Sesongen 2021

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4283

    Opprinnelig skrevet av kunden
    Ila et min er to tidligere LSK involverte. Ohi gir molde ledelsen. Moses utlikner. Blir spennende å se om Glimt kan foredle Nordås.
    Statistisk sett har vi med å skusle bort talenter/kvalitet i større grad enn vi finner skjulte skatter(som feks Zane), Vi har endt opp med å erstatte
    ES klassespillere med heller sjabert materiale, som fikk i uføret. Hvis Nordås slår til har LSK mao ikke lært mye.

    Edit: Ohi setter 2-1 rett etter.

    Edit 2: Moses reduserer til 2-3
    Ganske jallaforsvar hos begge lag. Molde ikke så udødelige som eksperter i det ganske land skal ha det til. 4 av 5 mål av eks-fugler. Det femte skulle vært annulert for hands.

    Moses ser iskald ut foran mål. Keitete med ball, men finn ham i boksen, så er det goll. Ser ut til at Tromsø skal klare å få ut dette "uforløste potensialet" Mesfin og Bakke snakka om i fjor.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3933

      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
      Ser ut til at Tromsø skal klare å få ut dette "uforløste potensialet" Mesfin og Bakke snakka om i fjor.
      Når det gjelder nettopp det å få ut potensialet av spisser, er vel Tromsø best i landet!
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2281

        Øde prikker inn 1-0 for Aafk. Venter på reprise av Rafn og Kallevåg

        Edit: Melga setter 2-0 for Kamma.

        Hovedsendingen til OBOS på Eurosport Norge/Discovery er fader meg enda mer kaotisk enn det Mess-TV var i sine velmaktsdager.
        Last edited by kunden; 15.05.2021, 17:32.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av kunden
          Hovedsendingen til OBOS på Eurosport Norge/Discovery er fader meg enda mer kaotisk enn det Mess-TV var i sine velmaktsdager.
          Og hun fjasedama som skal holde det hele sammen, kan man ikke i det minste forvente et visst minimumsnivå på de man slipper til?

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9364

            Midtbanen vår suger i 4-3-3

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9364

              Opprinnelig skrevet av knut
              Midtbanen vår suger i 4-3-3
              Det gjør fremre 3er og. Særlig kaptein TLO.

              Gi meg 4-4-2, eller hva som helst anna enn dagens sjanseløse formasjon

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Vi har mislykkes med de offensive signeringene. Føler vi var desperate etter en 433 ving med gjennombruddskraft og mulighet til å skape litt ubalanse. Haraldsson var det nærmeste og beste vi hadde, og har ikke blitt erstatta. Før Haraldsson var Moses den eneste som viste gjennombruddskraft i fjor.

                Åsen komplementerer ikke Kairinen og Matthew på en god måte på midten. Men nå har vi egentlig ikke mannskap til 442 heller, så tror ikke formasjonsendring er løsningen i år.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  Like spinkelt og tannløst som fryktet. Men det verste av alt: Jeg ser ikke noe uforløst potensiale i dette laget. Bortsett fra jokerne Ulrik og Uranek i tillegg til den ville gutsinga på raidene til Texas-Ranger. Våre U'er må ta sjumilsteg og det brennkvikt. Resten av laget opptrådde som tidligere. Stiller seg opp som saltstøtter og venter på ball i beina, og da ender det med brudd hvis er skummelt når vi har flytta opp hele batteriet som ikke akkuratt er den mest fotrappe gjengen. Kommer nok til å bli grusomt mange baklengs når vi blir tatt på overganger.
                  Allerede nå burde det drilles inn Mjøndalen/Erlandsen fotball, ihvertfall i de kampene hvor vi må ha poeng og i de kampene vi må begrense tapet(spesielt unngå tosiffra mot molde og vif).
                  Mtp hva vi har fått inn og hva vi har kvittet oss med virker det som vi er enda svakere enn 2019 og 2020 utgaven.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    Opprinnelig skrevet av kunden
                    Like spinkelt og tannløst som fryktet. Men det verste av alt: Jeg ser ikke noe uforløst potensiale i dette laget. Bortsett fra jokerne Ulrik og Uranek i tillegg til den ville gutsinga på raidene til Texas-Ranger. Våre U'er må ta sjumilsteg og det brennkvikt. Resten av laget opptrådde som tidligere. Stiller seg opp som saltstøtter og venter på ball i beina, og da ender det med brudd hvis er skummelt når vi har flytta opp hele batteriet som ikke akkuratt er den mest fotrappe gjengen. Kommer nok til å bli grusomt mange baklengs når vi blir tatt på overganger.
                    Allerede nå burde det drilles inn Mjøndalen/Erlandsen fotball, ihvertfall i de kampene hvor vi må ha poeng og i de kampene vi må begrense tapet(spesielt unngå tosiffra mot molde og vif).
                    Mtp hva vi har fått inn og hva vi har kvittet oss med virker det som vi er enda svakere enn 2019 og 2020 utgaven.
                    Tror vi alle er ekstremt skuffet over gårsdagen. Men vi må gi det litt mer tid enn å kaste alt vi har øvd på etter en match.

