Diskusjon rundt UFC/UL/Ultras

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Du skal foressten være litt forsiktig med å uttale deg om 'undergruppenes egne sanger som resten av feltet ikke ble med på'.
    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Liker veldig godt den "ultras uniformeringen" din, når ble svart hette genser og LSK retro skjerf en uniformering? Sist jeg sjekket er det ett stort anntall på feltet som bruker akkurat det samme skjerfet.
    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Du derimot er veldig selvmotsigende. Du kritiserer ultras for å skrike høyt om at stemingen var bedre før, men samtidig har du temmelig bastante meninger om at dagens forsanger gjør en vel så god jobb, og at stemningen på Felt C er bedre enn før.
    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Forklare ryggdans gidder jeg ikke ettersom det er gjort 1000 ganger før, blir nesten samme som klesdebatten.
    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Ikke greit å begynne å bli gammel tror jeg....
    Jeg gjentar hva jeg tidligere har skrevet; ved å vise en mer ydmyk side er sjansen større for at dere blir akseptert blant meningmann. Jeg tror ikke dere to helt forstår hva jeg legger i dette...
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Jeg gjentar hva jeg tidligere har skrevet; ved å vise en mer ydmyk side er sjansen større for at dere blir akseptert blant meningmann. Jeg tror ikke dere to helt forstår hva jeg legger i dette...
      Bryr meg ikke så veldig uansett, så det går fint det..
      ..................

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Bryr meg ikke så veldig uansett, så det går fint det..
        Da fikk jeg en bekreftelse på det jeg lenge har trodd, at dere egentlig ikke bryr dere noe om hvordan dere blir oppfattet. Med den holdningen er det nok ingen vei tilbake for deg. Kanskje like greit...
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Mr.Bird
          Medlem
          Møteplager
          • Mar 2009
          • 76

          Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Fordi hvit fresher opp flaggene i ganske stor grad. Har du foressten glemt de gule/hvite fra kasterullene fra KFL i serieåpninga mot FFK hjemme i 2004? Har også sett noen storflagg i samme farger. Ikke greit å begynne å bli gammel tror jeg....
          Var vel noen hvite kasteruller mot Rosenborg hjemme i år??!!
          MCMXVII

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
            Var vel noen hvite kasteruller mot Rosenborg hjemme i år??!!
            Nei.. Det var det ikke... Bra observert!!

            FFK hjemme 2004..
            Last edited by _Jonern; 10.05.2009, 19:34.
            ..................

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4376

              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Da fikk jeg en bekreftelse på det jeg lenge har trodd, at dere egentlig ikke bryr dere noe om hvordan dere blir oppfattet. Med den holdningen er det nok ingen vei tilbake for deg. Kanskje like greit...
              Dere? Jeg står som enkeltperson jeg. Er ikke med i noen gruppe..

              Hva mener du med veien tilbake egentlig? Til Kanarifeltet?? Jeg sitter heller med flotte typer på SS tribunen, enn å stå blandt klovnehatter og hestehoder på feltet. Så da er vel alle happy
              ..................

              Kommentar

              • Mr.Bird
                Medlem
                Møteplager
                • Mar 2009
                • 76

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Nei, har jeg sagt det eller??
                Var mer ment som å påpeke det du nevnte om hvite flagg, kasteruller osv. De ble brukt noen få ruller mot Rosenborg som var hvite. Er enig med deg at hvit fresher opp flaggene! Var ikke ment MOT deg
                MCMXVII

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Jeg gjentar hva jeg tidligere har skrevet; ved å vise en mer ydmyk side er sjansen større for at dere blir akseptert blant meningmann. Jeg tror ikke dere to helt forstår hva jeg legger i dette...
                  Du hevder det har blitt bedre stemning uten ultras og trekker spesielt fram felt C (der UFC sto en gang i en svunnen tid) som et sted det har blitt bedre. Du mener den visuelle støtten er bedre uten ultras og ultras ikke savnet i det hele tatt på feltet. Du slenger med leppa om at du ikke hører en dritt fra ultrasene på Åråsen og spør om ikke det må bety at de er ræva. Du kritiserer klærne ultras går i, men forsvarer tåpelige hodeplagg som om det skulle vært noe mer LSK-relevant. Du påberoper deg definisjonsmakt over hvilke bannere som støtter LSK og hvilke som ikke gjør det. Du mener det er selvmotsigende å si at man synes Tony/Tommy var bedre forsangere enn de vi har nå uten at det betyr kritikk av Rønnern & co, men slår selv nærmest fast at de vi har nå er bedre. Du klager over at Ultras bruker hvitt i noen av sine flagg og ignorerer at KFL har gjort det samme. Det hele ender opp med at du konkluderer med at ballen ligger hos ultras og at det kun er de som må forandre seg.

