Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7027

    Jeg fester ingenting til en god omgang mot korguttene, selv om det er bedre at vi vinner enn at vi taper. Men Kitolano ser jo fankern meg bra ut, da.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3318

      Opprinnelig skrevet av banan

      Gullkampen?
      Sandefjord løp gjennom midtbanen vår i 1. omgang fordi vi spilte med et blandet lag med juniorspillere og andre som et langt unna startelleveren. Samt elendige avstander mellom leddene.
      ALt maset om tempo i midtbaneleddet er tull. Er ikke tempo i midtbanetrioen som gjør at Glimt herjer, og heller ikke da RBK var på sitt beste.
      Ikke engang City har tempo som sin forse i den sentrale midtbanetrioen.
      LSK kommer høyt i år, og de største manglene er i angrepsleddet - og treffer vi med kjøpet eller kjøpene så blir det riktig så triveleg i år.
      PS! Tromsø vil være nærmere nedrykk enn bronse i år.
      Vi så i fjor hvordan Brann løp tvers igjennom midtbanen vår som om den var ikke eksisterende. Fjerdeplassene våre ble bygget på skuldrene til Mathew og Kairinen/Knudsen som dekket store rom. Åsen som indreløper klarer knapt å dekke 10m2. Ibrahimaj er gull som førsteforsvarer, men sliter med tempoet. Hoff er bra, men i fjor ble det for store rom for han å dekke. Elleveren som startet på lørdag vil få store problemer mot de kontringssterke lagene.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        At hele laget avhenger av to spillere er beviselig feil. Om så var tilfelle ville Norge vært verdens beste landslag.
        Selv om Brann feide over oss i fjor, så kan ikke det legges på midtbanen alene. Vi spiller totalt annerledes i år enn i fjor.
        Brann er ekstremt gode og samspilte, så vi vil nok henge i tauene til tider mot dem i år også - uavhengig av tempoet sentralt på midten.
        Tiden får vise, men jeg er ikke nevneverdig bekymret for tempoet i den sentrale midtbanen.
        Og det er enna en snau måned igjen til seriestart, så om trenerne og ledelsen er enig i tempo- påstanden så vil det bli gjort grep på overgangsmarkedet før den tid.


        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 251

          Opprinnelig skrevet av banan
          At hele laget avhenger av to spillere er beviselig feil. Om så var tilfelle ville Norge vært verdens beste landslag.
          Selv om Brann feide over oss i fjor, så kan ikke det legges på midtbanen alene. Vi spiller totalt annerledes i år enn i fjor.
          Brann er ekstremt gode og samspilte, så vi vil nok henge i tauene til tider mot dem i år også - uavhengig av tempoet sentralt på midten.
          Tiden får vise, men jeg er ikke nevneverdig bekymret for tempoet i den sentrale midtbanen.
          Og det er enna en snau måned igjen til seriestart, så om trenerne og ledelsen er enig i tempo- påstanden så vil det bli gjort grep på overgangsmarkedet før den tid.

          Trenerne er fornøyd med midtbanen. Skjer nok neppe noe der.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2001

            Opprinnelig skrevet av banan
            At hele laget avhenger av to spillere er beviselig feil. Om så var tilfelle ville Norge vært verdens beste landslag.
            Selv om Brann feide over oss i fjor, så kan ikke det legges på midtbanen alene. Vi spiller totalt annerledes i år enn i fjor.
            Brann er ekstremt gode og samspilte, så vi vil nok henge i tauene til tider mot dem i år også - uavhengig av tempoet sentralt på midten.
            Tiden får vise, men jeg er ikke nevneverdig bekymret for tempoet i den sentrale midtbanen.
            Og det er enna en snau måned igjen til seriestart, så om trenerne og ledelsen er enig i tempo- påstanden så vil det bli gjort grep på overgangsmarkedet før den tid.

