Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    Kjedelig sak. Kvitte seg med folk for å spare penger, men hvis dette havner i retten kan det fort koste....
    Hvilke stillinger/personer er igjen bortpå her?

    Kommentar

    • caLitri
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 634

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Hva gjorde han egentlig i klubben de siste åra, utenom å figurere som et ufrivillig komisk innslag som speaker i rekruttkampa?
      I år har han drevet shoppen i alle fall.
      Gi alt, stå på LSK

      Kommentar

      • KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        At han nå går til advokat er kjedelig uten at jeg kjenner detaljene her.
        At en person som varsles oppsigelse tar kontakt med fagforening eller advokat for å være sikker på rettighetene sine er helt normalt.

        Jeg aner ikke hvilke ansettelseskontrakter som er gitt på Åråsen, men er dette helt ordinære, faste stillinger må klubben forholde seg til arbeidsmiljølovens bestemmelser.

        Oppsigelse på grunn av arbeidsgivers forhold (økonomisk krise) vil sannsynligvis være lovlig, men så kommer det an på om Grønlunds stilling ansees som unik eller om det er flere stillinger som kan sidestilles.

        Ansiennitetsprinsippet står veldig sterkt. Også hensyn til eldre arbeidstakere som vil kunne ha vanskelig for å finne nytt arbeid.

        Så lenge en oppsigelse ikke er grunnet arbeidstakerens forhold (hva gjorde han egentlig?) spiller det ingen rolle i vurderinga.
        Vidar Evje

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Hvis jeg ikke husker helt feil ble oppsigelsene på et eller annet tidspunkt begrunnet med at man har vært igjennom en omstillingsprosess. Dersom det er tilfelle og stillingene folk har hatt ikke lenger eksisterer i organisasjonen LSK, vil jeg tro klubben er på noenlunde tørr grunn. Men som KFL109 sier: mye avhenger av ansettelseskontraktene.

          For ordens skyld er Grønlund oppført som Driftsjef / avdelings leder LSK-shop på LSK sine hjemmesider.
          Knurr...

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Jeg er mildt sagt oppgitt over ledelsen i LSK.

            Jeg sendte en Mail til Lauritzen og co med tanke om at jeg som bedriftseier kunne tenkt meg å bidratt med noen kroner. Vi snakker kanskje et mindre beløp men likevel. Null respons, ikke svar på 14 dager.

            Da gjør jeg det enkelt, trekker forespørselen Jeg har personlig sendt x antall sms og støttet mye allerede, nå har jeg bare bestemt at nok er nok. Klubben bør takke ja uansett om det er 500, 5000 eller 50 000kr.

            Er er ikke rart det er pengemangel. På tide å be på sine knær til bedrifter på Romerike, ingen kommer løpende frivillig dessverre!

            Kommentar

            • Fugl1970
              Medlem
              Møteplager
              • May 2008
              • 99

              Håpløs markedsavdeling!!

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1529

                Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                Håpløs markedsavdeling!!

                Det høres vel ut som om det er noen i den avdelingen som bør ta hatten sin og gå.

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                  Jeg er mildt sagt oppgitt over ledelsen i LSK.

                  Jeg sendte en Mail til Lauritzen og co med tanke om at jeg som bedriftseier kunne tenkt meg å bidratt med noen kroner. Vi snakker kanskje et mindre beløp men likevel. Null respons, ikke svar på 14 dager.

                  Da gjør jeg det enkelt, trekker forespørselen Jeg har personlig sendt x antall sms og støttet mye allerede, nå har jeg bare bestemt at nok er nok. Klubben bør takke ja uansett om det er 500, 5000 eller 50 000kr.

                  Er er ikke rart det er pengemangel. På tide å be på sine knær til bedrifter på Romerike, ingen kommer løpende frivillig dessverre!
                  Når du har forsøkt å gå tjenesteveien uten å få respons så er vel det naturlige å ta dette med noen høyere opp i hierarkiet. Om så bare for å varsle om at klubben i en tid det hver eneste krone betyr noe, ignorerer å svare på mail om pengegaver.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • maurakanari
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 635

                    Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                    Jeg er mildt sagt oppgitt over ledelsen i LSK.