                  ...og så mener du at Ultras skal være mer ydmyke. Snakk om selvinnsikt!
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    ...og så mener du at Ultras skal være mer ydmyke. Snakk om selvinnsikt!
                    Ja, du har så rett. Det er jo selvsagt resten av medlemsmassen i KFL som er problemet her. Det er styret i KFL som er roten til alt ondt, osv.

                    Hvorvidt jeg er ydmyk eller ikke hjelper dessverre ikke ultras en pøkk. Ballen ligger ikke hos meg...
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Ja, du har så rett. Det er jo selvsagt resten av medlemsmassen i KFL som er problemet her. Det er styret i KFL som er roten til alt ondt, osv.

                      Hvorvidt jeg er ydmyk eller ikke hjelper dessverre ikke ultras en pøkk. Ballen ligger ikke hos meg...
                      Er det snakk om å komme tilbake på feltet det du sikter til?

                      Og hvorfor må ultras skjerpe seg?

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Er det snakk om å komme tilbake på feltet det du sikter til?

                        Og hvorfor må ultras skjerpe seg?
                        Tilbake på feltet?
                        Ja

                        Ultras må skjerpe seg?
                        Såvidt meg bekjent er de utestengt, så svaret sier seg vel selv.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Tilbake på feltet?
                          Ja

                          Ultras må skjerpe seg?
                          Såvidt meg bekjent er de utestengt, så svaret sier seg vel selv.
                          De er vel ikke utestengt..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            De er vel ikke utestengt..
                            Det er et definisjonsspørsmål. Som gruppe er ikke ultras velkomne på feltet iflg. tribunereglementet.
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Tilbake på feltet?
                              Ja

                              Ultras må skjerpe seg?
                              Såvidt meg bekjent er de utestengt, så svaret sier seg vel selv.
                              De som folk forbinder med ultras er ikke utestengt fra Åråsen eller på feltet. Men KFL/LSK har laget et tribunereglement som gjngen ikke er enig i og velger dermed å sitte istedetfor å stå fordi man ikke er enig i. Det som også er synd i mine øyne er at KFL, jeg sier kan-ikke må, kan nekte folk å stå sammen hvis man blir sett på som en gruppe. Og da er muligens veien kort til å gjelde Åråsen også. Da er det bedre å sitte.

                              Jeg har tidligere sagt at jeg foretrekker stående, syngende, men det var under andre tribune regler.

                              Ifjor var det meget turbulent mellom enkelte fra ultrasmiljøet og styret i KFL. Nå har de fleste roet seg veldig ned og jeg tror det er lurt at man sitter iår og begynner å prate sammen og møtes på midten. Det sier seg selv at det beste for alle parter hadde vært om man stod på feltet. Men ikke for enhver pris.

                              Man må gi og ta og som regel blir man enige til slutt. Men enkelte ting kan ta lenger tid enn andre ting.

                              Ang det du starta med å blande inn HVIT farge blir for useriøst for meg. Sorry.

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Ang det du starta med å blande inn HVIT farge blir for useriøst for meg. Sorry.
                                Jeg nevnte dette i et innlegg fordi jeg har stusset over fargevalget. Jeg synes man skal holde seg til rene LSK-farger. At KFL også skal ha brukt hvit farge forandrer ikke mitt synspunkt. Poenget var mer myntet på at dere ultras velger å ikke kle dere i klubbens farger og at dere derfor i mine øyne i større grad burde satse på rene klubbfarger i flagg.
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • mr.Jordbakke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3845

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Ifjor var det meget turbulent mellom enkelte fra ultrasmiljøet og styret i KFL. Nå har de fleste roet seg veldig ned og jeg tror det er lurt at man sitter iår og begynner å prate sammen og møtes på midten. Det sier seg selv at det beste for alle parter hadde vært om man stod på feltet. Men ikke for enhver pris.

