Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2001

    Opprinnelig skrevet av Lillelord

    Moen Foss har virket solid de kampene han har spilt, men mangler kanskje x-faktoren til de andre. Ville ikke bekymret meg nevneverdig om han av en eller annen grunn startet første seriekamp, da er jeg mer usikker på Uba (selv om jeg har sansen for ham, kan bli veldig bra hvis han får spilt seg varm i trøya).
    Enig i Moen Foss. Som spillertype tror jeg Uba er en du aldri vil bli helt trygg på. For mye tut og kjør framover, med høy risiko med ball. Er gjerne sånn, jo høyere oppside, jo høyere nedside. På en måte Rangers rake motsetning, på en annen måte mer av det samme.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3319

      Spillertypen Va er jo nettopp det klubben trenger. En liten frekk faen som kan skape uro og kål i motstanderen.

      Så er jo spørsmålet om dette er er typisk 4.,5.,6. valg, fritt tatt fra lista over aktuelle kandidater i fremre treer.
      Håper selvsagt på en solskinnshistorie, men kjenner jeg er skeptisk. Føler litt at vi tar det vi kunne få, som var tilgjengelig nå før overgangsvinduet stenger.

      Uansett, velkommen!

      Kommentar

      • AB40
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2015
        • 52

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        I kategorien julegaver, må denne regnes på nivå med hjemmestrikka sokker fra Tante Berit.

        Regner med at vi snakker lån med opsjon på kjøp. Det lå en "foreløpig"-formulering som tyder på at vi kan ta over spilleren etter hvert hvis ønskelig. Dette er definitivt ikke noe som matcher Sves sine utsagn om at man ikke kom til å handle hvis man ikke fikk noe bedre enn de man har fra start. Her snakker vi om en spiller som ikke har klart å spille seg til fast plass på det 4. beste laget i Sverige, altså et lag som endte på plassen bak laget som ble grisebanka av Molde i Europaleague. Nå kan det være mange grunner til at man ikke får det til i en enkelt klubb. 16 landskamper lar seg høre, men vi snakker Angola, som er rangert på nivå med Kypros på Fifa rankingen.

        Etter Westerberg har jeg sluttet å tro på skrytevideoer på youtube, så ta alt med en klype salt. Klippene viser en spiller som virker brukbart rask, ok pluss teknisk, lavt tyngdepunkt (med 166 over bakken skal det litt til å ha noe annet), noen kjappe volleyskudd og faktisk et par headinger i mål. Jeg hadde ønsket meg en mann som kunne gå rett inn på kant og med det la Kito tre ned i midtbaneleddet, men her er jeg skeptisk. Sikkert en helt ok spiller som kan avlaste Skogvold og muligens TLO, men med mindre han overrasker stort, neppe en spiller for startoppstillingen. Mulig han har den etterlyste x-faktor når vi trenger å endre kampbildet.

        https://www.youtube.com/watch?app=de...e=emb_imp_woyt


        Beskrives som en litt mer bestemt Tobias Svendsen, som jo er en spillertype mange har ment vi burde ha i troppen. Er veldig glad for å få inn en sånn type jeg, men er enig i at dette igjen ikke er akkurat det man har kommunisert ut mtp ferdighetsnivå. Fryktet først et kjøp av en 25-åring uten videresalgspotensiale, men det er jo kun et utlån, kanskje heldigvis.

        uansett er jeg fornøyd med å få en type inn, bare håper det blir bedre en Kosi og fortsatt håper jeg på mer, selv om det virker umulig.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7027

          Opprinnelig skrevet av Dumbo
          Det er vel mye som tyder på at overgangsmarkedet ble langt mer utfordrende enn det Mesfin & Co hadde sett for seg. Vi får være takknemlige for den ene harde pakken vi fikk i form av Kitolano.
          Tja, hva er et utfordrende overgangsmarked, var det plutselig ingen spillere som er gode nok?
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            Opprinnelig skrevet av AB40



            Beskrives som en litt mer bestemt Tobias Svendsen, som jo er en spillertype mange har ment vi burde ha i troppen. Er veldig glad for å få inn en sånn type jeg, men er enig i at dette igjen ikke er akkurat det man har kommunisert ut mtp ferdighetsnivå. Fryktet først et kjøp av en 25-åring uten videresalgspotensiale, men det er jo kun et utlån, kanskje heldigvis.

            uansett er jeg fornøyd med å få en type inn, bare håper det blir bedre en Kosi og fortsatt håper jeg på mer, selv om det virker umulig.
            Er overhodet ikke negativ til typen spiller. Enig i at vi trenger noe sånt. Er derimot skeptisk til nivå. Samtidig, lån ut juli er jo nesten som et prøvespill å regne. Slår han til er prisen overkommelig, flopper han så har kosten vært liten. Han har fortsatt et videresalgspotensiale i den alderen, men ikke noen megaoppside. Vi må ha spillere i den alderen også.

