Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9370

    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Sharif handler jeg ikke hos før han henter en spiller til 10 mill (eller det er mongo så sikre de vi har).

    Sorry sultan men du har en kjip mygg på deg. Jeg driter i om du sa det for å komme i RB for 5 år siden.
    De som har oversikt (var det Torgeir Bjarmann tro?) sier at Sharif har bidratt mer enn nok, og at ingen bør føle seg "lurt" av uttalelsene han kom med en gang i tia.

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Hvem tar annsvar og bearbeider denne mannen, noen må jo kjenne han..http://no.wikipedia.org/wiki/Hans_Rasmus_Astrup

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Opprinnelig skrevet av Fugl1970
        Det siste jeg hørte var at vi trengte 4.5 mill før utgangen av august mnd.og totalt 15 ila året. Mulig jeg har oppfattet feil.
        Noe som kan komme med et riktig tall?
        De tallene som kommer kan ikke taes seriøst, tror ingen har noe som helst kontroll....
        På årsmøtet så skulle man kutte 8 millioner i løpet av sesongen og dermed var denne sesongen og neste sesong i boks. Vi som mente at man budsjetterte med fri fantasi og monopolpenger var det ikke mange som lånte noen ører til...

        Jeg har egentlig mista troa på at dette kan gå bra, men nekter å innse det. Klassiske selvfornektelse.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Hvem tar annsvar og bearbeider denne mannen, noen må jo kjenne han..http://no.wikipedia.org/wiki/Hans_Rasmus_Astrup
          Er det han som var inne med noen kroner for hundre år sia? Rundt tida med Bohinen eller rundt Brogeland?
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 632

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Vi som mente at man budsjetterte med fri fantasi og monopolpenger var det ikke mange som lånte noen ører til...
            Du skal ha kudos for å se realitetene så klart!
            Selv var jeg skeptisk da jeg kom, men ganske avslappet da jeg gikk. Det hørtes jo ganske bra ut, det som ble sagt da.
            Hunter S. Thompson:

            There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Fugl1120: Jeg tror bare forskjellen på deg og meg er at jeg ser utbruddene for akkurat det de er, ventilering. Man kommer alltid tilbake. Og jeg ser ikke så mange negative ting at jeg gidder henge meg opp i det heller. Det jeg imidlertid ser stadig mer av er rein likegyldighet ovenfor LSK. Det siste klubben trenger er yppersteprester som setter ultimatum for hvordan man skal oppføre seg, mens den sunne galskapen sakte forvitrer. Er det ikke noe av det LSK er bygd på også?

              Slik er det å være supporter, det er irrasjonelt og fullstendig betingelsesløst. Og er du her inne er du uansett spesielt interessert, at det fortsatt er et levende forum bør settes pris på. Hva faen er bedre med intern skittkasting, har man ikke nok eksterne problemer?
              Jeg tror forskjellen på deg og meg er at når du mottar dårlige nyheter om klubben reagerer du med utbrudd, mens jeg blir skuffa i to minutter før jeg forsøker å tenke hvordan man kan snu dem til noe positivt. Et salg av Ruben trigger meg til å motbevise alle som tror at LSK legger seg ned og dør, jeg skal faen meg gjøre alt i min makt for at vi skal være en toppklubb i mange år framover. Ingen ting er umulig om alle trekker i samme retning og alle bidrar. Jeg skrev i forrige innlegg at ingen setter ultimatum for hvordan noen skal ordlegge seg. Men det klubben trenger nå er folk som plukker opp hansken og sier at "faen, dette skal vi klare!". De trenger ildsjeler som ringer hele slekta og alle som var med på russeballet og får de med på kamp. De trenger folk som kan gi gnisten tilbake til de som har resignert og tror at det er slutt. De trenger folk til å vekke næringslivet og formidle at nå må vi alle stå opp for klubben. Hvordan kan vi gjøre det på en måte som oppleves positivt for både dem og klubben? Mange lokale bedrifter går ikke særlig bra de heller, men man må prøve og tenke ut hvordan alle kan være med på å bidra til LSKs overlevelse.

