Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1206

    Tenker vi litt mer langsiktig er det gunstig å selge han nå. De 2-3 millionene vi evt får kan vi fint disponere til noe bedre over tid. Tobias Christensen er ute i kulda i Molde så kanskje et lån med opsjon?

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Tobias Christensen hadde vært genialt. Men nå har vi allerede fylt opp med Åsen...

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4284

        Oppe i alt dette synes jeg kanksje det mest bekymringsverdige er hvor dårlig kontroll vi virker å ha på egne rekker. BBS går ut i RB x2 og melder at personlige betingelser er på plass, dette uten at klubbene først har blitt enige. Amundsen legger opp, til Mesfins tilsynelatende store overraskelse og forbauselse, gjennom intervju i RB (her har forresten ikke klubben kommet med et kvekk, hverken før eller siden).

        Mangelen på profesjonalitet er slående. Har ikke spillerne fått beskjed om at slike ting må tas internt i klubben før man løper til Sves? Her må det mye bedre disiplin inn. Klubben kan ikke la seg herse med på denne måten. Godt å se Kokkim komme med en uttalelse, men det føles litt som at man hiver et glass med vann i forsøk på å stanse en skogbrann. Dette er en ukultur som vi må røske opp med rota før den forplanter seg mer.

        Kommentar

        • Moffe
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Jan 2021
          • 1

          Tror Molde ble enige med BBS i sommer før han signerte på nytt i tilfelle Molde skulle miste Leke. Og så fikk de BBS til å legge inn en klausul om å gå for en mill om en av topp 4 klubbene kom på banen. Molde var iallefall i kontakt med han i sommer med tillatelse fra LSK.

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1380

            Opprinnelig skrevet av fredpet76
            Tenker vi litt mer langsiktig er det gunstig å selge han nå. De 2-3 millionene vi evt får kan vi fint disponere til noe bedre over tid. Tobias Christensen er ute i kulda i Molde så kanskje et lån med opsjon?
            Det skjer selvfølgelig ikke - han regnes fremdeles som et kjempetalent... Molde inngår ikke en avtale med oss som inkluderer opsjon som det er realistisk at vi kan innfrir.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Amundsen var jo uten kontrakt og kunne vel si hva han ville. Islendingen sine uttalelser til RB mens han er under kontrakt med klubben ser ut som forræderi, ekstremt uprofesjonelt.

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1206

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Tobias Christensen hadde vært genialt. Men nå har vi allerede fylt opp med Åsen...
                Kan også benyttes på kant. Men da på bekostning av Helland om han virkelig er aktuell

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1380

                  Svesengen sin kommentar bare bekrefter idiotien i avtalen klubben har inngått. 1,9 mill i årslønn for en skadeutsatt spiller, samtidig som han har frikort til å stikke for null gevinst når han vil... Noe som selvfølgelig skjer dersom han er skadefri.

                  At all denne idiotien i bunn og grunn er finansiert av oss supporterne er så jævlig å tenke på at jeg ikke har ord.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                    Kan også benyttes på kant. Men da på bekostning av Helland om han virkelig er aktuell
                    Måtte brukt Christensen i 10ern om vi klarte å hente han. Men om han skulle vært brukt som kant så måtte det vært på høyre, i likhet med Helland. Der har vi DG, vi burde helst hatt inn en venstrekant.

                    Delaveris går til Brann nå, det er en veldig spennende overgang. Lurer på om vi var på banen der...

                    Kommentar

                    • Egumen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2011
                      • 172

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      Merkelig at Mesfin ikke uttaler seg - det gjør han da alltid. Det handler neppe om at han er inhabil når det gjelder bbs - da ble han i så fall det først i dag.

                      Lukter vi uenigheter internt? Må være lov å spekulere, selv om det er på syltynt grunnlag...
                      Tenkte samme tanke selv etter uttalelsen til Kokkim på lsk.no. Kan det være at Mesfin har sagt til BBS at han kan gå om Molde feks byr 1 mill basert på deres "gentlemen agreement" og at styret med Kokkim i spissen har satt ned foten?

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9364

                        Perfekt strategi med shitstorm da.

                        ​​​​​​Uansett, tre muligheter nå.

