Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1465

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Ikke direkte LSK relatert enda.
    Nettavisen melder at Leeds er intressert i engas klaesson.
    Etter min meget subjektive mening har MHC gjort det minst like bra så det er vel et tidsspørsmål før noen melder sin interesse
    Vi må regne med at flere av våre spillere etterhvert blir etterspurt, tenker jeg.
    Det son er klubbens styrke nå, er tildels lengre kontrakter og at den ikke må selge. Dette kan vel i større grad styres av klubb og spiller, og ikke av likviditet.
    Interesse fra utlandet, er vel også vesentlig hyggeligere enn våre norske konkurrenter. Vi får håpe på alt til rett tid og pris..

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Tror manglende høyde på smultringen gjør at vi kan beholde han en god stund. Er mest redd for en klubb som Molde der. Aller mest redd for at Molde skal komme etter Edh som erstatter for Pedersen.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Tror manglende høyde på smultringen gjør at vi kan beholde han en god stund. Er mest redd for en klubb som Molde der. Aller mest redd for at Molde skal komme etter Edh som erstatter for Pedersen.
        Tror ikke han er så lav at det er en utfordring, mange keepere på hans høyde som har gjort ålreite karrierer.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Tror ikke han er så lav at det er en utfordring, mange keepere på hans høyde som har gjort ålreite karrierer.
          Enig i det. Han er ikke så lav at det er noen faktisk hindring. Men det er lettere for lengre keepere å ta steget ut. Virker som store klubber er veldig gira på høye keepere. Er en grunn til at Holmen Johansen holdt på så lenge i City f.eks.

          Tror vi får mye mer glede av Christiansen enn om han var 4cm lenger. Da hadde han vært mer aktuell for den type overgang som Klaesson linkes med.

          Alle vil ha Donnarumma, men Pickford spilte nå også EM-finale.

          Kommentar

          • Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 489

            Opprinnelig skrevet av HSft

            Enig i det. Han er ikke så lav at det er noen faktisk hindring. Men det er lettere for lengre keepere å ta steget ut. Virker som store klubber er veldig gira på høye keepere. Er en grunn til at Holmen Johansen holdt på så lenge i City f.eks.

            Tror vi får mye mer glede av Christiansen enn om han var 4cm lenger. Da hadde han vært mer aktuell for den type overgang som Klaesson linkes med.

            Alle vil ha Donnarumma, men Pickford spilte nå også EM-finale.
            Er nok ikke noe tvil om at høyere keepere naturlig får noen utropstegn bak seg. Men forventer at store klubber med store scouting ressurser faktisk ser mer enn som så.

            Både Mads og Klaesson er så unge at store klubber sperrer opp øya når de står fast i så ung alder. Det er ganske unormalt å være førstekeeper på øverste nivå i den alderen, kan sammenlignes med en 16-17 åring utesspiller som spiller fast . Klaesson linkes jo kraftig til PL nå, ikke vanlig at utespillere i samme alder går rett til PL.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Men det er nok ingen som forventer at Klaesson hentes for å gå inn på laget. Han hentes på potensiale for å kanskje bli en fremtidig pl-keeper. Når man vurderer potensiale så ser man ofte på høyden.

              Om man skal hente en keeper på nåværende nivå for å bruke han som førstekeeper så blir høyde en mindre interessant faktor tror jeg. Men jeg kan ikke huske at noen norsk keeper har blitt henta ut av norden som førstekeeper noen gang?

              Detta er bare spekulasjoner fra min side.

              Kommentar

              • ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 302

                Magnus Knudsen hentes tilbake fra Kisa.

                Kommentar

                • lsk_rob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2016
                  • 139

                  Opprinnelig skrevet av HSft

                  Tror vi får mye mer glede av Christiansen enn om han var 4cm lenger. Da hadde han vært mer aktuell for den type overgang som Klaesson linkes med.

                  Alle vil ha Donnarumma, men Pickford spilte nå også EM-finale.

                  Vi får nyte å ha Mads så lenge vi kan, han har virkelig tatt nivået og fremstår som en veldig myndig keeper som dirigerer forsvaret veldig godt og oser trygghet, høyst uvanlig for en så ung keeper. Jeg tror nok interessen for Mads vil vokse også, Klaesson har nok kommet på radaren til en del klubber siden han har 50+ ES-kamper nå. Godt å samtidig se at Emil tar gode steg og har prestert for Blink i OBOS, banens beste i forrige kamp mot 2010, har fortsatt tro på at han kan bli en habil ES-keeper også.

                  En liten digresjon: Pickford har vært god på landslaget, men høyst variabel i Everton, så jeg skjønner at yngre og mer stabile Donnarumma var "hetere" på markedet (samt at han var kontraktsløs 1. juli).

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Men det er nok ingen som forventer at Klaesson hentes for å gå inn på laget. Han hentes på potensiale for å kanskje bli en fremtidig pl-keeper. Når man vurderer potensiale så ser man ofte på høyden.
                    Det er jeg klar over, men poenget står seg uansett. Fortsatt uvanlig å bli hentet rett til en PL klubb fra Norge. Og iallefall som 20 åring.

                    jeg er ikke så sikker på at det stemmer. Vil tro at noen klubber anser høyde som en fin kvalitet på linje med god med beina, bra skuddstopper osv. det handler vel først og fremst om hva den som henter deg er ute etter.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1330

                      Opprinnelig skrevet av ChrisK
                      Magnus Knudsen hentes tilbake fra Kisa.
                      Godt valg! En mer naturlig reserve for Kairinen enn det Krogstad er.

