som er behandlet i ymse andre tråder på forumet.

                                1. februar er det årsmøte, hvor det blant annet er åpnet for debatt om innlemmelse av ultras i kanarifansen igjen, uten at det fremmes som sak, av naturlige (?) grunner. Kloss opp i årsmøtet velger LSK å gå bort fra sin "vi innrømmer det ikke, men ser gjennom fingrene med paragraf fire"- linjen sin.

                                Selv velger jeg å tro at det var en liten panikkreaksjon på busslasten med kranglevorne svensker, men håper inderlig at det ikke setter seg prestisje i den.

                                Ingen tjener på denne konflikten! Ingen ønsker seg heller tilbake. Verden kan bare gå en vei, nemlig fremover og jeg håper at dette ikke legger noen føringer for diskusjonen.

                                United we stand, divided we fall, folkens!! Forza fugla!
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • Ferry
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2007
                                  • 148

                                  Opprinnelig skrevet av Emil B
                                  Jeg tror hvis konflikten fortsetter hvor den er på vei nå, så er de på vei mot to supportergrupper, det kan faktisk bli realiteten. Hvem vil at det skal bli det??!

                                  hold kjeft Emil.
                                  AC/DC

                                  Kommentar

                                  • Ferry
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Sep 2007
                                    • 148

                                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                    Nå er dette en grautetråd som, i tillegg til å diskutere utestengelsen av de 25, debatterer emner som er behandlet i ymse andre tråder på forumet.

                                    1. februar er det årsmøte, hvor det blant annet er åpnet for debatt om innlemmelse av ultras i kanarifansen igjen, uten at det fremmes som sak, av naturlige (?) grunner. Kloss opp i årsmøtet velger LSK å gå bort fra sin "vi innrømmer det ikke, men ser gjennom fingrene med paragraf fire"- linjen sin.

                                    Selv velger jeg å tro at det var en liten panikkreaksjon på busslasten med kranglevorne svensker, men håper inderlig at det ikke setter seg prestisje i den.

                                    Ingen tjener på denne konflikten! Ingen ønsker seg heller tilbake. Verden kan bare gå en vei, nemlig fremover og jeg håper at dette ikke legger noen føringer for diskusjonen.

                                    United we stand, divided we fall, folkens!! Forza fugla!
                                    hva mener du med grautetråd?
                                    AC/DC

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      Opprinnelig skrevet av Ferry
                                      hva mener du med grautetråd?
                                      Kjære deg, Ferry, jeg trodde jeg akkurat forklarte det. Tråden blander mange temaer. Kan du ikke heller forholde deg til essensen i innlegget mitt? Det er sammenfattet i siste setning.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • Ferry
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Sep 2007
                                        • 148

                                        det engelske ordtaket du forklarer deg med.passer fint for bygde laget på utsia oslo det.


                                        kjære deg lille bygde mann,godta att folk er annerledes og stiller seg utenom kanari fansen.og lager en annen ramme på kampen en dem.

                                        kanskje lsk kampene vi få mere farve på seg da.
                                        AC/DC

                                        Kommentar

                                        • Ferry
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Sep 2007
                                          • 148

                                          en annen gruppe en kfl behøver ikke være en konkurent. de støtter det samme fotball laget.

                                          kfl er en stor supporter klubb i norge.

                                          men at folk stiller seg utenom den gruppa,behøver ikke være negativt...bør det. samme klubben de støtter...


                                          må være lov og stille seg ett annet sted på fotball stadion og rope heia fugla...uten og bli utvist for det.
                                          AC/DC

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