                                  Man må gi og ta og som regel blir man enige til slutt. Men enkelte ting kan ta lenger tid enn andre ting.
                                  Jeg tror dessverre at ultras har en lengre vei å gå for å møtes enn KFL og at det faktisk ikke blir snakk om å møtes på midten. Jeg har forsøkt å få fram at flere av ultrasene har en vei å gå når det gjelder å vise en mer ydmyk side, men man er i alt for stor grad opptatt av å snu problemstillingen mot KFL eller nå, meg. Det bekreftes i _Jonern sine svar til meg. Jeg vet ikke hvem som eier hva, men dere eier i hvert fall ikke meg...
                                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                  Mvh
                                  Mr.Jordbakke

                                  Kommentar

                                  • André
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2006
                                    • 419

                                    Er jo bare mas om ydmykhet jo. Syns ikke ultrasene er noe annet en ydmyke jeg. men når de hører det samme svadaet gang på gang på gang så skjønner jeg at de ikke gidder å være så veldig kompis tilbake. Mye folk skriver her er jo rett og slett bare feil..
                                    Your life
                                    A game
                                    turn it up, turn it up!

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                      Jeg tror dessverre at ultras har en lengre vei å gå for å møtes enn KFL og at det faktisk ikke blir snakk om å møtes på midten. Jeg har forsøkt å få fram at flere av ultrasene har en vei å gå når det gjelder å vise en mer ydmyk side, men man er i alt for stor grad opptatt av å snu problemstillingen mot KFL eller nå, meg. Det bekreftes i _Jonern sine svar til meg. Jeg vet ikke hvem som eier hva, men dere eier i hvert fall ikke meg...
                                      Hvis det så skulle være at man har en lengre vei å gå og man ikke blir enige, får man bare fortsette å sitte. For meg er ikke det noe problem!

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Jeg har forsøkt å få fram at flere av ultrasene har en vei å gå når det gjelder å vise en mer ydmyk side, men man er i alt for stor grad opptatt av å snu problemstillingen mot KFL eller nå, meg. Det bekreftes i _Jonern sine svar til meg. Jeg vet ikke hvem som eier hva, men dere eier i hvert fall ikke meg...
                                        Jonern sa jo akkurat at han er enkelt person og ikke med i noen gruppe. DVS kjære jordbakke at han snakker for seg selv og sine egne meninger.

                                        Du snakker om ydmyk? Ved hver minste lille ting vi har gjort galt eller dumt har vi gått offentlig ut å beklaget oss + til KFL og LSK. Enkelt personer har gjort dummeting og selv hengt seg ut og beklaget. Selv får "ultrasene" skylda enda personene har tatt på seg skylda.

                                        OG en ting jeg ikke skjønner, om ultrasene hadde kommet tilbake, hadde akkurat de samme personene stått sammen på feltet, akkurat de samme personene hadde holdt opp 2 stangs og flagget, akkurat de samme personene hadde drikki øl sammen og hoppet ryggdans. Skjønner ikke hva som er så skummelt med ultras, "men ikke oss". Vi hadde gjort akkurat det samme uansett.
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • Mr.Bird
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Mar 2009
                                          • 76

                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Jeg nevnte dette i et innlegg fordi jeg har stusset over fargevalget. Jeg synes man skal holde seg til rene LSK-farger. At KFL også skal ha brukt hvit farge forandrer ikke mitt synspunkt. Poenget var mer myntet på at dere ultras velger å ikke kle dere i klubbens farger og at dere derfor i mine øyne i større grad burde satse på rene klubbfarger i flagg.
                                          Så alt må være i gult og svart. Bannere, flagg, diverse tifo-elementer etc.
                                          Hvit er en ganske nøytral farge som kan brukes av fleste lag i Norge, uten at man har et flagg som ikke har noen relasjon til klubben. Ved å ha hvit i noen flagg kan man ha mange, og ulike typer flag. Det skaper en bredde og variasjon, og kan gjøre feltet bedre visuelt! Hadde sett drit kjedelig ut om alle hadde hatt samme, gule og svarte flaggene. Men som noen har nevnt tideligere, er det lite poeng i å diskutere det (selv om jeg er med på det). Da blir klesdebatter, ultras/casuals, hvem som er hvor, burberry/karneval kostyme viktigere.
                                          MCMXVII

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