            Jeg ER bekymret for tempoet på midtbanen. Likevel, som du påpeker spiller vi på en helt annen måte i år. Jeg tror at Kitolano og Skogvold som p.t. virker bankers på vingene vil kunne gi midtbanen mer støtte enn de hadde i fjor. Defensivt vil vi nok ligge mer som en 4-5-1, mot 5-3-2 i fjor. Sideforskyvningen til Skogvold, og spesielt Kitolano vil også være betydelig, som bidrar til å dekke rom på en annen måte enn tidligere. Vi har en ambisjon om å styre kampene med ball i større grad enn tidligere. Med svært høye backer vil vi stå med en treer bak hvor Lundemo/Hoff dropper ned foran midtstopperne. På kontringer er jeg mest bekymret for det rommet vi gir fra oss bak backene, som igjen kan trekke midtstopperne ut av posisjon. Dette tror jeg er et potensielt større problem enn tempoet på midtbanen. I balansert spill hvor ingen av lagene dominerer, har vi en brukbart ballsikker midtbane, hvor ballen skal gjøre jobben når vi har den. Når vi ikke har den, er det beina som må gjøre jobben. Både Lundemo, Hoff, Åsen og Ibra er gode på ballgjenvinning, så lenge de rekker opp i spilleren. Problemet er at de kanskje ikke rekker opp i spilleren.

            Det skal for øvrig bli interessant hvem som spiller av Lundemo og Hoff hvis begge er skadefrie og i form. Det Lundemo har vist i de siste kampene har etter min mening vært solid. Han vil muligens også være en utfordrer til Ibra når Hoff er tilbake?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3318

              Opprinnelig skrevet av banan
              At hele laget avhenger av to spillere er beviselig feil. Om så var tilfelle ville Norge vært verdens beste landslag.
              Selv om Brann feide over oss i fjor, så kan ikke det legges på midtbanen alene. Vi spiller totalt annerledes i år enn i fjor.
              Brann er ekstremt gode og samspilte, så vi vil nok henge i tauene til tider mot dem i år også - uavhengig av tempoet sentralt på midten.
              Tiden får vise, men jeg er ikke nevneverdig bekymret for tempoet i den sentrale midtbanen.
              Og det er enna en snau måned igjen til seriestart, så om trenerne og ledelsen er enig i tempo- påstanden så vil det bli gjort grep på overgangsmarkedet før den tid.

              Jeg sier heller ikke at hele laget avhenger av to spillere, men at laget som helhet ble svekket når vi erstattet to spillere med stor arbeidsradius med spillere med lavere tempo, så ble resultatene deretter. Og jeg legger ikke skylda på Hoff som hadde tidvis ekstremt dårlige arbeidsforhold i fjor. Poenget mitt er at vi ikke vil ta steget opp i gullkampen før tempoproblemene blir addressert.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                Opprinnelig skrevet av MortenA
                Jeg sier heller ikke at hele laget avhenger av to spillere, men at laget som helhet ble svekket når vi erstattet to spillere med stor arbeidsradius med spillere med lavere tempo, så ble resultatene deretter. Og jeg legger ikke skylda på Hoff som hadde tidvis ekstremt dårlige arbeidsforhold i fjor. Poenget mitt er at vi ikke vil ta steget opp i gullkampen før tempoproblemene blir addressert.
                Time will show

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2001

                  Noen tanker om "Life, Universe and Everything" to uker før seriestart.

                  Lagoppstillingen i dag først:

                  MHC: Noen tabbemål hittil i år. Noe bedre med ballen i beina sammenlignet med i fjor, men fortsatt langt igjen. Klart førstevalg, men forhåpentligvis vil kjenne på konkurransen og fokusere mer når alvoret begynner.

                  Ranger: Mye tut og kjør som vi kjenner ham. Virker å trives med spillestilen, men egen stil gjør ham skadeutsatt. Fortsatt litt mye skylapper, men synes han tar steg.