                        1. Molde betaler
                        2. Bjørn er ute hele sesongen av ymse årsaker
                        3. 1 og 2

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          Svesengen er desperat etter å frikjenne alle som står bak BBS avtalen i klubben men det begynner å bli klart at Mefsin må begynne å levere på ett langt høyere nivå. Sportslig tror jeg dette ikke er det største tapet men måten det skjer på skaper igjen masse støy.....

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3933

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Perfekt strategi med shitstorm da.

                            ​​​​​​Uansett, tre muligheter nå.

                            1. Molde betaler
                            2. Bjørn er ute hele sesongen av ymse årsaker
                            3. 1 og 2
                            Jeg går for punkt 3!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6075

                              Opprinnelig skrevet av maxpayne
                              Svesengen er desperat etter å frikjenne alle som står bak BBS avtalen i klubben men det begynner å bli klart at Mefsin må begynne å levere på ett langt høyere nivå. Sportslig tror jeg dette ikke er det største tapet men måten det skjer på skaper igjen masse støy.....
                              Lang artikkel der alle skal frikjennes uten at man nevner noe om hvordan det ble fremstilt når han signerte i høst... Synes RB er en svak blekke.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3933

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Merkelig at Mesfin ikke uttaler seg - det gjør han da alltid. Det handler neppe om at han er inhabil når det gjelder bbs - da ble han i så fall det først i dag.

                                Lukter vi uenigheter internt? Må være lov å spekulere, selv om det er på syltynt grunnlag...
                                Det kan jo hende at Mesfin her har gått utover sine fullmakter. Om han eventuelt har hatt godkjenning fra styret, kan vi kanskje likevel være slue nok til å hevde at dette ikke var forankret i styret. Synes uansett vi skal selge nå, hvis vi kan få godt betalt. En umotivert og kanskje halvskadet BBS med tankene i fiskerlandsbyen, tviler jeg på at vi får noe særlig glede av.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • bema0806
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2011
                                  • 521

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                  Det kan jo hende at Mesfin her har gått utover sine fullmakter. Om han eventuelt har hatt godkjenning fra styret, kan vi kanskje likevel være slue nok til å hevde at dette ikke var forankret i styret. Synes uansett vi skal selge nå, hvis vi kan få godt betalt. En umotivert og kanskje halvskadet BBS med tankene i fiskerlandsbyen, tviler jeg på at vi får noe særlig glede av.
                                  hvis dette ikke har forankring i styre og dette er noe Mesfin alene har lovet bbs så burde vel også Mesfin følge ut døren på Åråsen. Kanskje det er derfor han ikke har kommet med noen uttaleser, munnkurv i overgangssagaen bbs

                                  Kommentar

                                  • ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

                                    Blir ikke så gøy å åpne en slunken lommebok hjemmefra neste gang kjenner jeg

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3141

                                      Om det finnes en gentlemans agreement, så kan vi bare drite i det siden bbs ikke er noen gentleman. 1 mill er latterlig lite. Får vi 4 er det genialt. Her må klubben tyne maks ut av de pengedopa tullingene i norges tristeste by, uansett om det bryter gamle vennskap eller tråkker Mesfin på tærne.

                                      Kommentar

                                      • Zindrinho
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2019
                                        • 445

                                        Molde får jo kasta penger etter seg, når de når står uten spisser til sesongstart kan vi da tvinge dem til å bruke noen av penga hvis de først skal kjøpe en av de beste spissene TL har sett. Én av ja.
                                        Går han for 1-2 mill bare for at vi skal få dekka lønnsutgifter han har hatt var han jo et tap/tap-prosjekt fra dag 1, enten slår han til og vi sitter igjen med 0, eller så forblir han skada og vi går 2mill i minus. Det går bare ikke an, greit at Mesfin og BBS er venner men det betyr da ikke at Mesfin kan sette vennskap over normal gjennomtenkt klubbdrift?

                                        Har sagt før at jeg håper spillerne holder seg unna forum og SoMe, men styret og sjefene på Åråsen håper jeg faen meg får med seg hva oss fansen syns om detta drunken whore-showet vi er vitne til.

                                        Kommentar

                                        • kunden
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 2281

                                          Björn Bergmann Sigurdarson (29) har bekreftet at han ønsker seg til Molde og at klubben har sagt seg villig til å matche lønnsønsket hans. Men fortsatt har ikke Molde lagt inn bud – og årsaken er at de trodde islendingen ikke ville være så kostbar.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