                    Kommentar

                    • ynnor
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 857

                      Det er da ikke bare en kamp, men flere sesonger med fotball ikke engang en mor kan elske

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Det er da ikke bare en kamp, men flere sesonger med fotball ikke engang en mor kan elske
                        Men tror ikke løsningen er å kaste det man jobber mot og prøver å få til selv om man har skapt seg et vanskelig utgangspunkt ved å mislykkes med å styrke laget i overgangsvinduet.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 487

                          Opprinnelig skrevet av ynnor
                          Det er da ikke bare en kamp, men flere sesonger med fotball ikke engang en mor kan elske
                          Nå har vi hatt forskjellige stiler igjennom flere år, men at det stort sett har gått til helvette er det ingen tvil om.

                          Regner med du også er enig at det ikke et spesielt smart å gjøre masse endringer i affekt etter en kamp.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Tror vi alle er ekstremt skuffet over gårsdagen. Men vi må gi det litt mer tid enn å kaste alt vi har øvd på etter en match.
                            Ikke snakk om å kaste alt over bord, men det må være mulig å ha flere tanker i hodet samtidig på en gang, og da bytte spillestil underveis. Ikke bare rokkere på posisjon til et par spillere.
                            Dette sa da vitterlig Bakke i et intervju selv. Kamplan når man leder og når man ligger under.
                            Og gjøre bytter i tide. Skjønner ikke hvorfor Svensen fikk starte 2.omgang. Er det fordi han har vært flink bisk og hatt egentrening med Åsen?
                            Nå kom vi såpass inn i kampen at vi kunne ha karret oss til 2-2. Men jeg ser allerede konturene av det som sendte oss ned i 2019. Udyktighet foran mål og balltap i det laget er på vei fremover.
                            Fint og flott med en offensiv innstillng og at vi ønsker å dominere kampene. Dessverre har vi ikke mannskap til det. Det funket i de første 7-8 kampene i OBOS i de første 15min av de kampene inntil de andre lagene skjønte de trengte å løpe litt mer og presse oss litt hardere før de vant ballen. ES laga er neppe mindre løpssterke eller seinere til beins.

                            Kommentar

                            • Snow
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2019
                              • 179

                              Svensen den flinke bisken ut og Eriksen eller Braut som ving.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6075

                                Opprinnelig skrevet av Snow
                                Svensen den flinke bisken ut og Eriksen eller Braut som ving.
                                Braut er vel ikke tilbake enda. Vi har ingen naturlig erstatter på benken. Uranik er spennende, men det er nok en sesong eller to for tidlig for ham?

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1324

                                  Jeg tviler på at vi kommer til å se store forandringer i elleveren til neste gang. Vi har tross alt bare spilt én tellende kamp så langt, og selv om den var dårlig har de samme spillerne vært våre beste i oppkjøringa.

