Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2087

    Opprinnelig skrevet av EPA

    Jeg må innrømme jeg er ganske enig på viss områder faktisk... Nei, vi ser ikke bedre ut defensivt (med unntak av på faste situasjoner), og slipper inn nesten alt som kommer og dette må de snart gjøre noe med.
    Ja, vi spiller fortsatt frem og tilbake og så støtte i etablert angrep (men i mye mindre grad enn tidligere og ballen går fortere/mer direkte... ikke alltid, men oftere)

    Nå dette er sagt hadde det vært skremmende dårlig under Bakke om vi allerede så mye bedre ut i nytt system enn vi gjorde etter 3-4 år med gammelt. De områdene jeg ser klare forbedringer derimot er kryssløp, og at flere starter inn bak samtidig. Ballen flyttes også mye fortere og vi klarer oftere å tre opp sentralt og flikke ut på siden, ikke bare dytte den rett tilbake eller miste den.

    Noen ganger faller vi derssverre fortsatt tilbake til gamle uvaner med å spille ballen fra motstanders 16-meter og tilbake til keeper, men det som tidligere skjedde 15 ganger i en kamp skjer nå kanskje bare 5. Det alene kaller jeg fremgang, selv om det sikkert vil være en og annen kamp fortsatt hvor vi presses såpass mye at vi ender på 15
    Godt innlegg, enig i veldig mye. Ingen tvil om at det også denne forsesongen har vært for enkelt å score på oss. Så må vi huske på at forsvarsjobben starter ikke når ballen nærmer seg vår 16 meter, den starter når vi mister ballen. Jeg synes gjenvinningsspillet vårt har vært svært godt de siste kampene, og det fører til at vi forhindrer mange situasjoner fra å oppstå. Når vi ikke lykkes med dette, er det en stor risiko for at vi blir løpt i senk, i hvert fall når vi står høyt i banen. Målene vi har fått i mot har vært blanda drops. Vi har faktisk knapt sluppet inn noe som kan kalles kontringsmål. Det har vært 3 keepertabber (Tenerife), To duelltap etter innkast, 1-2 (avhengig av hvordan du klassifiserer det) hvor vi mister ballen på vei framover på egen halvdel. Man kan nesten alltid trekke inn forsvarsjobben når det slippes inn mål, men av de 12 målene vi har sluppet inn i år vil jeg si at 10 av dem kan spores tilbake til personlige feil. Enten keepertabber, enkle ballmist eller manglende oppdekking i feltet, evt løp som ikke følges. Dette er relativt enkle ting å ta tak i, og handler i liten grad om det strukturelle. Målene oppleves gang på gang å komme ut av ingenting. På den ene siden kan vi ikke fortsette å gi bort mål. På den andre siden, det hadde vært verre hvis vi hadde sluppet inn disse målene etter massivt press mot. Med unntak av katastrofeomgangen mot Sandefjord er det vel ingen lag som så langt har satt oss under vedvarende press. Spørsmålet som vi alle stiller oss er selvfølgelig hvordan vi vil se ut mot lag som er i stand til det.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4314

      Strekk på Knudtzon, ja… Virker som det skal være umulig å ha friske høyrebacker også i år

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2087

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Strekk på Knudtzon, ja… Virker som det skal være umulig å ha friske høyrebacker også i år
        Er Vindheim tilgjengelig?

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2292

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Prøver ikke å kneble noen, jeg Synes det er fint at ikke alle er enige om alt. Vi har bare fullstendig forskjellig syn på hvor vi er nå kontra for et år siden. Hele diskusjonen startet med at jeg sa meg uenig i at vi var vesentlig svekket.

