Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Egumen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2011
    • 181

    Opprinnelig skrevet av Tvilling
    Svart lag i dag I flg Rb... Synest det ikke ser "helsvart" ut jeg, selv om resultat alltid trumfer til slutt..

    Svart (4-3-3): Mads Hedenstad Christiansen – Uba Charles Nwokoma, Ruben Gabrielsen, Martin Roseth, Eskil Edh – Ylldren Ibrahimaj, Marius Lundemo, Gjermund Åsen – Eric Kitolano, Thomas Lehne Olsen, Henrik Skogvold.
    Veldig skeptisk til den trege midtbanen.

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2296

      Opprinnelig skrevet av Egumen

      Veldig skeptisk til den trege midtbanen.
      For å være brutalt ærlig så burde samtlige være andrevalg. Åsen ev opp på kant. Kito ned.

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 268

        Opprinnelig skrevet av Egumen

        Veldig skeptisk til den trege midtbanen.
        Enig, men bra lag ellers.

        Kommentar

        • Egumen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2011
          • 181

          Opprinnelig skrevet av Svart og gul

          Enig, men bra lag ellers.
          Joda, enig i det, men det hjelper ikke om man blir overkjørt som mot Sandefjord i 1. omgang. Nå er riktignok Karlin erstattet av Lundemo, så det blir spennende å se. Gleder meg til kamp!

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Opprinnelig skrevet av Egumen

            Joda, enig i det, men det hjelper ikke om man blir overkjørt som mot Sandefjord i 1. omgang. Nå er riktignok Karlin erstattet av Lundemo, så det blir spennende å se. Gleder meg til kamp!
            Laget som ble overkjørt av Sandefjord i 1. omgang var dette:

            Mads Hedenstad Christiansen -
            Lars Ranger, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen -
            Ylldren Ibrahimaj, August Karlin, Gjermund Åsen -
            Daniel Skaarud , Thomas Lehne Olsen, Mathis Bolly

            Langt ifra toppet lag, med kun 3 spillere i forventede posisjoner i en startellever pr dags dato.

            Håper på helt andre boller mot Godset.

            Kommentar

            • Egumen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2011
              • 181

              Opprinnelig skrevet av banan

              Laget som ble overkjørt av Sandefjord i 1. omgang var dette:

              Mads Hedenstad Christiansen -
              Lars Ranger, Sam Rogers, Sander Moen Foss, Kristoffer Tønnessen -
              Ylldren Ibrahimaj, August Karlin, Gjermund Åsen -
              Daniel Skaarud , Thomas Lehne Olsen, Mathis Bolly

              Langt ifra toppet lag, med kun 3 spillere i forventede posisjoner i en startellever pr dags dato.

              Håper på helt andre boller mot Godset.
              Det er jeg klar over, men jeg siktet til midtbanen.

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1386

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                Jeg er ikke så optimistisk, men når jeg møter mye pessimisme har jeg behov for å balansere. Jeg likte ordet som en annen i forumet brukte: "Forhåpningsfull"
                Haha, jeg kjenner på samme følelsen - føler for å balansere etter det jeg oppfatter som mye optimisme. Tror egentlig ikke vi er fryktelig uenige, men at vi har forskjellig måte å takle spenningen som følger med når det nærmer seg seriestart - som i år også medfører en usikkerhet (tvil/håp) knyttet til endringer av formasjon og trenerteam.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  Hvis Åsen og Ibrahimaj starter på midtbanen sammen med Lundemo i første seriekamp er det bare å hamstre valium.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • banan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2018
                    • 438

                    Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4315

                      Opprinnelig skrevet av banan
                      Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.
                      Skuffelsen for min del går mer på at vi velger å skrive ny kontrakt med en spiller som er totalt uten videresalgsverdi, som har vært langt mer skadet enn spillbar siden han kom og som bare er god nok til å være en grei backup som anker. Vi kunne brukt de midlene på å få inn en som både har framtidig salgspotensial og samtidig kan pushe Hoff. Det er greit å ha «helt OK» reserve på keeperplass, men i en så viktig rolle som ankerrollen vil jeg ha noe bedre. Karlin er kanskje den typen, men han virker enormt langt unna. Ikke spilt noe annet enn nivå 3 og 2 i Sverige.

                      Men Marius må gjerne motbevise meg altså. Ingenting hadde vært diggere enn det.

                      Kommentar

                      • Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2114

                        Opprinnelig skrevet av banan
                        Vil minne om at vi startet sesongen i fjor med en midtbanetrio bestående av Ibra - Knudsen - Åsen. Slo ut både Sogndal og Tromsø av cupen, og fikk en god start på sesongen. Hoff kom inn i laget etter hvert og vi slo både Molde og Glimt hjemme. At Lundemo skal gjøre laget så radikalt mye dårligere virker for meg som krisemaksimering og urealistisk.
                        Nå hadde vel hverken Ibra eller Åsen noen god sesong ifjor. Så for min del er jeg mer bekymret for hele trion , enn bare Lundemo.

                        Kommentar

                        • AB40
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Aug 2015
                          • 52

                          ingen av spillerne i trioen er individuelt dårlige. Alle er jo solide Eliteseriespillere, men det er som Playboy1 nevner, mer helheten av de sammen.