              Som du sier er LSK en klubb bygd på lidenskap og samhold. Veien er kort mellom himmel og helvete blant supporterne, men man ser hvordan dårlige resultater over tid gradvis har brutt ned interessen for klubben. Nå står namsmann på døra og truer med konkurs hver dag og Espen må tigge til økonomiavdelingen for å få kjøpt inn såpe til dassen. Mer enn aldri før trenger klubben nå folk som markedsfører dem på en positiv måte og drar med folk. Om du ønsker å være en av dem er opp til deg, men dersom du virkelig ønsker LSK alt godt er det en langt mer konstruktiv måte å bidra på enn å påberope seg retten til shitsnakk og dårlig stemning på forumet.

              Forøvrig er det tydelig at salget av Ruben har vekket entusiasmen igjen etter et fullstendig dødt forum de siste ukene. Jeg håper vi sammen kan snu den entusiasmen til noe positivt, at vi nå kan vise at hele byen står opp for klubben vår og at samtlige kjenner sitt ansvar til å pushe så mange de kan på de neste hjemmekampene mot Brann, Sarpsborg 08 og Vålerenga. Godbitene kommer på løpende bånd, vi tar antagelig ikke seriegull men vi har enda gode muligheter i cupen. Vi tar Sarpsborg hjemme i kvarten, 50-50 om vi får semi hjemme som betyr masse penger. Vi har en av landets mest spennende unggutter i Lundemo, vi har lokalgutta Ringstad og Mikalsen, Kippe som elsker LSK, Petter som vraker Brann for å hjelpe til her, Riise som har blitt en ekte Fugl og mange fler. Mange er villige til å bidra til å skape en positiv bølge som forhåpentligvis kan generere både sportslig og økonomiske gevinster. Jeg utfordrer derfor samtlige til å kanalisere alle følelser knyttet til LSK mot positive tiltak som kan bidra til å bedre klubben. Kan du komme på noe du ​kan gjøre for at vi skal komme oss helskinna gjennom knipa og ha et slagkraftig lag i Tippeligaen neste år?
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av fotballfan
                De hentet Gustav Valsvik fra Sogndal i dag. Så de kommer ikke til og hente Stian.
                Valsvik er jo stopper, endrer ikke behovet dems for back.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Jeg tror forskjellen på deg og meg er at når du mottar dårlige nyheter om klubben reagerer du med utbrudd, mens jeg blir skuffa i to minutter før jeg forsøker å tenke hvordan man kan snu dem til noe positivt. Jeg utfordrer derfor samtlige til å kanalisere alle følelser knyttet til LSK mot positive tiltak som kan bidra til å bedre klubben. Kan du komme på noe du ​kan gjøre for at vi skal komme oss helskinna gjennom knipa og ha et slagkraftig lag i Tippeligaen neste år?
                  Hvilke utbrudd har jeg kommet med nå? Innlegget du opprinnelig svarte på var kun en generell betraktning fra min side, angående Ruben har jeg knapt orket skrive noe. Jeg deler heller ikke de verste dommedagsprofetiene som visse har. Leser du igjennom ting eller tar du mest ting ut av kontekst? Ser du etter dritt så finner du dritt, vettu.

                  Jeg kanaliserer min frustrasjon ved f.eks. å dra på de rekruttkamper jeg kan og gi nokså fyldige referat her inne, utenom å ha gitt det jeg mener er et helt greit engangbeløp til klubben. Hva har du gjort?

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2526

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Jeg vet at du, Børge og de andre superpessimistene er fugler tvers igjennom og ønsker klubben alt godt, men dere er faktisk med på å rasere klubben med det dere skriver her inne og antageligvis andre steder. Dersom møkka deres sprer seg og får fotfeste blant folk flest, DA kan vi snakke om slutten for klubben. Det er haugevis av folk som jobber rævva av seg, stort sett på dugnad, for å redde klubben fra en ekstremt reell konkurstrussel. I en normalsituasjon bør det være stor takhøyde når det gjelder diskusjoner rundt klubben, men det dere gjør nå, er rett og slett å pisse alle frivillige i trynet.

                    Om dere ikke er modne for å komme over på siden til oss som prøver å være positive i en vanskelig situasjon, kan dere i det minste legge vekk spikrene dere forsøker å hamre inn i LSK-kista.
                    Setter veldig pris på at du som representat for sportsklubben henger ut brukere ved nick som skyldige for å rasere sportsklubbens rykte og entusiasme. Det setter jeg virkelig pris på av hele mitt hjerte. Varmer å se at engasjement settes pris på.

