Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 898

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Neida, synes det er tøft og offensivt om vi gjør det. Vi har en keeper som så langt har vist seg mer enn tilliten verdig, og en som jeg ikke har sett nok til å mene noe veldig sterkt om (men han har veldig gode skussmål fra Oslo nord).
    Men ikke så gode at han bumper Christensen ut av laget. Og enn så lenge er det vel ikke noe 3. divisjon? Så da blir han sittende på benken uten spilletid, og det er ikke bra uansett hvor han skal spille etter sesongen.

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 898

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

      Det var ikke helt uventa, nei. Han kom ikke til Norge for å sitte på benken. Uansett skal han nok ha en del av æren for den voldsomme utviklinga Mads hadde i fjor!
      Liker at klubben (nok en gang) har hatt en åpen og respektfull dialog med en spiller på vei fra klubben. Det er åpenbart en ting Mesfin er god på (det går en lang rød tråd fra Ujah til Coppens), og det er utelukkende positivt for klubben at spillere og eks-spillere rundt omkring i verden har et godt forhold til klubben. Plutselig en dag er Coppens keepertrener i en tysk klubb som trenger å sende et talent på utlån for et par år.
      Og uansett setter jeg pris på at klubben behandler spillerene sine ryddig. Kontrasten til hvordan Helland og Reginiussen føler seg på vei ut porten fra Lerkendal er slående.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2324

        Apropos Reginius. Får motsi meg litt sjøll hæshhh. Heller Reggen en Helland hvis vi først skal robbe barteland for vrakgodset deres

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3404

          Opprinnelig skrevet av kunden
          Apropos Reginius. Får motsi meg litt sjøll hæshhh. Heller Reggen en Helland hvis vi først skal robbe barteland for vrakgodset deres
          Enig, men tenker Reginiussen er veldig lik Slørdahl og Garnås i stilen. Ser helst en med mer fart, men erfaring- og lederegenskapsmessig er han upåklagelig.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3338

            Reginiusen er uansett på vei til Tyskland og 2BL.

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1408

              Opprinnelig skrevet av OlaG

              Liker at klubben (nok en gang) har hatt en åpen og respektfull dialog med en spiller på vei fra klubben. Det er åpenbart en ting Mesfin er god på (det går en lang rød tråd fra Ujah til Coppens), og det er utelukkende positivt for klubben at spillere og eks-spillere rundt omkring i verden har et godt forhold til klubben.
              Enig, Mesfin er god på å holde på gode spillere, samt å beholde en god relasjon til dem når de har gått videre.

              Er dessverre ikke like overbevist når det gjelder speiding og overganger.

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 457

                Synes Mesfin har levert brukbart på overganger i forhold til de rammene vi har? Hvis man lager seg en tabell over sportsdirektører i eliteserien: hvor omtrent på tabellen mener vi Mesfin befinner seg?

                Kommentar

                • Pasi Rasimus
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Feb 2010
                  • 226

                  Apropos jakten på kant.
                  Sa.no melder at Tobias Heintz er fristilt i Kasimpasa. Ser seg vel rundt etter et trygt sted å re-boote karrieren... stort videresalgspotensiale, gutten er bare 23 år.

                  Må ta høyde for lønnskrav, men Geir Bakke flasket jo opp Tobias i Særp....

                  Kommentar

                  • Snow
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2019
                    • 179

                    Kjøpe handikappede spillere som er mer skadet enn dem er på banen er ikke en god buisness. Vi har så mange talenter. Sats på de unge og gi dem mer spilletid eller send dem på trenings leier til utenlandske klubber så de får vist seg fram.Solberg 16 år i Ullkisa har nå blitt kontaktet av Juventus som er intresserte. Benk Krogstad, TLO...og den gjengen som sørget for at vi rykket ned. Tror dere at de kommer til å bli bedre i 2021 sesongen enn det dem var når vi rykka ned.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4444

                      Opprinnelig skrevet av Snow
                      Kjøpe handikappede spillere som er mer skadet enn dem er på banen er ikke en god buisness. Vi har så mange talenter. Sats på de unge og gi dem mer spilletid eller send dem på trenings leier til utenlandske klubber så de får vist seg fram.Solberg 16 år i Ullkisa har nå blitt kontaktet av Juventus som er intresserte. Benk Krogstad, TLO...og den gjengen som sørget for at vi rykket ned. Tror dere at de kommer til å bli bedre i 2021 sesongen enn det dem var når vi rykka ned.
                      Ja, og så? Baccay var på prøvespill hos Chelsea i fjor uten at det materialiserte seg noe mer. Han ble så leid ut til FFK hvor han spilte halvparten av kampene og utviklet seg godt for er totalt dominant lag av OBOS-kvalitet. I fjor var han ikke helt der oppe og nikka hos oss, men vi håper alle han har tatt steg og vil utfordre Dragsnes/SKM i år. Alt tyder også på at Mathisen, Svendsen, Knudsen, Slørdahl, Christiansen, Seferi etc. vil få sine sjanser i 2021. Det blir derimot noe useriøst å ikke skulle ha noen mer erfarne rundt dem når det skulle butte. For butte kommer det garantert til å gjøre denne sesongen. Bare se på den ene katastrofale høsten under Henning Berg da snittalderen lå lavt på 20-tallet. Det holdt ikke i det hele tatt.