                  Garnås: Imponerer med at han stadig klarer å ta en plass. Har klare svakheter med ball, men gjør likevel jobben godt. Når crossballene sitter er det nydelig, men høy feilprosent. Defensivt er det et relativt sikkert kort. Får bare spille hvis Roseth prioriteres på venstreback.

                  Gabrielsen: Virker mer fokusert, og har skjønt at han må være på. Noen har tydeligvis gjort jobben på bakrommet. Toppnivået udiskutabelt, og garantert plass så lenge han har hodet skrudd på.

                  Roseth: Kan bli kandidat for landslaget i år, men bare som midtstopper. Solid i dag på venstre back, litt mer rufsete mot Raufoss. Spiller hvis han er skadefri. Er best som midtstopper, men så lenge vi mangler en solid venstreback, kan han fort havne der.

                  Ibra: Ny god kamp. God link-up, gir jernet, bra i gjenvinningsspillet. God kjemi med Åsen og Kito, brukbar med Ranger, elendig med Uba. Flink til å finne returrommet, og er alltid en trussel der, selv om det ikke akkurat har vært bøttevis med mål. Synes han har tatt steg, men synes fortsatt at han av og til fører ballen for mye og gjør spillerne rundt seg dårligere ved å drepe løp.

                  Lundemo: Vil gi Hoff kamp om plassen. Så lenge han er skadefri og i form, spiller han. Sterk i gjenvinning, og strør baller på en god måte. Settes av og til i vanskelige situasjoner, men løser dem stort sett på en god måte.

                  Åsen: Framstår overraskende sikker på plassen. Hadde som flere andre tenkt at han kanskje ville bli mer en joker i år. I tillegg til innleggsfoten gjør han spillerne rundt seg gode. Det synes jeg er hans primære styrke fram for Ibra, som først og fremst forsvarer plassen basert på det han selv gjør. Skogvold framstår bedre og bedre for hver kamp, mye takket være Åsen. Godt timede pasninger og god kjemi dem imellom gjør at Skogvold blomstrer, og sannsynligvis IKKE bør flyttes over på motsatt side.

                  Kito: Kjempespiller, en strålende signering. Vil spille så lenge han er skadefri. God i gjenvinning og link-up. Mangler litt på avslutningene, men kommer til å ha mange målpoeng i år.

                  TLO: Kunne og burde scoret 2-3 mål i dag. Avslutningene, spesielt med hodet satt ikke. Han kommer til sjanser, og vil score 10-15 mål (minst) i år også så lenge han er skadefri. Litt sløv i enkeltsituasjoner, men kommer når alvoret begynner.

                  Skogvold: Ser bedre og bedre ut. Kan få sitt store gjennombrudd i år. Bedre i de siste kampene til å løfte blikket og se medspillerne. Kommer til å score 5-10 mål i eliteserien som ving, og være nest sist på mange mål. I dag kunne han fint hatt 3-4 assist. Mangler litt som avslutter. Han har det i seg, det så vi i OBOS ligaen, men hvis han først får hull på byllen kan han bli en storscorer.

                  De andre:

                  Uba: Var bedre i januar, eller var bare de andre dårligere? Har en viss x-faktor, men sliter med sluttproduktet. Potensialet er udiskutabelt, men har fortsatt litt igjen. Når han rocker defensivt er det bra, men stor feilprosent og etterlater seg store rom.

                  Hoff: Neppe klar til seriestart, men ikke langt unna. Et kvalitetsstempel at han ikke kan være sikker på plassen. Har vært testet ut som indreløper også, men hvem ryker da? Ibra? (Kanskje) Skogvold? (Håper ikke) Kito? (aldri i verden)

                  Moen-Foss: Til min store overraskelse ser han ut til å være 4. valg nå, bak Gabrielsen, Garnås og Roseth, men foran Rogers. Stødig, og ville spilt for de aller fleste lag i eliteserien. Kan steppe in når som helst og gjøre en god jobb.

