Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2018
    • 438

    Er en veldig interessant artikkel i dagens RB:
    https://www.rb.no/to-brikker-mangler...o/5-43-1528253

    Ifølge Sves er dette dette sannsynlige startlaget i april med dagens stall:
    Craninx (Christiansen) – Ranger (Edh), Ogbu, Slørdahl (Garnås), Dragsnes – Kairinen (Krogstad), Mathew, Åsen – Helland, Lehne Olsen, Svendsen (Gustafsson).

    Ifølge Sves er det Slørdahl som har vært best ved siden av Ogbu på treningene så langt, og som innehar den 2. midtstopperplassen om ikke det kommer inn en ny midtstopper. Og så er det Edh som har spilt på høyreback i tillegg til Ranger. Edh har ifølge artikkelen gjort store fremskritt.
    Mye annet snacks i artikkelen også.

    Spennende nyheter.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3141

      Opprinnelig skrevet av Fugggel
      Jeg vet ikke helt hva din definisjon av uforløst potensial er
      I forhold til Rafn er det at han ikke fikk lov til å spille på den plassen han bør spille, med en kvalitetsspiller foran seg. Skulle veldig gjerne sett han på høyre back med Helland foran seg.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3320

        Erik Tobias ikke medregnet i det hele tatt? Utlån på trappene?

        Kommentar

        • fredpet76
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2004
          • 1206

          Opprinnelig skrevet av banan
          Er en veldig interessant artikkel i dagens RB:
          https://www.rb.no/to-brikker-mangler...o/5-43-1528253

          Ifølge Sves er dette dette sannsynlige startlaget i april med dagens stall:
          Craninx (Christiansen) – Ranger (Edh), Ogbu, Slørdahl (Garnås), Dragsnes – Kairinen (Krogstad), Mathew, Åsen – Helland, Lehne Olsen, Svendsen (Gustafsson).

          Ifølge Sves er det Slørdahl som har vært best ved siden av Ogbu på treningene så langt, og som innehar den 2. midtstopperplassen om ikke det kommer inn en ny midtstopper. Og så er det Edh som har spilt på høyreback i tillegg til Ranger. Edh har ifølge artikkelen gjort store fremskritt.
          Mye annet snacks i artikkelen også.

          Spennende nyheter.
          Det står også at Apipon Tongnoy de to siste ukene har trent med Bærum med tanke på et mulig utlån. Se heller ikke bort fra at Knudsen kan bli lånt ut. Flere klubber i Obos-ligaen, blant annet Ull/Kisa og Strømmen, har vist interesse.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            Opprinnelig skrevet av G-Man

            Ser poenget ditt, men samtidig er det ikke så enkelt:

            Ja, han fremsto tidvis for dårlig fremover, men det skyldes mye at han ble tvunget til å spille på feil side, og dermed enten konsekvent måtte vende innover, eller forsøke å slå inn med den dårligste foten. Det hører også med til historien at Simen ofte tok med seg ballen fremover, og ofte åpnet luker for andre.

            Ja, han kunne fremstå i overkant safe, men gi meg heller det enn en Melga som konsekvent ble overløpt og måtte reddes av DG - med de negative konsekvensene det fikk for angrepsspillet vårt.

            Ja, han kunne kommet mer på overlapp, men hadde samtidig primært et defensivt ansvar, og en kant foran seg som ikke tok særlig defensivt ansvar. Om Simen spiller på høyre side, og har en ballsikker spiller som Helland foran seg, så ville dette argumentet ha forsvunnet som dugg for sola.

            Billig, lojal og oppofrende, med et stort uforløst potensiale, hvor skal vi legge lista om ikke det er bra nok?

            Liker Rafn som person, men til alle dere som forklarer hans svakheter offensivt med at han spilte på feil side: Hvor mange gode innlegg han han slått fra HB? Han har i sin tid i LSK spilt mange kamper på rett side også. Min frustrasjon med Rafn offensivt kan oppsummeres i to formuleringer: 1. Hvorfor i "****" legger du ikke inn da mann??? 2. Hvordan er det mulig å slå så dårlige innlegg??? Han stoppet nesten alltid opp og slo en støttepasning. Innleggene havnet stort sett enten bak mål eller til innkast på motsatt. Uansett side. Til hans forsvar: Noen knallkamper defensivt, og et par strålende raid hver sesong.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 487

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              I forhold til Rafn er det at han ikke fikk lov til å spille på den plassen han bør spille, med en kvalitetsspiller foran seg. Skulle veldig gjerne sett han på høyre back med Helland foran seg.
              Nå har han jo spilt på høyreback også uten å imponere nevneverdig.
              Rafn er en hedersmann, men streken er satt i hans lsk karriere. Og håper ikke den streken viskes ut ;-)

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1324

                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                Nå har han jo spilt på høyreback også uten å imponere nevneverdig.
                Rafn er en hedersmann, men streken er satt i hans lsk karriere. Og håper ikke den streken viskes ut ;-)
                Han har jo spilt høyreback og imponert også! I 2018-sesongen, var det vel, var han blant våre bedre spillere.