                      Jeg synes planen til Mesfin i utgangspunktet er god. En ung og lovende og en etablert i hver posisjon. Så får vi se om han klarer å hanke inn de rette spillerne den neste måneden.
                      Last edited by Kanarivogel89; 22.01.2021, 17:17.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1365

                        VG melder at Fred Friday er aktuell for Godset. Trist hvis han går til en annen norsk klubb..

                        Kommentar

                        • cetor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2011
                          • 254

                          Men hvor god er han i dag? Sier som svensken: fotball er ferskvare

                          Kommentar

                          • ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 323

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            VG melder at Fred Friday er aktuell for Godset. Trist hvis han går til en annen norsk klubb..
                            Nei. Har vel ikke spilt fotball på evigheter og vi er godt anspent på spissplass.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1365

                              Opprinnelig skrevet av ChrisK

                              Nei. Har vel ikke spilt fotball på evigheter og vi er godt anspent på spissplass.
                              Ikke fordi han nødvendigvis er så god lenger, men jeg har mange gode minner fra FF den halve sesongen han herja. Derfor kjipt hvis han skal spille for Godset.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4444

                                Opprinnelig skrevet av ChrisK

                                Nei. Har vel ikke spilt fotball på evigheter og vi er godt anspent på spissplass.
                                Ja, vi er alle veldig anspente rundt skadeplagene til BBS og Sannes

                                Ellers er det kun Ujah jeg ønsker meg tilbake av nigerianerne som har vært i klubben. Der snakker vi ekte legende som fortsatt er veldig glad i klubben.

                                Okay, kanskje Bonke og da.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3178

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Ellers er det kun Ujah jeg ønsker meg tilbake av nigerianerne som har vært i klubben. Der snakker vi ekte legende som fortsatt er veldig glad i klubben.

                                  Okay, kanskje Bonke og da.
                                  Enig i både Ujah og Bonke, men innrømmer at jeg hadde en sweetspot for Nosa også. Når han skulle byttes inn og stod på sidelinja og trakk shortsen helt ned under rompeballene, ja da var det fotballmagi på gang!

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4444

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    Enig i både Ujah og Bonke, men innrømmer at jeg hadde en sweetspot for Nosa også. Når han skulle byttes inn og stod på sidelinja og trakk shortsen helt ned under rompeballene, ja da var det fotballmagi på gang!
                                    Fotballspilleren Nosa er velkommen tilbake når som helst, lett. Det er mer holdningene hans som ville gjort meg usikker. Det er en grunn til at Nosa peaket i en alder av 22 og har stått uten klubb siden sommeren 2019 mens Ujah har kontrakt med CL-jagende Union Berlin. Helt annet nivå av profesjonalitet. Har en drøm om at Ujah tar en BBS og returnerer til Sportsklubben om en 3-4 år

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3178

                                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                      Fotballspilleren Nosa er velkommen tilbake når som helst, lett. Det er mer holdningene hans som ville gjort meg usikker. Det er en grunn til at Nosa peaket i en alder av 22 og har stått uten klubb siden sommeren 2019 mens Ujah har kontrakt med CL-jagende Union Berlin. Helt annet nivå av profesjonalitet. Har en drøm om at Ujah tar en BBS og returnerer til Sportsklubben om en 3-4 år
                                      Du har alldeles rett, Nosa var en skrue på alle mulige måter. Hvilket talent, og hvordan han bare skuslet det vekk. Men som jeg var inne på, det morsomste var shortsen, han skulle ha den hengende så lavt at han måtte løpe på en spesiell måte for at den ikke skulle falle av!

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2324

                                        Nosa hadde TL* steget. Fantastisk spiller hos oss når han var 18-19. Latterliggjorde motstanderne.
                                        Når det er sagt så synes jeg vi ikke bør hente hjem de som var her tidligere.
                                        Friday putta vel 3 i siste runde mot Godset siste seong hos oss og kjempet om toppscorer tittel?
                                        Rettelse: Ujah

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1818

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          Nosa hadde TL* steget. Fantastisk spiller hos oss når han var 18-19. Latterliggjorde motstanderne.
                                          Når det er sagt så synes jeg vi ikke bør hente hjem de som var her tidligere.
                                          Friday putta vel 3 i siste runde mot Godset siste seong hos oss og kjempet om toppscorer tittel?
                                          Rettelse: Ujah
                                          Ujah ble vel toppscorer det året han reiste, med kun 14 spilte kamper, om jeg ikke husker feil? Det blir en digresjon, men jeg satte gode penger på at han skulle bli toppscorer, men spillet gjaldt kun om han spilte minst 50% av kampene, så da ble spillet slashet og kronene uteble.

                                          Kommentar

                                          Working...