          Hva som er effektiv fotball er det nok mange syn på. Hvis kriteriet er færrest mulig touch per mål tipper jeg at Arneball var ganske effektiv. Det har ikke jeg tilgang på tall på, så det blir ren synsing. Ballbesittelse målt opp mot antall scoringer kan være et annet. Her er det nok mulig å finne tall, men ganske mye jobb involvert. Vil tippe at Arneball scorer høyt her også. På engelsk har vi to begreper: Effective og Efficient. Hvor den første handler om å skape resultater, den andre om hvor mye ressurser du benytter i forhold til output (uavhengig av om det du prøver på tilfører verdi) På norsk bruker gjerne effektivt om begge to. En nyansering kunne være å bruke ordet "effektfullt", men da ville nok folk sett rart på meg. (savner språkspalten i Harde Mottak - særlig etter en og annen tur innom Synseligaens podcast hvor språklig presisitet ikke akkurat står i høysetet)

          Hvorfor snakket jeg om dette? Fordi effektiv fotball først og fremst (som all annen fotball) må handle om at man skaper resultater, og fortrinnsvis på en måte som er bærekraftig over tid. Hvis du feks har en ekstremt kraftkrevende spillestil vil du på lengre sikt kunne slite ut spillere og få belastningsskader. Tilbake til Arneball. Jeg forholder meg nå kun til hans siste opptreden for LSK, fra Sept 2016 til Juni 2018. Han fikk da 50 kamper som trener. Jeg husker det som den styggeste fotballen vi noengang har spilt. Det er det sikkert delte meninger om. Men var det effektivt? Noen stats:
          Antall Kamper Mål for Mål mot Poeng
          B 26 35 47 25
          H 24 27 23 36
          Totalt 50 62 70 61
          Gjennomsnitt 1,24 1,4 1,22
          Det er selvfølgelig urimelig å sammenligne trenerprestasjoner uten å ta hensyn til spillermateriale, men tallene er det de er. (Kun seriekamper). Som vi ser er poengsnittet på 1,22 poeng per kamp, vi scoret veldig lite mål, og slapp inn noe mer. Poengsnittet ville gi oss 36-37 poeng, som jo holder på Tandbergtabellen, men ikke så mye mer enn det.
          Fordeling, antall mål
          0 12
          1 22
          2 11
          3 2
          4 3
          Totalt 50
          Som framgår av tallene, var det under 1/3 av alle kamper hvor vi scoret mer enn 1 mål. De vanligste resultatene var 1-0, 1-1 og 1-2 (6 kamper hver), deretter 0-0.
          Siste gang vi vant eliteserien var i 1989. Da scoret vi 31 mål, slapp inn 13. Det holdt til å vinne 16 av (den gang) 22 seriekamper, og vi vant med 8 poengs luke til RBK. Vi var 15 poeng foran TIL på bronseplass. Det tror jeg vi kan være enige om at var effektiv fotball. Men særlig mange nye venner fikk vi ikke da heller. Felles for Arnes siste sesonger og siste gullsesong var at vi i liten grad dominerte spillet, men skaffet poengene gjennom en defensiv organisering.

          Jeg gjentar: Jeg håper at vi ALDRI får se Arneball igjen på Åråsen. Jeg applauderer defensiv trygghet, men vil gjerne se laget i angrep også. Jeg vil gjerne slippe å se Myhreball også, som på sitt verste handlet om å dytte ballen 3 meter til høyre eller venstre. Sjelden har ballbesittelse vært et så dårlig kriterium for reell trusel mot motstanderens mål. Jeg holder på at vi ser bedre ut. Det betyr ikke gull eller sølv, men alt fra 3-6 er innafor. Jeg blir skuffa hvis det blir dårligere enn det.
          ?
          Må huske på at det var Arne som sørget for at vi holdt oss i 2016. Vendepunktet var borteseieren mot STB 2-1. Inntil det hadde vi god los på OBOS.
          Vakkert var det ikke, men han fikk klemt ut den siste safta av en ganske så tørr sitron.
          Ellers blir slike tallfremstillingrer før/etter fryktelig enkle for å beskrive om noe er bedre/dårligere.
          La meg gi et eks:

          Vår;
          LSK-STB 2-1
          Odd-LSK 1-0

          Høst:
          STB-LSK 1-1
          LSK-Odd 3-0

          I utgangspunktet vil man her si at LSK gjør en bedre høst enn vår. Rent poengmessig mot disse lagene er de et ubestridt faktum.
          Men hvis jeg legger til flg informasjon hhv vår/høst
          STB: (v) 5-0-0 (h) 1-2-2
          Odd: (v) 4-1-0 (h) 2-0-3
          Altså formen til de hhv lagene før vi møtte de (men som igjen ikke sier noe om hvilke lag de hadde møtte og deres form).
          Da er ikke tallenes like klare hvorvidt prestasjonen var bedre på høstsesongen.
          Derfor er ofte bruk av statistikk misvisende med mindre man ikke har helt klare analyser av hva man skal måle.
          Men for enkelhetens skyld skjønner jeg det er greit å presentere mål/poeng for/mot.