                    Jeg sendte en Mail til Lauritzen og co med tanke om at jeg som bedriftseier kunne tenkt meg å bidratt med noen kroner. Vi snakker kanskje et mindre beløp men likevel. Null respons, ikke svar på 14 dager.

                    Da gjør jeg det enkelt, trekker forespørselen Jeg har personlig sendt x antall sms og støttet mye allerede, nå har jeg bare bestemt at nok er nok. Klubben bør takke ja uansett om det er 500, 5000 eller 50 000kr.

                    Er er ikke rart det er pengemangel. På tide å be på sine knær til bedrifter på Romerike, ingen kommer løpende frivillig dessverre!
                    Bare et spørsmål, hvorfor må de sende Mail om det? Er jo bare å sette in på VIERLSK sin oppgitte kontonr. .
                    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                    Kommentar

                    • LasseN
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 1610

                      Sikkert så bedriftene som vil støtte kan få en faktura. Alle pengetransaksjoner skal føres med bilag i regnskapet i bedrifter.
                      LasseN

                      Kommentar

                      • klippen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2009
                        • 251

                        Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                        Jeg er mildt sagt oppgitt over ledelsen i LSK.

                        Jeg sendte en Mail til Lauritzen og co med tanke om at jeg som bedriftseier kunne tenkt meg å bidratt med noen kroner. Vi snakker kanskje et mindre beløp men likevel. Null respons, ikke svar på 14 dager.

                        Da gjør jeg det enkelt, trekker forespørselen Jeg har personlig sendt x antall sms og støttet mye allerede, nå har jeg bare bestemt at nok er nok. Klubben bør takke ja uansett om det er 500, 5000 eller 50 000kr.

                        Er er ikke rart det er pengemangel. På tide å be på sine knær til bedrifter på Romerike, ingen kommer løpende frivillig dessverre!
                        Kjedelig å høre. Jeg har sendt noen mail til Robert Lauritzen og har fått ekstremt raske svar. Vanskelig å si grunnen til at han ikke har svart deg, men jeg tipper du får et veldig raskt svar om du sender igjen.

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 801

                          Opprinnelig skrevet av LasseN
                          Sikkert så bedriftene som vil støtte kan få en faktura. Alle pengetransaksjoner skal føres med bilag i regnskapet i bedrifter.
                          Står tydelig forklart på LSK.no hvordan bedrifter kan delta. Alle får faktura:

                          Bedrifter:


                          • #VIERLSK- klubben, din bedrift støtter laget med 300,- pr mål LSK scorer i Tippeligaen 2014 og i tillegg til profilering som en av hovedsponsorene mottar din bedrift 2 sesongkort på Åråsen. Trykk her for å bli med!


                          • #VIERLSK- klubben, din bedrift støtter laget med 500,- pr mål LSK scorer i Tippeligaen 2014 og i tillegg til profilering som en av hovedsponsorene mottar din bedrift 4 sesongkort på Åråsen Trykk her for å bli med!


                          • #VIERLSK- sponsor, din bedrift setter inn valgfri beløp på konto: 1503.46.11413, og vi sender deg billag i etterkant som kan benyttes i regnskapet

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                            Står tydelig forklart på LSK.no hvordan bedrifter kan delta. Alle får faktura:
                            Så fordi det står tydelig på deres hjemmesider hvordan man kan støtte klubben trenger man ikke svare bedrifter som tar kontakt på tradisjonell måte? Da er i så fall ikke situasjonen i klubben særlig alvorlig.

                            edit: De få personene som er igjen i administrasjonen i LSK bør ha ett fokus fremover, og det er å ringe rundt til samtlige bedrifter i nærområdet og spørre de hvordan man sammen med de kan lage en pakke der begge parter vil sitte igjen med en gevinst på kort eller lang sikt. Den eneste måten å få inn disse pengene på er å ta de ubehagelige telefonene hver eneste dag fremover til man har nådd målet for sesongen. Etter dette bør man allerede starte med å ta de samme telefonene for neste år. Da er det ikke snakk om å bare ringe til de man har en relasjon til, men til absolutt alle. Det er nok av folk med fuglahjerte som ikke klarer å si nei når de får en slik telefon.
                            Hvis man ikke har personer i administrasjonen som evner dette, så bør man vurdere å avskaffe disse og heller prioritere en slik person. Det er her klubben reddes og man kan hente inn inntektene utover å levere gode resultater på banen.