                    Det viser, etter min mening, at takhøyden har forsvunnet som dugg for solen. Meninger som strider med sportsklubbens virke og utførelse av den daglige drift og disponeringer, er ikke velkommene. Og de meningene er altså de som kan slenge igjen kistelokket? Dette henger ikke på greip, Lars... Virkelig trist at det er slik det skal være.

                    Jeg tar derimot hintet og legger rett ned mitt engasjement og glede av å diskutere klubben. Har ikke tenkt å la meg få påtvunget skyld for at sportsklubben eventuelt går nedenom og hjem. Kommer sikkert til å lese litt, men å kommentere for andre som passer til det gjøre.

                    Takker for meg for enten en god stund (eller rett og slett for alltid her inn) - jeg rydder opp etter meg og overlater til andre å kun snakke positivt om klubben og nikke gjenkjennende til alt administrasjon og styret måtte ønske å gjøre. Min meninger er det ikke rom for.
                    Last edited by Børge; 16.07.2014, 23:53.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • klippen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 251

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Setter veldig pris på at du som representat for sportsklubben henger ut brukere ved nick som skyldige for å rasere sportsklubbens rykte og entusiasme. Det setter jeg virkelig pris på av hele mitt hjerte.

                      Det viser, etter min mening, at takhøyden har forsvunnet som dugg for solen. Meninger som strider med sportsklubbens virke og utførelse av den daglige drift og disponeringer, er ikke velkommene. Og de meningene er altså de som kan slenge igjen kistelokket? Dette henger ikke på greip, Lars... Virkelig trist at det er slik det skal være.

                      Jeg tar derimot hintet og legger rett ned mitt engasjement og glede av å diskutere klubben. Har ikke tenkt å la meg få påtvunget skyld for at sportsklubben eventuelt går nedenom og hjem. Kommer sikkert til å lese litt, men å kommentere for andre som passer til det gjøre.

                      Takker for meg for enten en god stund (eller rett og slett for alltid her inn) - jeg rydder opp etter meg og overlater til andre å kun snakke positivt om klubben og nikke gjenkjennende til alt administrasjon og styret måtte ønske å gjøre. Min meninger er det ikke rom for.
                      Situasjonen LSK står i er garantert frustrerende for utrolig mange som har hjerte sitt i klubben. Som Lars skriver bør det være stor takhøyde i en normalsituasjon, men pdd er ikke LSK i en normalsituasjoen men i en KRISESITUASJON. Noe det kan virke som mange har vanskelig for å forstå.

                      Jeg håper alle, også du Børge kan, kan være med å hjelpe klubben i riktig retning og om vi alle skulle være så heldig at klubben har klart å få hodet over vannet om noen mnd får man heller øke takhøyden og rette det kritiske røster mot klubben da. Akkurat nå har klubben mer enn nok med å holde hodet over vannet, og jeg håper flest mulig kan være med å bidra til at den overlever.

                      Jeg har ihvertfall lyst til å kunne gå på Åråsen å se LSK i mange år framover, og det tror jeg resten her inne også har.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Opprinnelig skrevet av knut
                        De som har oversikt (var det Torgeir Bjarmann tro?) sier at Sharif har bidratt mer enn nok, og at ingen bør føle seg "lurt" av uttalelsene han kom med en gang i tia.
                        Som om ikke han hadde slengt skrotumet på RB?

                        Ser hva jeg ser.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Setter veldig pris på at du som representat for sportsklubben henger ut brukere ved nick som skyldige for å rasere sportsklubbens rykte og entusiasme. Det setter jeg virkelig pris på av hele mitt hjerte. Varmer å se at engasjement settes pris på.

                          Det viser, etter min mening, at takhøyden har forsvunnet som dugg for solen. Meninger som strider med sportsklubbens virke og utførelse av den daglige drift og disponeringer, er ikke velkommene. Og de meningene er altså de som kan slenge igjen kistelokket? Dette henger ikke på greip, Lars... Virkelig trist at det er slik det skal være.

                          Jeg tar derimot hintet og legger rett ned mitt engasjement og glede av å diskutere klubben. Har ikke tenkt å la meg få påtvunget skyld for at sportsklubben eventuelt går nedenom og hjem. Kommer sikkert til å lese litt, men å kommentere for andre som passer til det gjøre.