          Mest effektive fotballen er vel å generere flest mulige poeng ved minst mulig belastning, som du delvis er inne på.
          Jeg antar at tiki-taka er vel konklusjonen? Å ha ball er utgjør mindre kost enn å forsvare seg / jage ball.
          Ser på Guardiola som fasit. Treneren me størst suksess (han en fullverdig fasit burde han trent feks LFC med identisk mannskap
          for å teste ut denne teorien).
          Ift den konklusjonen så burde Haglundball være den meste effektive fotballen vi har levert.
          Resultat- og tabellmessig kommer dog bakkeball best ut (dessverre).

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3150

            Opprinnelig skrevet av kunden

            Resultat- og tabellmessig kommer dog bakkeball best ut (dessverre).
            Foreløbig kanskje, men bare vent!

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2087

              Opprinnelig skrevet av kunden

              Må huske på at det var Arne som sørget for at vi holdt oss i 2016. Vendepunktet var borteseieren mot STB 2-1. Inntil det hadde vi god los på OBOS.
              Vakkert var det ikke, men han fikk klemt ut den siste safta av en ganske så tørr sitron.
              Ellers blir slike tallfremstillingrer før/etter fryktelig enkle for å beskrive om noe er bedre/dårligere.
              La meg gi et eks:

              Vår;
              LSK-STB 2-1
              Odd-LSK 1-0

              Høst:
              STB-LSK 1-1
              LSK-Odd 3-0

              I utgangspunktet vil man her si at LSK gjør en bedre høst enn vår. Rent poengmessig mot disse lagene er de et ubestridt faktum.
              Men hvis jeg legger til flg informasjon hhv vår/høst
              STB: (v) 5-0-0 (h) 1-2-2
              Odd: (v) 4-1-0 (h) 2-0-3
              Altså formen til de hhv lagene før vi møtte de (men som igjen ikke sier noe om hvilke lag de hadde møtte og deres form).
              Da er ikke tallenes like klare hvorvidt prestasjonen var bedre på høstsesongen.
              Derfor er ofte bruk av statistikk misvisende med mindre man ikke har helt klare analyser av hva man skal måle.
              Men for enkelhetens skyld skjønner jeg det er greit å presentere mål/poeng for/mot.

              Mest effektive fotballen er vel å generere flest mulige poeng ved minst mulig belastning, som du delvis er inne på.
              Jeg antar at tiki-taka er vel konklusjonen? Å ha ball er utgjør mindre kost enn å forsvare seg / jage ball.
              Ser på Guardiola som fasit. Treneren me størst suksess (han en fullverdig fasit burde han trent feks LFC med identisk mannskap
              for å teste ut denne teorien).
              Ift den konklusjonen så burde Haglundball være den meste effektive fotballen vi har levert.
              Resultat- og tabellmessig kommer dog bakkeball best ut (dessverre).
              Omleggingen som Arne sto for redda oss i 2016. Det er udiskutabelt. Din måte å presentere statistikk på for å "bevise" at statistikk lyver er mer diskutabel. Jeg viste prestasjonen til Arne over hele hans periode, totalt 50 kamper. Statistikken hans er ikke pen. Det tror jeg vi kan være enige om.

              Det betyr ikke at han er en dårlig trener. Han hadde et vanskelig utgangspunkt, og gjorde det bra på høsten 2016. Det jeg prøver å poengtere er at det i tillegg til å være grusomt negativ og kjedelig fotball vanskelig kan argumenteres for at det var effektivt. I hvert fall hvis man skal se på hans resultater over en litt lenger periode.