            Kommentar

            • Dumbo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 463

              Opprinnelig skrevet av trigz

              Tja, hva er et utfordrende overgangsmarked, var det plutselig ingen spillere som er gode nok?
              Antar at problemet ikke er å finne spillere som er gode nok, men å betale lønnen de krever.

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 251

                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                Antar at problemet ikke er å finne spillere som er gode nok, men å betale lønnen de krever.
                I tillegg er det vel andre lag inne i bildet, lag som ofte betaler mer i lønn enn hva vi gjør.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3318

                  Opprinnelig skrevet av LS89
                  Spillertypen Va er jo nettopp det klubben trenger. En liten frekk faen som kan skape uro og kål i motstanderen.

                  Så er jo spørsmålet om dette er er typisk 4.,5.,6. valg, fritt tatt fra lista over aktuelle kandidater i fremre treer.
                  Håper selvsagt på en solskinnshistorie, men kjenner jeg er skeptisk. Føler litt at vi tar det vi kunne få, som var tilgjengelig nå før overgangsvinduet stenger.

                  Uansett, velkommen!
                  Det kan være at klubben nå har hevet lista for hva de leter etter, men sliter med å få disse innenfor klubbens rammer da de konkurrerer med mer pengesterke klubber. Hadde klubben lagt lista på talentfulle PostNord-spillere, så kunne man hentet førstevalgene på alle plasser, men dersom man ser på øvre nivå i Skandinavia, så er konkurransen mye hardere.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Det kan være at klubben nå har hevet lista for hva de leter etter, men sliter med å få disse innenfor klubbens rammer da de konkurrerer med mer pengesterke klubber. Hadde klubben lagt lista på talentfulle PostNord-spillere, så kunne man hentet førstevalgene på alle plasser, men dersom man ser på øvre nivå i Skandinavia, så er konkurransen mye hardere.
                    Virker som en sannsynlig og fair oppsummering. Hvis 9(?) mill (og sannsynlig videresalgsklausul) ikke er godt nok for Aalesund for en tenåring som ser bra ut, men ikke har hatt sitt gjennombrudd ennå, så sier det en del om markedet vi står i. Det handler både om lønn og overgangssummer.

                    Ønsker meg først og fremst en klar utfordrer på indreløper posisjon. Det kan være en kant/ving som frigjør Kito til indreløper. Synes førsteelver ser relativt bra ut nå, men begynner å bli skeptisk til bredden. Kollapsen mot slutten mot Stabæææææk var skremmende. Plutselig så en del sikre andrevalg veldig usikre ut. Hva gjelder Karlin, glem 2024, prep ham for 2025. Seferi, lån ham ut og glem ham. Kontrakten går vel ut etter sesongen, lite som tyder på at han skal ta nivået. Synd, har sansen for ham i de små glimtene han viser, men de har stort sett vært i januar.

                    Finner ellers litt glede i å se Enga få grisebank av svensker i generalprøven. Morsomt i seg selv, men må være skremmende med tanke på at norske lag stort sett har høvla over svenske i sesongoppkjøringa. Litt skadefryd også over bartenes 0-5 mot Vikingene. Det må være andre som er mye mer betenkt over generalprøven enn det vi er.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3164

                      Først helt nylig, lenge etter at LSK og Molde hadde budt rundt 9 og 10 mill for Moktar Diop, har AaFK gitt klare signaler om at de krever eller venter seg opp mot 20 mill (!) for denne spilleren. En spiller vi nå ikke er veldig interessert i lenger, med KP klar fra januar.

                      Og ja, LSK har klare, bindende avtaler med klubben og akademiet til begge nigerianerne (både Lyon og Glimt var ute etter spissen KP/Ariheri, men for seint). Så vidt jeg veit har vi alt betalt halve kjøpesummen.

                      Et annet eksempel på markedsprisene for tida er at Paulos Abraham, som gikk fra Groningen til IFK, skal ha hatt 4 mill i lønn i Groningen. Vi hadde ikke snakket verken med spiller eller klubb, men bare forhørt oss med agenten hans. Oppslaget om sterk LSK-interesse og konkurranse med IFK i svensk presse er sterkt overdreven spekulasjon - ikke uvanlig verken for svenske eller norske media.

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 251

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Først helt nylig, lenge etter at LSK og Molde hadde budt rundt 9 og 10 mill for Moktar Diop, har AaFK gitt klare signaler om at de krever eller venter seg opp mot 20 mill (!) for denne spilleren. En spiller vi nå ikke er veldig interessert i lenger, med KP klar fra januar.