                Hvordan han framstod i 2019-sesongen er et argument jeg kan skjønne. Han var tydelig prega av motgangen, i likhet med mesteparten av laget. Hvis trenerteamet mener han ikke har den rette innstillinga eller den mentale styrken som trengs - og at det vil smitte over på resten av gruppa - forstår jeg godt at det trengs en annen spiller. Det er tydelig at Bakke vil endre kulturen i gruppa.

                Reint fotballmessig mener jeg Rafn er god nok for et år til. Han har vært dårlig i ganske lange perioder tidligere, men han har stort sett vært solid for oss. Dessuten vil det ta kort tid å akklimatisere ham i gruppa og spillesystemet siden han var her inntil nylig.

                Kommentar

                • Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 487

                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                  Han har jo spilt høyreback og imponert også! I 2018-sesongen, var det vel, var han blant våre bedre spillere.

                  Hvordan han framstod i 2019-sesongen er et argument jeg kan skjønne. Han var tydelig prega av motgangen, i likhet med mesteparten av laget. Hvis trenerteamet mener han ikke har den rette innstillinga eller den mentale styrken som trengs - og at det vil smitte over på resten av gruppa - forstår jeg godt at det trengs en annen spiller. Det er tydelig at Bakke vil endre kulturen i gruppa.

                  Reint fotballmessig mener jeg Rafn er god nok for et år til. Han har vært dårlig i ganske lange perioder tidligere, men han har stort sett vært solid for oss. Dessuten vil det ta kort tid å akklimatisere ham i gruppa og spillesystemet siden han var her inntil nylig.
                  Det må du få lov til å mene. Jeg mener han aldri har har vært spesielt bra, han har noen enkelt kamper. Men sjeldent prestasjon over tid.

                  jeg mener det ikke vil stå i stil til den satsningen vi bedriver nå, det finnes masse alternativer som er bedre både i Norge og i Skandinavia. Jeg antar at det i hovedsak er det Skandinaviske markedet man sjekker ut. Og der er ikke den nevnte akklimatiseringen et stort problem.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3320

                    Rafn er en hedersmann, men som fotballspiller på øverste nivået og de stegene klubben tar, bør Rafn overhodet ikke været et reelt alternativ. God i enkeltkamper, men totalen er altfor dårlig.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1324

                      Opprinnelig skrevet av Fugggel


                      jeg mener det ikke vil stå i stil til den satsningen vi bedriver nå, det finnes masse alternativer som er bedre både i Norge og i Skandinavia. Jeg antar at det i hovedsak er det Skandinaviske markedet man sjekker ut. Og der er ikke den nevnte akklimatiseringen et stort problem.
                      Nei, det er absolutt ikke optimalt å hente Rafn tilbake igjen, det er jeg helt enig i. Siden han allerede er sendt ut en gang er det klart at klubben vil ha inn en bedre spiller i posisjonen hans. Det er jeg helt for!

                      Det er den andre delen av innlegget ditt jeg tviler mere på. At det snart er mars og at vi bare har en høyreback i troppen tyder veldig på at vi ikke har fått tak i første- andre- eller tredjevalget vårt, og det er heller ikke noen rykter eller rapporter om spillere vi ønsker oss. Markedet, i Norge i alle fall, virker knusktørt, og det er ingen som veit når vi kan hente utenlandske spillere igjen.

                      Kommentar

                      • Fugggel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2020
                        • 487

                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                        Nei, det er absolutt ikke optimalt å hente Rafn tilbake igjen, det er jeg helt enig i. Siden han allerede er sendt ut en gang er det klart at klubben vil ha inn en bedre spiller i posisjonen hans. Det er jeg helt for!

                        Det er den andre delen av innlegget ditt jeg tviler mere på. At det snart er mars og at vi bare har en høyreback i troppen tyder veldig på at vi ikke har fått tak i første- andre- eller tredjevalget vårt, og det er heller ikke noen rykter eller rapporter om spillere vi ønsker oss. Markedet, i Norge i alle fall, virker knusktørt, og det er ingen som veit når vi kan hente utenlandske spillere igjen.
                        Tror ikke det er mer dramatisk enn at vi ikke får hentet den vi vil ha før grensene er åpnet, har kun vært et rykte rundt en norsk Hb og det er Eid. Dette er kritisk om grensen fortsetter å være stengt. Siste jeg leste er at den er stengt ut mars i første omgang, dersom grensen åpnes da tipper jeg det skjer noe ganske fort.


                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 445

                          Hva legger dere i at grensa nå er stengt? Er den mer stengt nå enn for en måned sida? Er det dermed ikke lenger lov å komme til norge, sitte 7-14 dager i karantene og testes som det har vært fram til nå?
                          Skulle ikke B/G på treningsleir til Spania? Er grensene bare stengt inn i Norge?