                  Knutzon: Seriestart kommer nok for tidlig, men blir minimalt overrasket hvis han kaprer backplassen foran Ranger og Uba, evt trer fram i front treer på bekostning av Ibra. Toppnivået er det ingen tvil om.

                  Bolly: Superreserve? Har for oss vært best som innbytter. Klasse i et par situasjoner mot Odd.

                  Skaarud: Et smykke av en spiller. En formulering som Judas/Rotta/Muldvarpen introduserte. En god beskrivelse. Et år for tidlig. Kanskje han tar steg på høsten som gjør at han er en reell konkurrent til startoppstillingen?

                  Lucky: Et læreår. Vil få innhopp i kamper som er avgjort eller hvor vi mangler alternativer.

                  Seferi: Jeg har sansen for ham, spesielt på venstre ving. Han er nødt til å ta steg raskt nå. Har ikke infridd til tross for en viss x-faktor. Utgående kontrakt. La den gå ut med mindre han tar steg i løpet av sommeren.

                  Elias Solberg: Skadeproblemer... Har utvilsomt potensiale. Må få tid til å få kroppen på plass. Forhåpentligvis får vi noe ut av denne kontrakten, men han har en del å bevise.

                  Elscha:. Så bra ut i januar og tidlig februar. Utvilsomt potensiale, men må matches riktig. Neppe klar for å bidra i år annet enn korte innhopp, men kan overraske.

                  Tønnesen: På sitt beste en viktig spiller. Strålende innleggsfot. Var god på våren i fjor, fallende utover høsten. Klar kandidat til startoppstilling, men mangler litt i stabilitet.

                  Elkjær: Tja??? Var kanskje sterkere kandidat i 3-4-3? Nå er han aktuell som venstre back eller ving. Som 2., 3. eller 4. valg. God innleggsfot. Dette blir et læringsår, liten tro på at han blir viktig i år, men ting kan selvfølgelig endre seg utover sesongen.

                  Spillestil:
                  Det er mer og mer tydelig hva Georgson prøver på. Etter 3 måneder er det allerede mer tydelig enn 3 år med Rotta. Reservene spiller etter samme prinsipper som førsteelveren, noe jeg har etterlyst i årevis. Kombinasjonene i front er spennende, men mangler foreløpig presisjonen til å bli veldig bra. Her er det mulig å tenke to tanker: 1. Vi har ikke gode nok spillere til å gjennomføre stilen fullstendig. 2. Høsten kan bli kanonbra. Som den forsesongnaive supporteren jeg er, velger jeg å tenke det siste. Mens snøstormen herjer tenker jeg at dette kan bli veldig bra.

                  Defensivt: Vi slipper inn mål hver gang motstanderen er på vår halvdel. Minner om tidligere forsesonger. Noen ganger har det gått bra, andre ikke. Vi framstår som mer ballsikre bak, helt til vi har en massiv hjerneblødning. Det kan være MHC, Gabrielsen, Lundemo, Moen Foss eller Ibra. Det gjentar seg kamp etter kamp.

                  Offensivt: Gjenvinningsspillet er på nivå med det beste jeg har sett av klubben. Ibra, Kito, Åsen, Lundemo skaper gang på gang sjanser ved å stå høyt i banen. Kombinasjonsspillet på flankene er tidvis strålende, men vi mangler presisjonen på siste 1-2 pasningene for å skape massive sjanser.

                  Til nå har vi møtt middelmådig motstand. Vi har dominert de fleste kampene, uten å nødvendigvis skape mange store sjanser. Det kan være et tegn på at vi mangler nødvendig kvalitet, det kan også være et tegn på at vi trenger et par måneder til med samhandling.

                  Hva skjer når vi møter bedre motstand? I fjor tok vi knapt nok poeng mot topp 5. Hvis vi vil ta steg må det endres, samtidig som vi må bli bedre på å lukke kampene vi styrer. Tempoet på midtbanen har vært en bekymring. Det at vi slipper inn for enkle mål er en annen. At vi ikke evner å omsette spillemessig overtak til scoringer er en tredje. Hvis vi skal være blant topp 3-5 er det dette vi må få positive svar på i løpet av de første serieomgangene. Vi har et overkommerlig program i starten av sesongen. Den negative siden av det er at hvis vi ikke tar poengene som må kunne forventes, er vi allerede på hæla etter 3-4 serieomganger.