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2074

                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                        Godt valg! En mer naturlig reserve for Kairinen enn det Krogstad er.
                        La oss håpe at det bare er av de "offisielle" grunnene, at det ikke allerede skjer noe rundt Matthew eller Kairinnen

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2074

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Tror manglende høyde på smultringen gjør at vi kan beholde han en god stund. Er mest redd for en klubb som Molde der. Aller mest redd for at Molde skal komme etter Edh som erstatter for Pedersen.
                          Jeg er ganske lite bekymret for Edh (ennå). Han er 18 år, har noen få kamper på nivået. Det Molde er villig til å betale, burde vi ha råd til å si nei til.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1330

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            La oss håpe at det bare er av de "offisielle" grunnene, at det ikke allerede skjer noe rundt Matthew eller Kairinnen
                            Enig, men et salg av en eller begge ville nok gitt gode penger slik det er nå, med 1,5 og 3,5 år igjen på kontraktene.

                            Å hente tilbake Knudsen gir mening av flere grunner, uavhengig av hva som eventuelt skjer med Mathew eller Kairinen - vi spiller med to sentrale midtbanespillere nå, hvor det ikke virker som om Åsen er et reelt alternativ. Da har vi i praksis bare de to nevnte pluss Krogstad.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1385

                              Opprinnelig skrevet av ChrisK
                              Magnus Knudsen hentes tilbake fra Kisa.
                              Da er garantert noen på vei ut. Er det Mathew eller Kairinen? Eller gidder ikke Krogstad sitte på benken lenger (han pleier jo å finne en grunn til å sutre hvert halvår)?

                              Kommentar

                              • Fugggel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2020
                                • 489

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Da er garantert noen på vei ut. Er det Mathew eller Kairinen? Eller gidder ikke Krogstad sitte på benken lenger (han pleier jo å finne en grunn til å sutre hvert halvår)?
                                Trenger absoulutt ikke å være det.

                                Kaan ble skadet mot Enga og de er usikre på hvor lenge han er ute. Om det så skulle være det snakker vi mye penger, han har 3,5 år igjen. Da bør vi også ha litt penger til en erstatter

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                  Jeg er ganske lite bekymret for Edh (ennå). Han er 18 år, har noen få kamper på nivået. Det Molde er villig til å betale, burde vi ha råd til å si nei til.
                                  Typisk Molde å hente spillere rett før gjennombruddet.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1385

                                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                    Trenger absoulutt ikke å være det.

                                    Kaan ble skadet mot Enga og de er usikre på hvor lenge han er ute. Om det så skulle være det snakker vi mye penger, han har 3,5 år igjen. Da bør vi også ha litt penger til en erstatter
                                    Det er jo bare en antakelse, men jeg tror du tar feil. Tipper en midtbanespiller forlater oss i sommer. Knudsen har neppe blitt hentet hjem for å være fjerdevalg. Krogstad aksepterer neppe å være nr. 4 i køen. I tillegg kan kanskje Ulrik være aktuell for en av de to sentrale rollene?

                                    Dette tyder på at noen skal ut.

                                    Kommentar

                                    • lsk_rob
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2016
                                      • 139

                                      Opprinnelig skrevet av BD

                                      Det er jo bare en antakelse, men jeg tror du tar feil. Tipper en midtbanespiller forlater oss i sommer. Knudsen har neppe blitt hentet hjem for å være fjerdevalg. Krogstad aksepterer neppe å være nr. 4 i køen. I tillegg kan kanskje Ulrik være aktuell for en av de to sentrale rollene?

                                      Dette tyder på at noen skal ut.
                                      Kanskje, kanskje ikke. Som det stod i RB, det kan være Magnus Knudsen drar tilbake på lån til Kisa dersom situasjonen tilsier det, utlånsordningen for unge spillere er svært fleksibelt. Greit å ha 3 alternativer når det er usikkerhet rundt Kairinen sin skade. Tiden får vise hva som skjer, men akkurat nå er det lite som tyder på at noen er på vei bort, selv om ting kan skje veldig raskt.

                                      Kommentar

                                      • Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 489

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Det er jo bare en antakelse, men jeg tror du tar feil. Tipper en midtbanespiller forlater oss i sommer. Knudsen har neppe blitt hentet hjem for å være fjerdevalg. Krogstad aksepterer neppe å være nr. 4 i køen. I tillegg kan kanskje Ulrik være aktuell for en av de to sentrale rollene?

                                        Dette tyder på at noen skal ut.
                                        Tja, synes ikke akkurat at det tyder på det. Men greit nok. Om det så skulle være snakk om et salg og det er kairinen. Så blir det sannsynligvis mye penger og det er også bra, så ikke nødvendigvis noe negativt selvom det svekker oss på kort sikt.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1385

                                          Opprinnelig skrevet av lsk_rob

                                          Som det stod i RB, det kan være Magnus Knudsen drar tilbake på lån til Kisa dersom situasjonen tilsier det, utlånsordningen for unge spillere er svært fleksibelt.
                                          Dette hadde jeg ikke fått med meg. Da kan det kanskje være skadesituasjonen til Kairinen som er bakgrunnen, ja.
                                          Last edited by BD; 15.07.2021, 16:52.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