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 487

                            Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                            Hva legger dere i at grensa nå er stengt? Er den mer stengt nå enn for en måned sida? Er det dermed ikke lenger lov å komme til norge, sitte 7-14 dager i karantene og testes som det har vært fram til nå?
                            Skulle ikke B/G på treningsleir til Spania? Er grensene bare stengt inn i Norge?
                            I fotballen’s tilfelle kan man ikke hente spillere som ikke er norske ettersom at de ikke kommer inn, man kan dog hente utenlandske spillere gitt at de spilte i Norge i fjor. Feks at Sarpsborg hentet Dyrestam, han fikk komme inn fra Sverige ettersom at han spilte i Norge i fjor.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 799

                              Interessante regler som virker svakt begrunnet, rett og slett.

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 445

                                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                I fotballen’s tilfelle kan man ikke hente spillere som ikke er norske ettersom at de ikke kommer inn, man kan dog hente utenlandske spillere gitt at de spilte i Norge i fjor. Feks at Sarpsborg hentet Dyrestam, han fikk komme inn fra Sverige ettersom at han spilte i Norge i fjor.
                                spesialregler for fotballen detta eller? Høres jo helt merkelig ut, er man ikke lenger en smittefare hvis man spilte første halvdel av 2020 og blei solgt forrige sommer f.eks? Skulle likt å høre den vitenskapelige begrunnelsen bak detta unntaket...

                                Veit du noe om hvor lenge detta er forespeila å vare? Mulighet for oppmykning før vinduet stenger? Innskrenker jo mulighetene noe voldsomt!

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 487

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                  spesialregler for fotballen detta eller? Høres jo helt merkelig ut, er man ikke lenger en smittefare hvis man spilte første halvdel av 2020 og blei solgt forrige sommer f.eks? Skulle likt å høre den vitenskapelige begrunnelsen bak detta unntaket...

                                  Veit du noe om hvor lenge detta er forespeila å vare? Mulighet for oppmykning før vinduet stenger? Innskrenker jo mulighetene noe voldsomt!
                                  Ingen spesialregler, litt dårlig forklaring fra meg. Dette gjelder kun kontraktløsespillere som hadde en norsk klubb som sin siste.

                                  Stengte grenser gjelder så vidt jeg vet ut mars i første omgang, dette gjelder for alle.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3933

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                    Stengte grenser gjelder så vidt jeg vet ut mars i første omgang, dette gjelder for alle.
                                    Innreise til Norge og koronavirus - spørsmål og svar

                                    Artikkel | Sist oppdatert: 24.02.2021

                                    Regjeringen vil fortløpende vurdere (min utheving) om smittesituasjonen tilsier at disse innstramningene kan oppheves eller endres.


                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 445

                                      Sånn jeg forstår det litt lenger opp i artikkelen du linker er det fortsatt mulig for flere typer arbeidsreisende?
                                      Prøvde å tegne på et screenshot her, pkt 1 under unntakene vil jo gjelde hvis en spiller får kontrakt med oss, at vi kjøper noen uten å skulle ha dem på prøvespill f.eks.
                                      pkt 2 må da gjelde for stort sett alle fotballspillere som skal reise et sted for å signere kontrakt, altså forretningsreisende?
                                      og pkt 3 kan da gjelde særs mange? eller misforstår jeg hele greia, jeg klarer ikke å se at ikke disse unntakene gjør det mulig å hente hvem det måtte være innen EU/schengen hvertfall?

                                      32.jpg

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3933

                                        Der du har streket under står det "kan ikke reise inn til Norge nå", så det er ingen mulige unntak i vårt eventuelle tilfelle, slik jeg oppfatter det. Det som omtales tidligere er vel "samfunnskritiske" arbeidsreiser. Og selv om fotball er langt viktigere enn et spørsmål om liv og død, i følge legendariske Bill Shankly, tror jeg neppe Bent Høie mener at det at vi trenger en høyreback er samfunnskritisk! Poenget mitt var å vise til at det ikke virker som det er satt noen dato for hvor lenge grensen skal være stengt, men at dette vurderes mer eller mindre fortløpende. Slik det jo er med så mye i disse coronatider.
                                        Last edited by DoubleHi5; 24.02.2021, 22:54.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Der du har streket under står det "kan ikke reise inn til Norge nå", så det er ingen mulige unntak i vårt eventuelle tilfelle, slik jeg oppfatter det. Det som omtales tidligere er vel "samfunnskritiske" arbeidsreiser. Og selv om fotball er langt viktigere enn et spørsmål om liv og død, i følge legendariske Bill Shankly, tror jeg neppe Bent Høie mener at det at vi trenger en høyreback er samfunnskritisk! Poenget mitt var å vise til at det ikke virker som det er satt noen dato for hvor lenge grensen skal være stengt, men at dette vurderes mer eller mindre fortløpende. Slik det jo er med så mye i disse coronatider.
                                          De tre nederste han har streka under er unntakene.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