                                  Den andre grunnen er at vi har spissa en ellever i alle treningskampene. Reservene våre har et dårligere grunnlag og er nok enda lengre unna toppformen enn de som er i elleveren per i dag.

                                  Jeg tror at laget vi starta med i går kan heve seg mange hakk med riktig innstilling til matchen. Forventer en helt annen aggressivitet i neste runde.

                                  Kommentar

                                  • Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 487

                                    Opprinnelig skrevet av kunden

                                    Ikke snakk om å kaste alt over bord, men det må være mulig å ha flere tanker i hodet samtidig på en gang, og da bytte spillestil underveis. Ikke bare rokkere på posisjon til et par spillere.
                                    Dette sa da vitterlig Bakke i et intervju selv. Kamplan når man leder og når man ligger under.
                                    Og gjøre bytter i tide. Skjønner ikke hvorfor Svensen fikk starte 2.omgang. Er det fordi han har vært flink bisk og hatt egentrening med Åsen?
                                    Nå kom vi såpass inn i kampen at vi kunne ha karret oss til 2-2. Men jeg ser allerede konturene av det som sendte oss ned i 2019. Udyktighet foran mål og balltap i det laget er på vei fremover.
                                    Fint og flott med en offensiv innstillng og at vi ønsker å dominere kampene. Dessverre har vi ikke mannskap til det. Det funket i de første 7-8 kampene i OBOS i de første 15min av de kampene inntil de andre lagene skjønte de trengte å løpe litt mer og presse oss litt hardere før de vant ballen. ES laga er neppe mindre løpssterke eller seinere til beins.
                                    Det er jeg ikke uenig. Bakke har vist det i alle kampene han har ledet Lsk omtrent, at han alltid bytter for sent.

                                    Når vi ikke finner ut av mann mann presset til godset på midten så burde man helt klart ha nøkler til å fikse det. Det er også bekymringsverdig at det som skal være vår beste lagdel faller av stolen av noe så enkelt som et mann mann spill.

                                    Grunnen til at jeg reagerte på kommentaren var å legge om til Mjøndalen/Erlandsen, det vil jeg påstå at ville vært lite konstruktivt.

                                    Kommentar

                                    • Snow
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jul 2019
                                      • 179

                                      Det som skremmer meg er at vi tapte og spilte så dårlig mot det dårligste laget i eliteserien.

                                      Kommentar

                                      • lsk_rob
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Mar 2016
                                        • 139

                                        Opprinnelig skrevet av Snow
                                        Det som skremmer meg er at vi tapte og spilte så dårlig mot det dårligste laget i eliteserien.
                                        Tja, i overkant tidlig å mene det. Fremstår Godset sånn i hver kamp kommer de neppe til å kjempe i nedrykksumpa iår, men sesongen er lang så vi får se. Fra det jeg har sett hittil iår fremstår ihvertfall Brann og Sandefjord som svakere, selv om Brann har prestert noe bedre enn antall baklengsmål tilsier, så har de ikke akkurat imponert så langt. Sandefjord har riktignok bare spilt 1 kamp, men de var aldeles sjanseløse hjemme mot Mjøndalen. Jeg var forberedt på at bråket i Godset var noe som kunne slå begge veier for dems del, dessverre for oss slo det positivt ut for de... Ja, vi gjorde jobben litt enklere for de ved å fremstå tannløse og helt uten bevegelse fremover i banen, men det var tydelig at kombinasjonsspillet og relasjonene deres satt mye bedre enn det gjorde hos oss.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3141

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Uranik er spennende, men det er nok en sesong eller to for tidlig for ham?
                                          Er slett ikke sikker på det. Har riktignok bare sett et par treninger, så meningsgrunnlaget er tynt, men Uranik virker på meg som en spiller som fortjener å få prøve seg. Svendsen er kanskje et tryggere valg, men imponerte ingen sist. Uranik har et mye høyere toppnivå, men spiller samtidig med mye høyere risiko. Så får man velge hva som er viktigst. Skal vi underholde eller dyrke X-faktor, så er valget lett synes jeg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