                          Ser ikke at vi helt utnytter Ibra sine styrker best der heller. Samme med Åsen som jeg liker bedre til å slå innlegg, men jeg kan heller ikke se for meg de to pluss Lehne som en trio på topp, for da har vi ingen som truer bakrom.

                          Spennende å se hvordan dette med "dominere spillet" utarter seg. Jeg så ikke første omgang vs Godset, men oppfattelsen min av høyt press er jo spillere med arbeidskapasitet OG fart.
                          De spillerne vi har med fart virker jo ikke bankers heller.

                          Sm vi havner på 7-8 i år er det greit for meg, omlegging av spillestil, nye trenere osv gjør at det potensielt vil svinge litt. Det jeg derimot håper er at i sommer så har trenerne et mer klart bilde av hvilke typer vi mangler, og at rekrutteringen så blir av yngre spillere med videresalgspotensiale.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1340

                            Særlig KP, den nigerianske spissen, virker å være et kjempetalent. Håper virkelig vi har en vanntett avtale der.

                            Kommentar

                            • banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2018
                              • 438

                              Georgson fortalte i intervjuet i RB at LSK har den 5. - 6. beste økonomien i Eliteserien og om de havner lavere på tabellen enn det har de underprestert og høyere overprestert.
                              Så det virker som om han er misfornøyd om de havner lavere enn 5. - 6. plass i alle fall.
                              Veldig interessant intervju, kan virkelig anbefales:


                              Mellom linjene virket det også tydelig at det vil komme inn flere nye spillere som vil være med å sørge for at laget vil være med lenger opp på tabellen.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4315

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Særlig KP, den nigerianske spissen, virker å være et kjempetalent. Håper virkelig vi har en vanntett avtale der.
                                Hvis han er så god som det virker som, blir dette en Bonsu Baah-historie. Går for rekordsum før han har fått på seg treningstøyet. Slår meg som et helt eksepsjonelt talent. Håper han får prøve seg mot Aafk.
                                Last edited by Kanarivogel89; 01.03.2024, 04:04.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3956

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Hvis han er så god som det virker som, blir dette en Bonsu Baah-historie. Går for rekordsum før han har fått på seg treningstøyet. Slår meg som et helt eksepsjonelt talent. Håper han får prøve seg mot Aafk.
                                  Jeg for min del håper han får prøve seg mot Mjøndalen!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4315

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                    Jeg for min del håper han får prøve seg mot Mjøndalen!
                                    Ja, det ville jo vært enda bedre, så klart

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3956

                                      Nå skal man som kjent ikke selge noen bjørn før skinnet er skutt . Men førsteomgangen mot kåffa i dag kan tyde på at både ryktet om at svenske trenere ikke har peiling på fotball og ryktet om at vi ikke har stall og spillere til å spille underholdende ball er overdrevet! Kanskje sesongen blir mindre deprimerende enn enkelte føler seg overbevist om!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3352

                                        Slik vi spilte mot Oslos Stolthet tyder på at vi vil gjøre en god figur mot temposvake slag. Måten Sandefjord løp tvers igjennom midtbanen vår gjør meg skeptisk. Jeg skulle gjerne sett en treningskamp mot Brann eller et annet fotrapt lag før jeg føler meg trygg på at vi havner på øvre halvdel. Slik jeg ser sesongen, så kjemper Glimt og Molde om gullet, Brann er favoritt til Bronsje, muligens i kamp med Tromsø, men fra 5. til 12. kan alt skje. Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere lagene. Det jeg føler er sikkert, er at vi må få mer tempo i midtbanen vår dersom vi skal ta steget opp til gullkampen.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • banan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2018
                                          • 438

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Slik vi spilte mot Oslos Stolthet tyder på at vi vil gjøre en god figur mot temposvake slag. Måten Sandefjord løp tvers igjennom midtbanen vår gjør meg skeptisk. Jeg skulle gjerne sett en treningskamp mot Brann eller et annet fotrapt lag før jeg føler meg trygg på at vi havner på øvre halvdel. Slik jeg ser sesongen, så kjemper Glimt og Molde om gullet, Brann er favoritt til Bronsje, muligens i kamp med Tromsø, men fra 5. til 12. kan alt skje. Jeg aner ikke hvor jeg skal plassere lagene. Det jeg føler er sikkert, er at vi må få mer tempo i midtbanen vår dersom vi skal ta steget opp til gullkampen.
                                          Gullkampen?
                                          Sandefjord løp gjennom midtbanen vår i 1. omgang fordi vi spilte med et blandet lag med juniorspillere og andre som et langt unna startelleveren. Samt elendige avstander mellom leddene.
                                          ALt maset om tempo i midtbaneleddet er tull. Er ikke tempo i midtbanetrioen som gjør at Glimt herjer, og heller ikke da RBK var på sitt beste.
                                          Ikke engang City har tempo som sin forse i den sentrale midtbanetrioen.
                                          LSK kommer høyt i år, og de største manglene er i angrepsleddet - og treffer vi med kjøpet eller kjøpene så blir det riktig så triveleg i år.
                                          PS! Tromsø vil være nærmere nedrykk enn bronse i år.
                                          Last edited by banan; 10.03.2024, 20:44. Begrunnelse: Kommentar om Tromsø

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