                  Har liten tro på at vi skal måtte kjempe mot nedrykk, men ser at vi trenger å ta noen steg for å være "helt der oppe".

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    Strålende oppsummering dette! Eneste jeg synes er vanskelig å spå er Elkær. Jeg synes han har noe veldig spennende ved seg, men vi har kun sett ham i korte glimt. Innleggsfoten hans er virkelig klasse.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2001

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Strålende oppsummering dette! Eneste jeg synes er vanskelig å spå er Elkær. Jeg synes han har noe veldig spennende ved seg, men vi har kun sett ham i korte glimt. Innleggsfoten hans er virkelig klasse.
                      Takk for det. Enig at Elkær er vanskelig å spå. Ikke mange av oss som egentlig har sett mye til ham. Kanskje Gilbert har mer å komme med? Vil å tro at det er et signal at han bare har fått noe få minutter blant de beste. En jeg ikke dekket var Karlin. Jeg synes han har potensiale, har tidligere nevnt at jeg ser noen likheter med Kairinnen. Vil nok trenge litt tid, men har tryggheten med ball. Tror han kan bli en spennende mann for 2025, men tror mye skal gå galt før han blir en viktig mann for 2024.

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 161

                        Syns det positive i spillet, i tillegg til at vi "dominerer" og kommer til sjanser, er at vi er direkte og tar kontringer. Tror det blir avgjørende om vi skal ta poeng fra topp 5 lagene. Til tider vil nok ligge kompakt, men med de spillerene vi har fremover i banen nå, har vi både fart og føtter til å slå de rette pasningene.

                        Kommentar

                        • Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2857

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Innleggsfoten hans er virkelig klasse.
                          Og frisparkfoten! Han skåra et mål på andrelaget...

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2001

                            Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                            Syns det positive i spillet, i tillegg til at vi "dominerer" og kommer til sjanser, er at vi er direkte og tar kontringer. Tror det blir avgjørende om vi skal ta poeng fra topp 5 lagene. Til tider vil nok ligge kompakt, men med de spillerene vi har fremover i banen nå, har vi både fart og føtter til å slå de rette pasningene.
                            Derimot er det betenkelig hvor få sjanser vi klarer å skape ut av spilleovertaket. Det er grenser for hvor mange lag på rad som bør være strålende i forsvar før det er angrepsspillet som er problemet. Har tro på at det blir bedre etter hvert. Ser tegn til at vi løser det bedre enn under Rotta, men blir fortsatt litt for balldyttende og upresise i nest siste trekk.

                            Kommentar

                            • Lillelord
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2004
                              • 60

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                              Derimot er det betenkelig hvor få sjanser vi klarer å skape ut av spilleovertaket. Det er grenser for hvor mange lag på rad som bør være strålende i forsvar før det er angrepsspillet som er problemet. Har tro på at det blir bedre etter hvert. Ser tegn til at vi løser det bedre enn under Rotta, men blir fortsatt litt for balldyttende og upresise i nest siste trekk.
                              Jeg synes vi har skapt bra med sjanser de siste kampene, med stigning fra Godset til KFUM og Odd. Det gir meg tro på at det kan bli virkelig bra når vi blir enda mer samspilte i spillestilen. Jeg er langt mer skeptisk til det defensive. Vi spiller oss ut med risiko, og når vi flytter hele laget høyt blir vi sårbare på kontringer. Begge deler har skapt mål i mot i de siste kampene, samt andre farligheter. Og motstanderne trenger dessverre ikke mange sjanser på oss for å score, føles som om vi må ha dobbelt så mange før den sitter vår vei. Men det er godt mulig dette også kan bli bedre når vi har fått spilt mer i spillestilen (samt at Gabrielsen og Lundemo skjerper seg et hakk eller to).