                          Takker for meg for enten en god stund (eller rett og slett for alltid her inn) - jeg rydder opp etter meg og overlater til andre å kun snakke positivt om klubben og nikke gjenkjennende til alt administrasjon og styret måtte ønske å gjøre. Min meninger er det ikke rom for.
                          Snakk om og overreagere. Han gir da ingen ultimatum til hvordan du skal ytre deg, han gir sin mening om at mye negativt prat sprer seg og andre folk kan miste interressen.

                          Du vil gi kritikk og ha stor takhøyde, men du tåler tydeligvis ikke kritikk mot deg selv hvis det der er det som skal til at du tar hatten din og går.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9370

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Som om ikke han hadde slengt skrotumet på RB?

                            Ser hva jeg ser.
                            For all del; se gjerne bort fra et vel-menende, kanskje til og med informativt innlegg rundt Sharif sine faktiske bidrag til klubben (som jeg kunne utdypa, men nå ikke gidder). Men med argumentasjonen "Ser hva jeg ser" er det jo "kommentarfelta til vg og dagladet"-stil over det hele.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9370

                              @børge: Nå synes ikke jeg du og bengt snakker ned klubben på no særlig måte. Og siden jeg veit hvem dere begge er (stalker), så har jeg bare bedre ting å si om deres holdning til lsk utad av forumet kontra typ min egen. Jeg kjører for det meste røten galgenhumor og sarkasme, mens dere for det meste ser ut til å være positive.

                              Så da, blir det egentlig Lars som (i tillegg til ditt forrige og tydeligvis siste innlegg) overdriver.

                              Men hvor sterkt slår det egentlig at det kommer fra Lars? Det kan han sikkert svare på. Tror ikke han sitter med en lsk-pin og har klarrert "angrepet" sitt med sportsklubben. Tror han egentlig bare er lei av å se den frivillige jobben han gjør is taking hits og akkurat med postene deres "så var begeret nådd". Kunne jo vært meg han sa det til i en anna setting. Da hadde jeg tatt det litt innover meg (sånn som at jeg roa ned Haglund trash-talket da han signerte ny kontrakt før sesongen, fordi det gav mening (tror superbøffel og reka gjorde det samme for den generelle stemningen sin del her inne, og det funka jo (men nå er vi tilbake ))) siden jeg veit hvem Lars er, hvor seriøs han er og hva han står for, men fuck it; han hadde da ikke stilna meg.

                              Hadde dessuten dobbeltnicka som Lars3 og gitt han tommel ned til alt!

                              Avslutter med et sitat fra en klok mann:

                              With so much drama in the L.B.C
                              It's kinda hard being Snop D-O-double-G

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9370

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Åkey. Hvem har fjerna b-er fra tittelen på denna tråden?

                                Het tidligere 'sportsklubbbens økonomiske situasjon' mot 'sportsklubens økonomiske situasjon' nå. En b er femi. Gi meg to b-er tilbake, sånn at det blir tre! Så blir'e litt punch!
                                Faen! Nå heter tråden 'sportsklubbens økonomiske situasjon'.

                                Gi meg en b til tilbake! Hvis ikke blirre detta på'rei!
                                Spoiler:



                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Faen! Nå heter tråden 'sportsklubbens økonomiske situasjon'.

                                  Gi meg en b til tilbake! Hvis ikke blirre detta på'rei!
                                  Spoiler:



                                  Kjell T. Ring fikser sikkert en poll!

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Kjell T. Ring fikser sikkert en poll!
                                    Hørte jeg poll?
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Oldtimer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2011
                                      • 316

                                      Kanskje litt på siden, men leser i Aftenposten i dag at Haugesund er fornøyd m sine sponsorinntekter på ca 40 mill i år

                                      Hva har LSK fått inn til sammenligning ?

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Fugl1120, før du begynner å belære oss supportere som er leie og "negative" her på forumet, så synes jeg du skal belære vår kjære trener først: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7482470.ece

                                        Han er ikke akkurat så fryktelig positiv.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13244

                                          Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                                          Kanskje litt på siden, men leser i Aftenposten i dag at Haugesund er fornøyd m sine sponsorinntekter på ca 40 mill i år

                                          Hva har LSK fått inn til sammenligning ?
                                          Med en tredjeplass i fjor er det lett å hente penger. Vi kan ikke forvente å dra inn førti millioner når vi ligger an til nedrykk hvert bidige år.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