                        Og ja, LSK har klare, bindende avtaler med klubben og akademiet til begge nigerianerne (både Lyon og Glimt var ute etter spissen KP/Ariheri, men for seint). Så vidt jeg veit har vi alt betalt halve kjøpesummen.
                        (...)
                        Ja, har hørt om Glimt-interessen selv. Heldigvis er Aneke ryddig. Jeg slapper uansett ikke helt av før han har fylt 18 og kontrakten er signert.

                        Kommentar

                        • Håvard Ottesen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2012
                          • 126

                          Spennende å se om vi går inn i sesongen nå med kun en omskolert Uba som høyreback-alternativ.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Aug 2013
                            • 130

                            Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                            Spennende å se om vi går inn i sesongen nå med kun en omskolert Uba som høyreback-alternativ.
                            Ja, det er jo litt kjipt men ikke helt utypisk om LSK havner med kun et alternativ på høyre side i halve sesongen etter å ha signert Erling, forlenget med Ranger og "sluppet" Edh til Sverige.
                            Syns Uba ser spennende ut jeg altså, men han er vel neppe førstevalg og heller ikke akkurat utlært på den plassen... men men, kanskje han kan bli helt fantastisk om han bare får 8-10 kamper på å øve

                            Kommentar

                            • Dumbo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2004
                              • 463

                              Opprinnelig skrevet av EPA

                              Ja, det er jo litt kjipt men ikke helt utypisk om LSK havner med kun et alternativ på høyre side i halve sesongen etter å ha signert Erling, forlenget med Ranger og "sluppet" Edh til Sverige.
                              Syns Uba ser spennende ut jeg altså, men han er vel neppe førstevalg og heller ikke akkurat utlært på den plassen... men men, kanskje han kan bli helt fantastisk om han bare får 8-10 kamper på å øve
                              Ja, det blir som med Skogvold. Unge spillere utvikler seg bedre på banen enn på benken eller tribunen.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2857

                                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                Ja, det blir som med Skogvold. Unge spillere utvikler seg bedre på banen enn på benken eller tribunen.
                                Ingen utvikler seg på benk eller tribune. Men med en god treningshverdag med gode og erfarne spillere rundt seg utvikler de seg også godt på treningsfeltet.

                                Kommentar

                                • EPA
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2013
                                  • 130

                                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                                  Ja, det blir som med Skogvold. Unge spillere utvikler seg bedre på banen enn på benken eller tribunen.
                                  Match er uten tvil beste utviklingssituasjon og har isolert sett ikke noe problem med å ha endel spillere som får 15-20 minutter for å kjenne på nivået og utvikle seg fortere enn man gjør på feltet. Ulempen er at dersom vi skal fortsette å starte spillere som ikke er på nivå, eller ikke har bevist at de holder det i lengden blir det vanskelig å klatre på tabellen.
                                  Jeg har et lite håp om en medalje før vi igjen forsvinner ned igjen til å kjempe om å unngå nedrykk, og da kan vi ikke gjøre dette hver eneste sesong.

                                  Jeg er dessverre rimelig sikker på at om vi skal klare å holde følge med, og karre oss fast i toppen er vi avhengig av å komme oss ut i Europa og få en økonomi som ligger blandt de 3-4 rikeste klubbene. Skjer ikke det vil vi sakte men sikkert falle bakover på tabellen igjen, for det er synd men sant... Penger er den største faktoren for å lykkes (mulig å fucke opp med penger også, men nesten umulig å vinne uten.. spesielt i lengden).

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1206

                                    Blir spennende å se om vi blir med i kampen om Markus Karlsbakk, nå som bud har tikket inn.
                                    Kan spille både sentralt og venstre ving om vi skal stole på Transfermarkt

                                    Kommentar

                                    • EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2013
                                      • 130

                                      Mangler vi en spiller i startoppstillinga til sykestua FK?
                                      Eric Larsson
                                      Right-Back
                                      32 bruise Mar 23, 2024 Apr 15, 2024 3

                                      ?

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4284

                                        Opprinnelig skrevet av EPA
                                        Mangler vi en spiller i startoppstillinga til sykestua FK?
                                        Eric Larsson
                                        Right-Back
                                        32 bruise Mar 23, 2024 Apr 15, 2024 3

                                        ?
                                        Ute med blåmerke fram til midten av april? Virker litt veik.

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3164

                                          Får iallfall håpe Eric Larsson, hvis det blir han, viser seg å være mer Christoffer Andersson enn Jesper Westerberg....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