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2001

                                Opprinnelig skrevet av Lillelord

                                Jeg synes vi har skapt bra med sjanser de siste kampene, med stigning fra Godset til KFUM og Odd. Det gir meg tro på at det kan bli virkelig bra når vi blir enda mer samspilte i spillestilen. Jeg er langt mer skeptisk til det defensive. Vi spiller oss ut med risiko, og når vi flytter hele laget høyt blir vi sårbare på kontringer. Begge deler har skapt mål i mot i de siste kampene, samt andre farligheter. Og motstanderne trenger dessverre ikke mange sjanser på oss for å score, føles som om vi må ha dobbelt så mange før den sitter vår vei. Men det er godt mulig dette også kan bli bedre når vi har fått spilt mer i spillestilen (samt at Gabrielsen og Lundemo skjerper seg et hakk eller to).
                                Jeg tror egentlig vi har sett det samme. Ja, vi skaper en del, men misbruker veldig mange muligheter til å skape enda fler. Presisjonen i kritiske øyeblikk har ofte vært for dårlig. Jeg har også tro på at det bedrer seg. Bakover slipper vi til veldig lite, men når vi bommer blir det veldig stygt. Synes vi framstår mye roligere bakerst sammenlignet med de siste sesongene, men av og til kan det bli for rolig. Føles egentlig som om det er små justeringer som skal til før det kan bli veldig bra.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3318

                                  Magefølelsen per sier at vi kommer til å gjøre det bra mot ballbesittende lag som gjerne vil trille frem og tilbake i bakerste ledd, men at vi vil slite mot de som spiller hurtig fremover gjennom ledd og de som er kontringsvillige.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    En kort analyse sammenlignet med 2023. Vi er vel ganske kraftig svekket. Med tap av bla Knutsen, Adams og Ogbu (ble han solgt pre 23?)
                                    Dette kan selvsagt kompenseres med å forandre spillerstil. Men skulle ønske vi hadde enda flere som flytta beina fortere og enda flere som brukte litt mindre tid på få ballen under kontroll.
                                    Som andre har nevnt vil høyst sannsynlig bli kontret hardt på eller bli løpt ifra/gjennom. Usikker på hvor mye vi klarer å dominere kampene også. Dette kan bli en hemsko hvis vi skal på død og liv prøve på det, da vil det å bli løpt i senk bli enda mer forsterket.
                                    Dette var de negative sidene.
                                    De positive er at det er ny og mer offensiv spillerstil. Skogvold kommer til å blomstre å gi oss 30+ mill på bok ila året eller våren '25.
                                    Vi har los på en ny rask kantspiller iflg RB. Kan bli en underholdene men til tider frustrerende sesong. Mao same same

                                    Kommentar

                                    • kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2281

                                      Litt om Paulos Abraham (er flere vids der ute)