                            Det eneste som er sikkert er at få vil gjøre som Kjell.T.Ring ved å ta kontakt selv, og når noen faktisk gjør det skal man møtes med rød løper utenfor Åråsen og ett håndtrykk som takk for bidraget.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Det kan ikke være et spamfilter eller lignende som har jobbet overtid her? Virker jo helt hinsides all fornuft om man ikke skulle svare når noen tar kontakt for å få gitt bort penger.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • mrognan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 845

                                Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                Det kan ikke være et spamfilter eller lignende som har jobbet overtid her? Virker jo helt hinsides all fornuft om man ikke skulle svare når noen tar kontakt for å få gitt bort penger.
                                Jeg tenkte noe av det samme.
                                Hvis jeg hadde sendt en mail til noen, og ikke fått svar på mange dager, så hadde jeg tatt en telefon for å høre om mailen er mottatt.
                                Morten

                                Kommentar

                                • El Caco
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2009
                                  • 2286

                                  Opprinnelig skrevet av mrognan
                                  Jeg tenkte noe av det samme.
                                  Hvis jeg hadde sendt en mail til noen, og ikke fått svar på mange dager, så hadde jeg tatt en telefon for å høre om mailen er mottatt.
                                  Eller bare skrive et sint innlegg på fansens forum istedet (.....)
                                  Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Poenget her er jo ikke at Cantona ikke får sponset. Poenget er at noen muligens ikke gjør jobben sin og hvor mange bedrifter har erfart det samme. Hvis man gjør det vanskelig å bidra når folk uten god kjennskap forsøker så kan man heller ikke forvente å få noe. Jeg opplevde det samme på stadion her for litt siden. Skulle sende vierlsk sms men så ingen steder hvor den skulle sendes. Nettet var overbelastet og Lsk.no kom aldri frem på mobilen. Samtidig var det masse tom reklameplass rundt på stadion man kunne fyllt med vierlsk info.

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Eller bare skrive et sint innlegg på fansens forum istedet (.....)
                                      Kutt ut a!

                                      Har sendt flere eposter med folk i LSK tidligere(også Lauritzen). Når jeg nå sendte epost om pengestøtte og ikke får svar, ja da får det heller være. Jeg hadde ikke gått inn med millioner, men jeg forventer at klubben faktisk behandler alle likt og tar i mot en utstrakt hånd uavhengig av penge størrelse.

                                      Men, som sagt - har støttet med mange sms og da får det bare være slik.

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Det er flott å se at det er mange som ønsker å bidra økonomisk til LSK. Det er selvsagt synd dersom ikke LSK tar kontakt tilbake når personer som Ketil henvender seg, men i disse tider trenger LSK forståelse for at de 6 som sitter igjen i administrasjonen er overbelastet med arbeidsoppgaver. Det kan høres hinsides all fornuft ut at man ikke prioriterer å ta seg tid til å svare på disse henvendelsene, men jeg tror det rett og slett at det er mangel på tid heller enn vilje som gjør at det havner bak i rekka. LSK har selv uttalt at man nærmest er avhengig av frivillige for at hjulene skal gå rundt i tiden fremover, jeg tipper de nå jobber på spreng for å etterkomme alle krav som stilles til klubben, både fra forbund og kreditorer. Jeg oppfordrer derfor gavmilde personer som Ketil og andre som har sagt at de ønsker å bidra til og utvise litt tålmodighet overfor klubben, forhåpentligvis vil man så snart man har anledning ta kontakt. Jeg tror ingen skal tvile på at LSK er utrolig takknemlige for all støtte de kan få og det skyldes nok heller overbelastning på arbeidsplassen enn arroganse når man opplever at klubben ikke tar kontakt igjen.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • Fugl1970
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • May 2008
                                          • 99

                                          Noen som kan fortelle hvilke stillinger som fortsatt er igjen på Åråsen og hvem som har disse?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