              Jeg gleder meg over at vi prøver å "eie ballen" og at vi prøver å bruke den på en måte som skaper målsjanser. Jeg var grundig lei av Bakke(Myhre?)ball etter hvert, spesielt når vi tok ledelsen og umiddelbart la oss i forsvar. At man starter der allerede på 0-0 og håper på en kontring (som i Arneball) er for meg så langt i feil retning at jeg da ville vurdere om tiden min kan brukes bedre til andre ting.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2292

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                Omleggingen som Arne sto for redda oss i 2016. Det er udiskutabelt. Din måte å presentere statistikk på for å "bevise" at statistikk lyver er mer diskutabel. Jeg viste prestasjonen til Arne over hele hans periode, totalt 50 kamper. Statistikken hans er ikke pen. Det tror jeg vi kan være enige om.

                Det betyr ikke at han er en dårlig trener. Han hadde et vanskelig utgangspunkt, og gjorde det bra på høsten 2016. Det jeg prøver å poengtere er at det i tillegg til å være grusomt negativ og kjedelig fotball vanskelig kan argumenteres for at det var effektivt. I hvert fall hvis man skal se på hans resultater over en litt lenger periode.

                Jeg gleder meg over at vi prøver å "eie ballen" og at vi prøver å bruke den på en måte som skaper målsjanser. Jeg var grundig lei av Bakke(Myhre?)ball etter hvert, spesielt når vi tok ledelsen og umiddelbart la oss i forsvar. At man starter der allerede på 0-0 og håper på en kontring (som i Arneball) er for meg så langt i feil retning at jeg da ville vurdere om tiden min kan brukes bedre til andre ting.

                Jeg var også en av de som var i mot forlengning av Arne.
                -- ------- "--------------- drittlei bakkeball. Mangel på fornyelse og man kunne helt klart se stagnasjon, være (mangel på)motivasjon og/eller kvalitet.
                Jeg vet lite eller ingenting om hvordan Georg vil spille, bortsett fra at han vil vi skal presse høyt og dominere. Flott, nesten for godt til å være sant. Men alt dette avhengenger
                av hvilke (type) spillere vi har. Pdd har vi spillere som er tilpasset bakkeball. Hvorvidt de kan omstilles gjenstår å se. Og så gjelder det å få "halve" laget friske.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 153

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Godt innlegg, enig i veldig mye. Ingen tvil om at det også denne forsesongen har vært for enkelt å score på oss. Så må vi huske på at forsvarsjobben starter ikke når ballen nærmer seg vår 16 meter, den starter når vi mister ballen. Jeg synes gjenvinningsspillet vårt har vært svært godt de siste kampene, og det fører til at vi forhindrer mange situasjoner fra å oppstå. Når vi ikke lykkes med dette, er det en stor risiko for at vi blir løpt i senk, i hvert fall når vi står høyt i banen. Målene vi har fått i mot har vært blanda drops. Vi har faktisk knapt sluppet inn noe som kan kalles kontringsmål. Det har vært 3 keepertabber (Tenerife), To duelltap etter innkast, 1-2 (avhengig av hvordan du klassifiserer det) hvor vi mister ballen på vei framover på egen halvdel. Man kan nesten alltid trekke inn forsvarsjobben når det slippes inn mål, men av de 12 målene vi har sluppet inn i år vil jeg si at 10 av dem kan spores tilbake til personlige feil. Enten keepertabber, enkle ballmist eller manglende oppdekking i feltet, evt løp som ikke følges. Dette er relativt enkle ting å ta tak i, og handler i liten grad om det strukturelle. Målene oppleves gang på gang å komme ut av ingenting. På den ene siden kan vi ikke fortsette å gi bort mål. På den andre siden, det hadde vært verre hvis vi hadde sluppet inn disse målene etter massivt press mot. Med unntak av katastrofeomgangen mot Sandefjord er det vel ingen lag som så langt har satt oss under vedvarende press. Spørsmålet som vi alle stiller oss er selvfølgelig hvordan vi vil se ut mot lag som er i stand til det.
                  Helt enig, vi slipper ikke til mye under press og det er deilig å se, samtidig som det ikke har vært lange perioder vi har ligget i blokka som du også påpeker.

                  Mulig jeg ordlegger meg litt dumt når det gjelder kontringer, men det er fordi jeg ikke nødvendigvis ser på en kontring som noe som starter på motstanders banehalvdel. For meg er det mer noe som tar oss i ubalanse ved at vi har for lange avstander mellom lagdelene, og dette skjer jo selvfølgelig når vi kaster folk fremover på egne innkast, spill ut bakfra hvor vi forsøker å tre oss fremover og halve laget+ er foran ballfører. Disse tingene koker da selvfølgelig ned til personlige feil og her må spillere bli bedre til å vurdere gevinst opp mot risiko.

                  Kommentar

                  • Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 268

                    Felix Va kommer på lån? Hva skjedde med de tunge spillerinvesteringene? Skuffende vindu, altså!

                    Kommentar

                    • Dumbo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2004
                      • 466

                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                      Felix Va kommer på lån? Hva skjedde med de tunge spillerinvesteringene? Skuffende vindu, altså!
                      Det er vel mye som tyder på at overgangsmarkedet ble langt mer utfordrende enn det Mesfin & Co hadde sett for seg. Vi får være takknemlige for den ene harde pakken vi fikk i form av Kitolano.

                      Kommentar

                      • occean-fan!
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 659

                        Jeg skulle som mange ønsket meg mer. Men synes klubben er fornuftige. Det kommer sesonger etter denne også. Og vi er i posisjon til å investere i spillere om de rette dukker opp. I vinter har det ikke nødvendigvis vært så enkelt. Når vi også har forsøkt å lete på en høyere hylle får vi konkurranse. Vi ser bra ut bakover på banen og jeg lurer fortsatt på om en stopper (Rogers) skal selges. På lengre sikt er kanskje en back noe man kan holde utkikk etter. Sentralt hadde jeg optimalt ønsket meg en stor signering men Lundemo har imponert. I bakhånd har vi også Lucky. Dette virker ikke som noe som blir adressert i denne omgang. I front posisjonene kunne vi fort investert tungt i Diop eller annen spiss. Men mtp han unggutten fra Nigeria ville det neppe vært verdt risikoen langsiktig. Her får vi rett og slett en skikkelig speller fra 2025. Greit da å få inn en ving. Ikke lett å finne her heller og et lån av en noe spennende type er helt okei. Det er tydelig at vi ikke har en stall som tar gull, men nåværende stall bør være konkurransedyktig. Og vi er i posisjon til å forsterke i fremtidige vinduer når gode muligheter dukker opp.

                        Kommentar

                        • Svart og gul
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 268

                          Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                          Jeg skulle som mange ønsket meg mer. Men synes klubben er fornuftige. Det kommer sesonger etter denne også. Og vi er i posisjon til å investere i spillere om de rette dukker opp. I vinter har det ikke nødvendigvis vært så enkelt. Når vi også har forsøkt å lete på en høyere hylle får vi konkurranse. Vi ser bra ut bakover på banen og jeg lurer fortsatt på om en stopper (Rogers) skal selges. På lengre sikt er kanskje en back noe man kan holde utkikk etter. Sentralt hadde jeg optimalt ønsket meg en stor signering men Lundemo har imponert. I bakhånd har vi også Lucky. Dette virker ikke som noe som blir adressert i denne omgang. I front posisjonene kunne vi fort investert tungt i Diop eller annen spiss. Men mtp han unggutten fra Nigeria ville det neppe vært verdt risikoen langsiktig. Her får vi rett og slett en skikkelig speller fra 2025. Greit da å få inn en ving. Ikke lett å finne her heller og et lån av en noe spennende type er helt okei. Det er tydelig at vi ikke har en stall som tar gull, men nåværende stall bør være konkurransedyktig. Og vi er i posisjon til å forsterke i fremtidige vinduer når gode muligheter dukker opp.
                          Du har noen gode poenger her, men forventer litt selvransakelse fra klubben. Nå har det tross alt vært en del spillere man har ønsket, men ikke fått tak i. Ikke noen stor risiko med denne overgangen og sikkert en ok rotasjonsspiller, men vi skulle vel hente en som skulle forsterke laget. Det sene Edh-salget svekket også laget unødig. Rogers har det vært snakk om salg av i mange måneder, så det burde også vært ordnet for lenge siden.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1330

                            Ja - det har ikke blitt det vinduet der stallen ble hevet til neste nivå. Det er litt skuffende med kun Kitolano inn som hevet elleveren sammenlignet med i fjor.

                            håpet er at ny spillestil og trenere kan få ordentlig sving på gutta. Så er de fleste lagene rundt oss svekket eller i det minste ikke styrket. Vi kan gjøre en bra sesong hvis vi får litt flyt, men laget er ikke vesentlig styrket etter dette vinduet.

                            Kommentar

                            • Fugggel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2020
                              • 489

                              Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                              Jeg skulle som mange ønsket meg mer. Men synes klubben er fornuftige. Det kommer sesonger etter denne også. Og vi er i posisjon til å investere i spillere om de rette dukker opp. I vinter har det ikke nødvendigvis vært så enkelt. Når vi også har forsøkt å lete på en høyere hylle får vi konkurranse. Vi ser bra ut bakover på banen og jeg lurer fortsatt på om en stopper (Rogers) skal selges. På lengre sikt er kanskje en back noe man kan holde utkikk etter. Sentralt hadde jeg optimalt ønsket meg en stor signering men Lundemo har imponert. I bakhånd har vi også Lucky. Dette virker ikke som noe som blir adressert i denne omgang. I front posisjonene kunne vi fort investert tungt i Diop eller annen spiss. Men mtp han unggutten fra Nigeria ville det neppe vært verdt risikoen langsiktig. Her får vi rett og slett en skikkelig speller fra 2025. Greit da å få inn en ving. Ikke lett å finne her heller og et lån av en noe spennende type er helt okei. Det er tydelig at vi ikke har en stall som tar gull, men nåværende stall bør være konkurransedyktig. Og vi er i posisjon til å forsterke i fremtidige vinduer når gode muligheter dukker opp.
                              Tror vi alle er glad for at klubben driftes på en edruelig måte, samtidig er vi nå i et spor hvor vi fremstår fryktelig forsiktig. Det er ikke mye ved årets vindu som ligner på satsing.
                              Selvsagt kommer det flere sesonger, men viktigheten av å prestere sportslig i år kan ikke underkommuniseres. Det er flere europaplasser på spill en tidligere år, plassen bak Molde og Glimt fremstår rimelig åpen. Etter mint mening er vi ikke lenger unna enn et par klassespillere for å virkelig være med i medaljekampen.
                              Derfor er det frustrerende at man ikke lander noe annet enn reservespiller i Djurgården.
                              Det er bra at klubben tenker langsiktig, men vi må ha to tanker i hodet samtidig. For meg ser det ut som at det langsiktige går på bekostning av det kortsiktige.

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2292

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                Ja - det har ikke blitt det vinduet der stallen ble hevet til neste nivå. Det er litt skuffende med kun Kitolano inn som hevet elleveren sammenlignet med i fjor.

                                håpet er at ny spillestil og trenere kan få ordentlig sving på gutta. Så er de fleste lagene rundt oss svekket eller i det minste ikke styrket. Vi kan gjøre en bra sesong hvis vi får litt flyt, men laget er ikke vesentlig styrket etter dette vinduet.
                                Spillerstil kan ha mer å si enn nye spillere inn. Dessverre har vi nok ikke spillere som kler den krevende stilen Georg ønsker å spille.
                                Verst tenkelig scenarie er at vi må kjøre en full helomvending ila sesongen for å berge plassen.
                                Det kan selvsagt løsne. Vi har et par ess i ermet uforløst potensiale i Skogen, Uba, Kito og Va. Sesongen kommer nok litt bardus på. Skulle hatt et par mnd ekstra, for å finpusse spillerstilen, samt fått inn et par nye.
                                Men er enig i at det er liten vits å handle for å handle.
                                Støste problemet er at vi ikke klarer å fylle opp i boks raskt nok. Igjen, for trege ben. Ihvertfall slik jeg tolker det. Hvem skal i boks når vi har etablert? Kun TLO? Aller helst burde vi hatt 3-4 der inne med muskler, men Lundemo vil få veldig lang vei hjem ...Spennende å se om Georg har en plan og løsning for dette

                                Kommentar

                                • Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1465

                                  Slik at vi denne uken trener på gress?
                                  Gress i Spania virket ikke å påvirke spillet..men vi har vel ikke testet toppet lag på gress..?
                                  I dag én uke til det teller..og da på skikkelig gressmatte i en eller annen vårlig utgave... Spent på om det vil gi utslag i noen retning?
                                  Noen som vet hvordan natta er på Åråsen pr d d.?

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2087

                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                    Felix Va kommer på lån? Hva skjedde med de tunge spillerinvesteringene? Skuffende vindu, altså!
                                    I kategorien julegaver, må denne regnes på nivå med hjemmestrikka sokker fra Tante Berit.

                                    Regner med at vi snakker lån med opsjon på kjøp. Det lå en "foreløpig"-formulering som tyder på at vi kan ta over spilleren etter hvert hvis ønskelig. Dette er definitivt ikke noe som matcher Sves sine utsagn om at man ikke kom til å handle hvis man ikke fikk noe bedre enn de man har fra start. Her snakker vi om en spiller som ikke har klart å spille seg til fast plass på det 4. beste laget i Sverige, altså et lag som endte på plassen bak laget som ble grisebanka av Molde i Europaleague. Nå kan det være mange grunner til at man ikke får det til i en enkelt klubb. 16 landskamper lar seg høre, men vi snakker Angola, som er rangert på nivå med Kypros på Fifa rankingen.

                                    Etter Westerberg har jeg sluttet å tro på skrytevideoer på youtube, så ta alt med en klype salt. Klippene viser en spiller som virker brukbart rask, ok pluss teknisk, lavt tyngdepunkt (med 166 over bakken skal det litt til å ha noe annet), noen kjappe volleyskudd og faktisk et par headinger i mål. Jeg hadde ønsket meg en mann som kunne gå rett inn på kant og med det la Kito tre ned i midtbaneleddet, men her er jeg skeptisk. Sikkert en helt ok spiller som kan avlaste Skogvold og muligens TLO, men med mindre han overrasker stort, neppe en spiller for startoppstillingen. Mulig han har den etterlyste x-faktor når vi trenger å endre kampbildet.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2109

                                      Hvordan er stova med Sander Moen Foss?
                                      Nesten eneste jeg har hørt om han i vinter , er at han fikk være med på en landslags trening.
                                      Har han vært en del skadet , eller er han bare vært svakere enn flere av oss trodde han ville være?

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2087

                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                        Hvordan er stova med Sander Moen Foss?
                                        Nesten eneste jeg har hørt om han i vinter , er at han fikk være med på en landslags trening.
                                        Har han vært en del skadet , eller er han bare vært svakere enn flere av oss trodde han ville være?
                                        Så vidt jeg vet har han spilt halve kamper når vi delte på laget, og på B-laget etter at vi begynte å toppe. Klart seg bra i alt han har gjort som jeg har sett, men har havnet bak i køen. Garnås og Gabrielsen har definitivt plukket opp handsken. Roseth er jo bankers, bare spørsmål om hvor han skal spille.
                                        Last edited by Lars Henrik Dahl; 25.03.2024, 19:13.

                                        Kommentar

                                        • Lillelord
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Aug 2004
                                          • 65

                                          Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                          Hvordan er stova med Sander Moen Foss?
                                          Nesten eneste jeg har hørt om han i vinter , er at han fikk være med på en landslags trening.
                                          Har han vært en del skadet , eller er han bare vært svakere enn flere av oss trodde han ville være?
                                          Moen Foss har virket solid de kampene han har spilt, men mangler kanskje x-faktoren til de andre. Ville ikke bekymret meg nevneverdig om han av en eller annen grunn startet første seriekamp, da er jeg mer usikker på Uba (selv om jeg har sansen for ham, kan bli veldig bra hvis han får spilt seg varm i trøya).

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