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2001

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        En kort analyse sammenlignet med 2023. Vi er vel ganske kraftig svekket. Med tap av bla Knutsen, Adams og Ogbu (ble han solgt pre 23?)
                                        Dette kan selvsagt kompenseres med å forandre spillerstil. Men skulle ønske vi hadde enda flere som flytta beina fortere og enda flere som brukte litt mindre tid på få ballen under kontroll.
                                        Som andre har nevnt vil høyst sannsynlig bli kontret hardt på eller bli løpt ifra/gjennom. Usikker på hvor mye vi klarer å dominere kampene også. Dette kan bli en hemsko hvis vi skal på død og liv prøve på det, da vil det å bli løpt i senk bli enda mer forsterket.
                                        Dette var de negative sidene.
                                        De positive er at det er ny og mer offensiv spillerstil. Skogvold kommer til å blomstre å gi oss 30+ mill på bok ila året eller våren '25.
                                        Vi har los på en ny rask kantspiller iflg RB. Kan bli en underholdene men til tider frustrerende sesong. Mao same same
                                        Jeg strever med å være enig i at vi er kraftig svekket. Ogbu gikk før fjorårssesongen, så han teller ikke. Adams scoret mange mål, men tvang også fram en 3-5-2 som forumet vel er bortimot enstemmige på at ikke fungerte. Lundemo er vel nesten å telle som en ny signering, ettersom vi ikke fikk noe ut av ham i fjor mens han ser ut som en million så langt. Så får vi se hvor lenge han holder seg skadefri. Kitolano inn vil jeg si mer enn veier opp for Knudsen ut. Skogvold har fått mer tid på seg, og ser ekstremt lovende ut akkurat nå. I fjor slapp vi inn veldig mange mål. Vålerenga og Stabæk rykket ned med omtrent samme antall baklengs. Selv om vi har gått fra 3 til 2 midtstoppere tviler jeg på om vi kommer til å slippe inn like mye i år. Vi må selvfølgelig slutte å slippe inn mål hver gang motstanderen er på vår banehalvdel. (selv om det ikke skjer så ofte) Tror vi kommer til å score flere mål i år. Vårt maks nivå som vi har vist i treningskampene er ennå ikke maks, og det vil holde mot de fleste. Svakeste nivå tror jeg vil bli sjeldnere når alvoret starter.

                                        Spent på hva som skjer hvis vi får inn en kant i tillegg. Det vil sitte langt inne å benke noen fra topp tre slik de har sett ut i to siste kamper. Svaret blir vel i så fall å flytte Kito ned og benke enten Åsen eller Ibra. Åsen har hatt kanondynamikk med Skogvold i de siste kampene, så jeg ville nok vippet mot at Ibra er den som ryker. Men han har også vært ganske bra i perioder. Skogvold skal ikke nødvendigvis spille alt, og vi har jo også Bolly og evt Knudsen i bakhånd. Får vi nå inn en spiller i fronttrio begynner vi å se ut til å ha en ganske solid stall.

                                        Det som kan ødelegge er - som tidligere - skader eller salg. Akkurat nå er jeg mest usikker på (høyre) backplass. Ranger blir skadet hver gang han er på banen. Uba har et høyt høyestenivå, men etterlater seg store rom bakover. På venstrebacken har vi såpass god dekning med kvalitet. Roseth fyllte rollen strålende mot Odd, men er jo egentlig stopper. Kunne tenkt meg å sett at noen tok eierskap til plassen fullt ut. Det er ikke nødvendigvis der man skal rotere mest.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2281

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          Jeg strever med å være enig i at vi er kraftig svekket. Ogbu gikk før fjorårssesongen, så han teller ikke. Adams scoret mange mål, men tvang også fram en 3-5-2 som forumet vel er bortimot enstemmige på at ikke fungerte. Lundemo er vel nesten å telle som en ny signering, ettersom vi ikke fikk noe ut av ham i fjor mens han ser ut som en million så langt. .
                                          Å score mål er essensielt i fotball vil jeg si. Å hva det medfører seg hos frykt hos motstanderene. Adams bandt opp 2-3 forsvarsspillere.
                                          TLO har dessverre ikke funnet tilbake til scoringsformen, men er fortsatt en habil ES getter.
                                          Skogvold er dessverre fortsatt veldig ineffektiv.
                                          Summe av dette er et stort minus.

                                          At bakke ikke hadde kompetanse eller baller nok til å spille 343, ved enten å flytte Adams ut på kant eller han eller TLO på benk kan ikke lastes Adams.

                                          Kommer ikke helt på i farta hvilke andre som har dratt, bortsett fra Edh, men summen av disse etablerte, mener jeg at vi er betydelig svekket. Uten å ha oversikt så har vel de andre heller ikke styrket seg vesentlig, Høyst sannsynlig er det status quo og en plassering i ingenmannsland er vel å forvente 5-10.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